Optimera bandbredden - mobilt bredband

Permalänk
Avstängd

Optimera bandbredden - mobilt bredband

Jag kör vista 64-bit och har ganska nyligen skaffat mobilt bredband från 3. Nu undrar jag ifall ni har några bra tips för hur jag själv kan stänga processer och dylikt som tar bandbredd, för att få lägre latency (ms) när jag spelar wow.

Min latency varierar mellan 150 ms till 450 ms. (jag vet att mobilt bredband inte är bra för online spel, men jag är tacksam för tips som kan bidra till att det blir mindre dåligt) Jag misstänker att olika processer som körs i bakgrunden bidrar till att latencyn drar iväg ibland. Vilka processer kan dessa vara?

Jag undrar även ifall man med genom ngn inställing kan ge all bandbreddsprio till just spelet?

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk

du har ju bra ms... brorsan får mellan 300-3000 typ då inte turbo 3g är tillgängligt i dom här trkterna så sitter på slöa 0.13mb eller nått sånt när vi kolla på bredbandskollen...

marginellt bättre än 56k modem...

liggerjust nu på 97ms med min 24mb adsl lina så kan inte påstå att du kan ha några direkta problem mer än i raids typ kanske. upp till 500ms är helt acceptabelt enligt mig så länge typ 200-500ms bara är pikar inte ihållande

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

lol, nej du, försök lira arena på 1900 rating+ med 500 ms. Det går inte, i alla fall inte som warrior. 500 ms = en halv sekund fördröjnig. Vilket i praktiken innebär att det tex är omöjligt att få in en pummel på en druid som healar. Det är knappt så att det går med 300ms. I arenas kan 0,5 sekunder avgöra hela matchen.

Men hursomhelst, konkreta förslag på vilka windows processer som tar bandbredd, och som går att stänga av välkomnas.

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Sötast

Det finns tyvärr inget du kan göra.
Förstår inte varför du köpt mobilt bredband när du lirar online?

Permalänk
Avstängd

Nej, jag vet att det var korkat. Men jag var dum nog som lyssnade till tre´s säljare som lovade att min latency skulle ligga på 100ms (bor i centrala sthlm).

Dessutom kan vi inte ha bredband via kabel då det inte är förberett för det hos oss. Återstår bara adsl och då måste man skaffa telefon som jag inte behöver. Dessutom blir det så jävla dyrt med alla startavgifter och skit..

Men jag antar att jag har 2 alternativ:

1. Reklamera tre´s bredband eftersom de inte håller vad säljaren lovade.
2. Skaffa adsl samtidigt som jag är fast i 18 månader med tre...

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem

Du kan skaffa adsl från BBB utan att ha telefon.

Enligt deras sida.
Klicka på hastighet, och beställ.
När du ska knåpa i tele nr , kryssa för "jag saknar fast telefonabonnemang"

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intifadaman
Återstår bara adsl och då måste man skaffa telefon som jag inte behöver. Dessutom blir det så jävla dyrt med alla startavgifter och skit..

Wut?

8Mbit adsl från BBB 269 kr/mån utan telefoni.
0kr startavgift

dvs, mycket mindre blåst på dina pengar än du är från 3

Permalänk
Hedersmedlem

För att påverka latencyn (fördröjningen) är det enda du kan göra är att ha bra mottagning.
Det är endast om du har något riktigt bredbandskrävande igång (som försöker använda hastigheten fullt ut) som dina paket till WoW-servern kan få vänta och på så vis totalt ökad fördröjning. Stäng av alla fildelningar och sätt windows update på en tid du inte använder WoW (eller stäng av men kom ihåg att uppdatera manuellt).
Det gäller väl alla autoupdatekomponenter till program.

Men windows i sig siprar inte åt sig bandbredd.

Jag kan tänka mig att något 3:e parts program kan ha funktion för att öka prioritet på WoW (men som sagt, det är bara relevant om du i övrigt har fullt utnyttjande av bredbandet som t.ex. fildelning).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG