Missa inte Amazon Prime Deal Days!

LG P300 - Intressant bärbar, någon som testat?

Permalänk
Medlem

Köpte en p300 idag, och den är ju fantastisk i alla avseenden förutom att den blir skitvarm under höger handflata. Vänster är helt ok, inga problem alls. Är det nån annan som har samma erfarenhet, är jag bara överdrivet känslig eller har jag fått ett måndagsex? Har skruvat på fläkten på max men gör ingen direkt skillnad.

Visa signatur

2 x Gigabyte GTX 670 OC | ASUS P8Z77-V Deluxe | 8GB Corsair Vengeance | Core i5-2500K | Corsair HX650W

Permalänk
Medlem

Höger handflata

Jo, jag har samma erfarenhet. Väldigt varm, bara till höger. Dessutom tycker jag att den låter mer nu än i början. Annars nöjd.

Permalänk
Medlem

På min var det skillnad mellan höger och vänster sida men så väldigt varm blev den inte. Detta vid vanligt windowsanvändande/surfning.

Permalänk
Medlem

Köpte min p300 för runt tre veckor sen. Dag 1 var jag nära på att returnera den, den blev helt löjligt varm under högra handflatan. Det lustiga är att jag körde med den i några dagar till och den har hållt tempen riktigt bra därefter. Kan inte se nån logisk förklaring till det, men den är inte alls farlig att jobba med nuförtiden. Möjligen friterade den nerverna på min högra hand så jag inte märker av värmen längre, men vafan.

Vista Home Premium var inte alls farligt fyllt med bloatware heller, vilket var en positiv överraskning. Lite skit var det men det mesta gick bort utan ominstallation av OS, så kör fortfarande på det förinstallerade operativet utan några planer att byta.

För övrigt är det den skönaste / snabbaste laptopen jag ägt eller över huvud taget fingrat på i den här storleksklassen. Dessutom är den betydligt snyggare i verkligheten än på bild. 5/5.

Visa signatur

2 x Gigabyte GTX 670 OC | ASUS P8Z77-V Deluxe | 8GB Corsair Vengeance | Core i5-2500K | Corsair HX650W

Permalänk
Medlem

Funderar man på att köpa en P300 så bör man även kolla in nya P310 samt HP DV3500 och Samsung Q310.

3st maskiner med väldigt lika spec.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Jag läste nånstans att det följer med en extern optisk enhet.

Stämmer det? Även för den billigare som är nere i nästan 10 000 nu?

Är värme/ljud ett stort problem?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

prövar att "återuppliva" tråden.... jag kan få tag på en P300-R.ABCCV för 11000 kr. Tycker ni det är värt å satsa på en sån? Hur står den sig kvalitetsmässigt mot nyare burkar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fubarish
prövar att "återuppliva" tråden.... jag kan få tag på en P300-R.ABCCV för 11000 kr. Tycker ni det är värt å satsa på en sån? Hur står den sig kvalitetsmässigt mot nyare burkar?

Alltså kan du få tag på en P300-R för 11k så är det i mina ögon ett riktigt kap. Sitter själv och skriver detta på en P300-T. Kan inte säga annat än att jag är otroligt nöjd med maskinen. Eftersom jag köpte den här i dagarna var jag också lite tveksam till hur den står sig då modellen inte är av senaste generationen.

Tittar man på P310 så tycker jag inte det finns särskilt många skäl som motiverar de extra tusenlapparna - en lika snabb men strömsnålare processor tycker jag inte motiverar en uppgradering för att nämna ett exempel. Likadant vad det gäller 8400 kontra 9300. 10 watt hit eller dit är inget som jag personligen skulle slänga flera tusenlappar på.

I övrigt är det en kanontrevlig dator. Tangentbordet är en fröjd att skriva på. Temperaturerna vid normal användning:

hdd: 36
gpu: 46
cpu: 36

I ditt fall kommer nog cpu:n ligga något högre och gpu:n något lägre. Batteritiden vid vanligt kontorsarbete strax över 4h. Bra energisparfunktioner och ställbar(3 lägen) fläkt är andra trevliga inslag. Skärmen är väldigt skarp men på högsta ljusstyrka har den lite problem med svärtan.

Är det något annat mer specifikt som du undrar så fråga på bara.

Permalänk
Medlem

tack för responsen jackelina.

jag köpte den iaf, å första intrycket är gott

Inte hunnit "kela" med den än.. men planerar lite 1 on 1 time inom de närmaste dagarna.

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på en P310.
Men jag hittar inget test på denna med grafikkortet som säljs här i sverige.
dvs NVIDIA GeForceTM Go 9300M GS, 256 MB

Hittar endast test på en P300 med Nvidia 8600M GS 256MB
med 3027 3DMark6 Score

Vill veta vart P310 ligger i 3DMArk innan jag beställer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boffi
Funderar starkt på en P310.
Men jag hittar inget test på denna med grafikkortet som säljs här i sverige.
dvs NVIDIA GeForceTM Go 9300M GS, 256 MB

Hittar endast test på en P300 med Nvidia 8600M GS 256MB
med 3027 3DMark6 Score

Vill veta vart P310 ligger i 3DMArk innan jag beställer.

Uppskattat ca 1900 poäng. Kolla på www.notebookcheck.net och deras lista över mobila grafikkort så får du en aning iaf.