Norton Internet Security 2009

Permalänk
Medlem

Norton Internet Security 2009

Det känns som Symantec lärt sig och börjat lyssnat på kritik, samt anställt lite nya programmerare. Internet Security 2009 är en ganska så behaglig upplevelse, med en hel del smarta funktioner.

Programmet stör mig inte allt för ofta, det finns mängder av funktioner och inställningar om jag behöver dem, som standard är de mest kritiska aktiverade och paketet drar inte nämnvärt mycket prestanda från ett relativt nytt datorsystem. Jag tycker om anti-keylogger funktionen, smart-scan (som tar ca. 1 minut) och pulse-updates verkar smart också.

Någon annan som testat?

http://www.symantec.com/content/en/us/home_homeoffice/media/m...

http://www.symantec.com/norton/antivirus

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem

nee, skulle nog inte installera norton på en dator jag spelar på igen.. så jävla mycket strul med det, popups som gör som dom vill och kass support, tacka vet jag BitDefender!

Permalänk
Medlem

norton är satan själv, vik hädan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
nee, skulle nog inte installera norton på en dator jag spelar på igen.. så jävla mycket strul med det, popups som gör som dom vill och kass support, tacka vet jag BitDefender!

Faktiskt så har de lärt sig att inte använda så många popup-fönster nu. NIS 2009 segar inte heller ner datorn, tar inte mycket plats, är snabbare och är tydligen bättre än någonsin när det gäller skydd mot malwares och andra inkräktare.

Deras support är den bästa man kan hitta, tätt följt av Kaspersky. BitDefender är mer resurs-krävande än vad Kaspersky är, och Kaspersky är lite, lite mer krävande än vad Norton är. Jag kunde t.o.m. spela Crysis Warhead utan störande lagg medans jag sökte igenom datorn efter malwares med Norton Internet Security 2009. Det säger väl allt hur mycket bättre de har blivit?

Jag skulle dock inte använda Norton som standard-program mot olaga hot. Då är det Kaspersky som äger tronen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Jag tycker också NIS2009 är riktigt mycket snyggare än 2008 samt att det flyter på ännu bättre än tidigare versioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
nee, skulle nog inte installera norton på en dator jag spelar på igen.. så jävla mycket strul med det, popups som gör som dom vill och kass support, tacka vet jag BitDefender!

I den nya versionen av Internet Security finns en funktion som heter "Silent Mode" som du aktiverar genom att högerklicka på ikonen nere till höger och sedan välja "Silent Mode" på så vis så blir du garanterat inte störd. Den känner även av dom vanligaste sysslorna som t.ex. när man ser på film och går då automatiskt in i silent mode.

BitDefender verkar OK, kikade på deras hemsida. Men jag tror InternetSecurity drar mindre resurser, jag vet inte heller hur BitDefender sköter sina uppdateringar men något liknande Pulse Updates finns antagligen inte.

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64