Ominstallerad dator - F@H SMP vägrar starta

Permalänk

Ominstallerad dator - F@H SMP vägrar starta

Nu har jag problem IGEN med FaH. Installerade om datorn i förrgår, och har fortfarande inte fått igång klienten. Jag kan göra alla inställningar, som jag kontrollerat ett antal gånger nu, men när den ska starta så får jag följande meddelande:

Permalänk

Har du kört "install.bat" ?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Jepp, då får jag istället detta:

Permalänk
Medlem

Har du något lösenord till kontot som du kör detta på? Vill minnas att det bangar om man har ett tomt lösenord.

Om det inte är det kanske det är något firewallproblem, dvs att du behöver öppna upp för klienten så den kan gå ut på nätet.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Känns nästan som om det är något som blockerar anslutningen, men kika på det där med lösenordet/användarnamnet.

/Pita

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk

Jag har lösenord, jag har skapat regler för klienten så den kommer genom brandväggen. Testade att avaktivera brandväggen helt och får fortfarande samma meddelanden.

Permalänk
Medlem

Hm, skumt. Är det XP eller Vista du kör på? Vilken brandvägg pratar vi om, är det Windows inbyggda eller något annat? Har du något antivirusprogram och/eller övriga säkerhetsprogram installerat?

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

Vista (testar hur den funkar på min burk), Windowsbrandväggen. Nej Har inte laddat ner något AV, använder inga andra typer av säkerhetsprogram, bortsett från de inbyggda i Windows och Esset Smart Security (som inte är installerat ännu).

Permalänk
Medlem

Vad konstigt, det fungerar jättefint hos mig på två olika maskiner.

Det enda jag kan tänka på, som är lite långsökt, är att disable:a User Account Control-skräpet, men det kanske du redan har gjort?

Jag får iofs ett liknande fel på min jobbmaskin, men den är konfigurerad att gå via en proxy som jag inte kan ta bort (för då funkar inte företagsnätet), och där får jag samma fel - av naturliga skäl dock.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

Vars avaktiverar jag det? Första gången jag sitter med Vista på egen burk så

Permalänk
Medlem

Hehe, "Control Panel->User Accounts->Turn User Account Control on or off"

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

Nu funkar det efter att jag avaktiverade UAC! :D:D Tack!

Permalänk
Medlem

Ah, det var den trots allt, hehe! Det är ju bra att veta, nåt att lägga in i FAQ'en.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Ah, det var den trots allt, hehe! Det är ju bra att veta, nåt att lägga in i FAQ'en.

Bra idé! Sagt och gjort -> Installation av SMP-klienten i Windows