Permalänk
Inaktiv

Datorn vägrar acceptera 2 skärmar!

Hej allihop!

Har precis satt ihop min nya dator. Har köpt ett Sapphire radeon HD4850 512MB Toxic grafikkort och installerat senaste catalyst drivrutinerna, version 8.9.

Min dator fungerar bra i spel men vill inte alls funka när man vill köra dubbla skärmar eller för den sakens skull växla över bilden till plasmaskärmen. Det räcker med att jag går in i menyerna på Catalyst Control center samtidigt som jag har både min datorskärm och tvn inkopplad på grafikkortet så blir hela bilden helt grön och efter några sekunder bootar datorn av sig själv. Så här blir det hela tiden.

Tog bort allt som hade med ati att göra på datorn med ett särskilt program från atis hemsida för att vara på den säkra sidan och gjorde en nyinstallation av drivrutinerna till grafikkortet men felet består. Måste vara som så att där finns en bugg eller liknande som gör så att jag inte kan koppla in min plasmaskärm som är fruktansvärt störig. Hade för avsikt att lägga mig på soffan och glo på en film nu men icke...datorn vägrar. Någon som vet var felet ligger?

Använder ni något annat program för att ansluta fler skärmar än just Catalyst control center? Används tv tool numera eller annat liknande sådant program?

Jag hade tidigare ett nvidiabaserat kort och deras motsvarighet till catalyst control center känns mer stabilt och krångelfritt.

Tips tas tacksamt emot!

//MoFa