Permalänk
Medlem

fan vad Sverige alltid ska vara sist/sega.. :/

Permalänk
Medlem

På många bilder ser man Wind med stor enterknapp. Men på vissa en liten. Samma med EEE PC1000H.

Vilken storlek kommer den som säljas här ha? Hoppas på stor.

Eller är det jag som har missat något?

Permalänk
Medlem

svenska tangentbord = stor enter-knapp lyckligtvis

på andra länders tangentbord så brukar dom olyckligtvis få en liten enter-knapp av någon anledning

Permalänk
Medlem

Webhallen har nu bytt ut den svarta 80GBaren mot modellen med 120GB till samma pris, med förväntad leverans den 10e.

Inga uppdateringar (vare sig leveranstid eller hårddisk) på den vita eller rosa dock (jag ville verkligen inte ha den svarta, men man kanske ska bita i det sura äpplet och ta en sån ändå :/ )

Permalänk
Medlem

Kul att det iaf händer lite, men GAH! var är 6-cell. Håller på att bli galen på all väntan

Permalänk
Medlem

Enligt webhallens art nr så är det: U100-267NE

Och enligt denna sidan så ska den väga 1.2kg
https://ws.inter-data.dk/show.php?Page=Item&Item=BBC-MS%2FU10...

Så det borde vara en 6-cell som webhallen skall få in.

2.3 lbs (1.04 kg) for 3-cell
2.6 lbs (1.18 kg) for 6-cell

Permalänk
Medlem

Kul att man iaf får den "nyare" Wind'en, dock så tvivlar jag på at det är den med 6 cell batteriet, det står ju 3 cell på webhallens hemsida. Men vi får ju se när man får den.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

6-cells-modellen är väl inte släppt någonstans alls i europa?

Sannolikheten att den skulle komma hit som första land i eu är ju inte så hög..

Permalänk
Medlem

Låter väl optimistiskt med 1,18kg för 6-cell när den jag hade med 3-cell vägde lika mkt.

Permalänk
Citat:

Hejsan.

Den kommer dessvärre med 3-cells batteri.

--
Med vänliga hälsningar / Kind regards

Kim Holmlund

Det är redan klart att det är 3-cells versionen dom släpper.

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte bry mig om 3 eller 6 cell längre... la en order på en svart nu. Får köpa till ett 6-cell sen om jag känner att det är värt det. Orkar inte vänta längre

Bara hålla tummarna för att dom kommer på onsdag också...

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dInmIn
Jag orkar inte bry mig om 3 eller 6 cell längre... la en order på en svart nu. Får köpa till ett 6-cell sen om jag känner att det är värt det. Orkar inte vänta längre

Bara hålla tummarna för att dom kommer på onsdag också...

Hehe, du fick mig att göra samma sak
Ska bli intressant.

Permalänk
Medlem

Hoppas de uppdaterar samma sak för den vita också. Så den också kanske kommer in på onsdag och så det är U100 med 120GB. Står ju iofs U100 på alla när man kollar tillverkarens art nr. Aja, får hoppas på det bästa, vore riktigt trevligt om den kom in på onsdag. Om det bara är den svarta som kommer in så vettefan om man kan hålla sig att köpa en svart istället för en vit som man egentligen har bokat. Är ju redigt sugen på att få en nu.

Permalänk
Medlem

Det lär inte komma några nya leveranser med 80GB iaf. Kollar man runt lite på andra sajter så har de ändrat till 120GB på de andra färgerna också

Dock verkar svart vara på väg först. Ex.vis wupti.com får in svart den 12e och beräknar få in vita+rosa den 23e

Permalänk
Hedersmedlem

oh nya 1.08 biosen har turbo mode

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
oh nya 1.08 biosen har turbo mode

Nice, får hoppas att fläkt problemen är lösta på den "nya" winden. Har en beställning på en svart sedan den 23 augusti får se ifall man lyckas få tag på en när dessa kommer.

Här har ni en review på 120Gb modellen: http://the-gadgeteer.com/review/msi_wind_netbook_review

Ser ut som om touchpaden är ändrad till en "sämre" variant. Batteritiden skrämmer mig dock...

UPDATE: Pratade med en kille på Webhallen i GBG idag och han sa att dem får in 60 st enheter imorgon (onsdag) och 10 av dem ska till Göteborg. Får se ifall så verkligen blir fallet.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Hm, bara 60st? Det vore ju bedrövligt =/
Trist med scrollen, vi får hoppas att dom iaf fixat fläkten då.
Personligen så ska jag försöka få tag i ett löst 6-cells batteri sedan, om det går. (till ett rimligt pris)

Permalänk
Medlem

Får se om det bara blir svarta som kommer eller inte, kanske ska vänta på en vit iaf, men är så jävla sugen på en.

Har ni sett detta längst ner på sidan?
"Observera att MSI inte erbjuder garanti om ram-minnet byts ut eller kompletteras." Hur fungerar det här egentligen med svenska lagar? Jag som hade hoppats på att man skulle kunna trycka in 2GB utan att garantin rycker, sånt här är ju riktigt töntigt.

Kanske ska boka en svart idag och se om man ska hämta den imorgon. Finns ju viss risk att de tar slut kanske om man åker in imorn efter skolan.

*Edit: Beställde en svart, hoppas den kommer finnas kvar på den butiken jag valde att hämta den i, annars får man åka till andra butiken.

Permalänk
Medlem

zightx, funderar också på det, köper man genom webhallen så har man ju garanti genom dom och inte direkt at msi så webhallen måste ju följa lagen.

Någon som vet till 100% och inte massa folk som bara påstår saker dom har hört av en polares kompis...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag kommer då stoppa i en extra ram-sticka oavsett vad webhallen har att säga.

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att man måste ta bort hela bottenplattan för att installera mer minne. Och samtidigt bryta garantiförseglingen.

Skulle tro att det inte är olagligt att ställa som krav att garantin bara gäller ifall man inte skruvat isär sin pryl..

Kan ju vara en idé att köra ouppgraderat en vecka eller så o se så att den verkar funka okej

Permalänk
Medlem

Såhär har jag gjort,jag har en liggande beställning på en vit, utifall jag inte får (den svarta imorgon). jag beställde som tidigare nämnt en svart idag, för att hämta i butik.

Finns det någon risk att jag helt plötsligt får två datorer på halsen, ifall de får in den vita imorgon också menar jag?

Permalänk
Medlem

idiotiskt, varför ha en expansionsplats om man inte får använda den. har MSi aukoriserade verkstäder i den mängd och spridning att de verkligen tycker det är rimligt att kräva att sådana används?

det är ju nästan som att säga att man får byta olja i bilen för det finns en lucka men inte byta hjulen för att de är fastskruvade..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bale
Såhär har jag gjort,jag har en liggande beställning på en vit, utifall jag inte får (den svarta imorgon). jag beställde som tidigare nämnt en svart idag, för att hämta i butik.

Finns det någon risk att jag helt plötsligt får två datorer på halsen, ifall de får in den vita imorgon också menar jag?

Oddsen för att de får in vita maskiner skulle jag nog betrakta som mycket nära noll. :/

Sen så har du väl inte betalat för burkarna, så det är bara att säga nej tack. De lär kunna sälja den rätt snabbt ändå så de kommer inte att bli så värst sura

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bale
Såhär har jag gjort,jag har en liggande beställning på en vit, utifall jag inte får (den svarta imorgon). jag beställde som tidigare nämnt en svart idag, för att hämta i butik.

Finns det någon risk att jag helt plötsligt får två datorer på halsen, ifall de får in den vita imorgon också menar jag?

Är väl bara att avställa ordern.

Permalänk
Medlem

Hmm, då har jag också beställt en svart...nån som har inside information när dom kan tänkas komma in?

Permalänk
Medlem

Jag blev rent ut sagt förbannad av nyheten med en nya touchpaden... hade en beställning liggandes på winden men den avbeställdes ganska omgående efter att jag läst om den. Tråkigt....

Men det kanske bara är jag som överreagerar

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Jag är mer rädd vad gäller batteritiden, touchpaden spelar mig inte så stor roll då jag kommer att använda Opera som webbläsare, där kan man ställa in snabbknappar för allt som jag skulle vilja behöva.

Men vi får se, jag skulle nog tro att jag får vänta en dag till innan jag får min Wind, tar nog en extra dag att skicka från STHLM till GBG.

Till alla som har beställt nyligen och hoppas på att få den imorgon så skulle jag inte ha så stora förhoppningar, den datorn är väldigt eftertraktad alltså så är nog alla 60 redan slutsålda.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Går ju alltid att köpa ett 6-Cell när de kommer. Enda är ju att man eventuellt förlorar några hundralappar, men det tycker jag det är värt istället för att vänta ännu mer på en 6-Cells version.

Får hoppas jag får en svart idag.

Permalänk
Medlem

Nån som hört nåt från Webhallen? Står 2008-09-12 på den svarta nu..