Permalänk

Fjärrskrivbord

Hej.

Har lite problem med fjärrskrivbord som jag inte har haft innan. Jag vet att det finns en hel del klienter som man kan använda typ Radmin, ultra vnc etc etc för remote connect. Men av någon anledning gillar jag M$ Fjärrskrivbord tjänst som finns inbyggt i Windows XP.

....Nu Till saken. Jag har ställt in allt rätt(tror jag om jag inte har glömt något)
1. öppnat port på remote dator som jag vill komma åt.
2. lagt till användare på remote dator och lösen fanns redan sedan innan
3. gjort en no-ip adress

Sen försöker jag komma åt datorn genom fjärrskrivbord från en annan dator, men den bara typ "flashar" till och så händer inget efter det. Tidigare under året har det funkat utan problem. Någon som har några idéer om vad felet kan vara?

Mvh
~Don

Visa signatur

----------------------------
Don Thompson

----------------------------

Permalänk
Medlem

Start
Kontrollpanelen
System
Fjärrsessioner

Är 'Tillåt att användare fjärransluter till den här datorn' ikryssad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattes
Start
Kontrollpanelen
System
Fjärrsessioner

Är 'Tillåt att användare fjärransluter till den här datorn' ikryssad?

Är inte det redan en förutsättning för att överhuvudtaget kunna använda funktionen? Om det gick tidigare så måste den funktionen varit ikryssad redan från början.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Är inte det redan en förutsättning för att överhuvudtaget kunna använda funktionen? Om det gick tidigare så måste den funktionen varit ikryssad redan från början.

Eftersom han fick göra mycket nytt, öppna port, fixa konton och gjort en ip-adress så är det mycket som har ändrats, alltså kan han ha formaterat datorn sen dess.

Permalänk

Jag kanske inte formulerade det så bra....Förklarade bara vad jag har gjort så att folk inte säger "öppna portar" osv osv. Det är redan i kryssat som 037180 säger. Jag har i princip inte använd fjärrstyrning ett par månader och så vitt jag vet har jag inte ändrat något på datorn, eller tja har ju formaterat den som du säger men vet ej om jag antingen har stängt av tjänsten i adminverktyg eller om jag har missat nåt?...Någon som vet vad tjänsten heter eller kommer på något annat som kan vara felet?

Visa signatur

----------------------------
Don Thompson

----------------------------

Permalänk
Medlem

Tjänsten heter "terminal services".

I felsökningssyfte, prova från en annan dator.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

som jag trodde då att det var Tjänsten. Japp den har varit på hela tiden och jag har testat innan och nu igen från till och till från en annan dator. Fortfarande inget. Helt konstigt alltså.

Visa signatur

----------------------------
Don Thompson

----------------------------

Permalänk
Medlem

Om jag får spåna lite fritt här, inga värderingar eller så:

Har du provat att skippa no-ip.grejen och köra mot IP-adressen istället?
Du öppnade port 3389 TCP?

Här är en guide, bra som checklista i felsökningssyfte: http://ist.uwaterloo.ca/cs/remotedesktop.html

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Hej.

Ja jag har testat med direkt ip också och ja porten är öppen, har testat 3389 för både udp/tcp endast tcp endast udp.

EDIT**
Nu någon vecka senare så har jag inte gjort något alls angående detta och det funkar igen. Hur och varför vet jag inte. Tänkte bara säga att det funkar.

~Don

Visa signatur

----------------------------
Don Thompson

----------------------------