Stalker ClearSky Release ?

Permalänk
Medlem

Funkar kanon med ett 4870 och vista business 64 för mig.

Edit:

Hade tråkigt så jag lekte lite med fraps... Spelet är alldeles för lätt på Stalker, fast pistolerna är underbara!

Så, njut av att se mig slakta freedomhippies.
http://www.kekbur.se/stalker.avi

Permalänk
Medlem

Hur är spelet? De filmer jag sätt så stor gubben framför en fiende med en halgelbrakare pumar 2 skott emot han utan att äns träffa på typ 2 meters håll? Är aimen i spelet helt konstig eller?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

kANSKE ÄR LITE TRÖG MEN DESSA USB MINNENA! sorry caps!

hur ser man infon på dessa minnena?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Hur är spelet? De filmer jag sätt så stor gubben framför en fiende med en halgelbrakare pumar 2 skott emot han utan att äns träffa på typ 2 meters håll? Är aimen i spelet helt konstig eller?

Tycker också precisionen är lite overkligt dålig men det finns bättre vapen och uppgraderade vapen som är klart bättre. Det finns mods som fixar bättre precision också. Gillar iofs shotgun men ibland känns det som man inte träffar nåt trots att det är på nära håll men men... Spelet är dock klart värt att köpas även om jag önskat att vissa saker kunde gjorts mycket bättre och i slutet var det lite väl linjärt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Hur är spelet? De filmer jag sätt så stor gubben framför en fiende med en halgelbrakare pumar 2 skott emot han utan att äns träffa på typ 2 meters håll? Är aimen i spelet helt konstig eller?

Aimen är det inte direkt något fel på. Det är snarare gubbarna som tål mycket skott om man inte träffar dom i huvudet. Det varierar lite iof beroende på vilken armor dom har, men hagelbrakaren är väldigt ineffektiv så länge man inte står riktigt nära så man får in en full träff eller har en som är tillräckligt uppdaterad för att skjuta med minimal spridning. Mängden stryk dom tar är i princip som för dig själv, vilket också förminskas ju svårare svårighetsgrad man kör på. Och så finns det olika typer av ammunition också som genomborrar armor olika bra.

Sen finns det ju som sagt mängder av moddar som ändrar sånt här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
kANSKE ÄR LITE TRÖG MEN DESSA USB MINNENA! sorry caps!

hur ser man infon på dessa minnena?

Det kan man inte. Man säljer dom till mekanikerna så man får tillgång till mer uppgraderingar, då dom innehåller info om hur man modifierar vapen och sånt. Lite irriterande dock att dom är så jäkla svåra att hitta. Har själv ej lyckats hitta alla tre till någon mekaniker alls så här långt. Man ska tydligen få dom från sido-uppdrag och dylikt.

Ååhh, nu har jag blivit rånad för första gången. Fyfan asså, min frustration borde kunna ses som ett eldklot runt mig Har nyligen uppgraderat min kära Vintorez, hittat 4 artifacts värda 6k styck och hade nog med pengar för att äntligen köpa en SEVA (20k) Stängde av och tjurade en stund. Skönt nog så har jag en save precis innan jag blev rånad. DÖD ÅT BANDITER!!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Aimen är det inte direkt något fel på. Det är snarare gubbarna som tål mycket skott om man inte träffar dom i huvudet. Det varierar lite iof beroende på vilken armor dom har, men hagelbrakaren är väldigt ineffektiv så länge man inte står riktigt nära så man får in en full träff eller har en som är tillräckligt uppdaterad för att skjuta med minimal spridning. Mängden stryk dom tar är i princip som för dig själv, vilket också förminskas ju svårare svårighetsgrad man kör på.

Sen finns det ju som sagt mängder av moddar som ändrar sånt här.

Är dessa moddar trevliga att köra med tycker du? Köper spelet över steam imorgon och vill få en bra spelupplevelse

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Mja, har inte provat någon sådan mod än. Vill inte ändra för mycket med spelet första gången jag lirar igenom det Men dom som gör dessa moddarna är ju i princip samma som gjort alla vapen- och realism-moddar till första Stalker, så det finns säkert flera stycken välgjorta sådana ute redan. Har dock ingen koll på dom.

Men jag tycker du iaf ska prova utan först. Det blir ju bara roligare och mer långlivat med lite utmaning när man är mer jämlik med sina fiender. Shotgun är inget man direkt använder mer än under första banan ändå.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Testpilot

Det är ju typiskt, så går jag och köper spelet på Game men så funkar det inte att starta på grund av min SATA-läsare, så går det när man försöker vara laglig =/

Nån som vill köpa ett helt nytt spel? bara installerat det men inte kunnat spela.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

På grund av din SATA läsare? Det fungerar utmärkt med min så inga fel på spelet inte.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
På grund av din SATA läsare? Det fungerar utmärkt med min så inga fel på spelet inte.

Det är nått fel på kombinationen av mitt moderkort och min SATA-läsare har jag lyckats googla fram till, är fler som har samma problem. Är ju kanske inte spelets fel men hade det haft ett snällare kopieringsskydd hade det nog funkar då många andra spel går att starta.

Skulle ha lagt dom där 40 kronorna extra och köpt det via Steam istället, dumt att snåla.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Har fått igång spelet igen. Var 2 av mina senaste saves som inte funkade helt plötsligt. Riktigt kasst. Fast hade en autosave som var gjort bara en timme före dom andra så hade riktig tur där. Håller på med Faction Wars nu. Hur kul som helst. Att man får bra med loot o pengar på köpet också är inte helt fel

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Själv har jag tagit bort spelet nu. Älskar nästan allt med det, gameplayet, atmosfären, grafiken, storyn, allt... Utom faction wars. Det är så jävla trasigt att man bara blir sur när man försöker. Och efter att ha spelat igenom huvudquesten ett par gånger, plus en massa side-quests så finns det inte mycket mening med att ha kvar det, vilket är synd.

Fungerande faction wars skulle gett spelet en hel del längre livstid för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Själv har jag tagit bort spelet nu. Älskar nästan allt med det, gameplayet, atmosfären, grafiken, storyn, allt... Utom faction wars. Det är så jävla trasigt att man bara blir sur när man försöker. Och efter att ha spelat igenom huvudquesten ett par gånger, plus en massa side-quests så finns det inte mycket mening med att ha kvar det, vilket är synd.

Fungerande faction wars skulle gett spelet en hel del längre livstid för mig.

Håller med att faction war kan vara irriterande när de vägrar att röra sig från sina posteringar men det är förbannat skoj när det väl fungerar tycker jag.

Själv har jag bara precis lämnat garbage (dock även varit i dark valley). Försöker verkligen få ut så mycket det bara går av spelet här för jag vet hur det förvandlas mot slutet till nåt jag inte gillar...en ordinär linjär shooter (precis som ettan). Kan inte begripa varför de har valt att förstöra spelet så...

Angående faction wars. "Tejas Slacker" inlägg är intressant tycker jag: http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...

Permalänk

Själv är jag fortförande med Stalkers/Loners och spelar neutral mellan Duty och Freedom tills vidare. Tycker det funkar riktigt bra så här långt, och jag kan spela igenom båda deras inledande och sido-uppdrag utan att bli ovän med någon. Faction-wars undviker jag och satsar mer på att fortsätta upptäcka zonen och utrota banditer än att fajtas om control-points. Det hör liksom inte till Stalker tycker jag Men det kommer väl senare. Huvudsaken är iaf att det är valfritt om man vill delta i det eller ej.

Angående de sista banorna så finns det moddar som fixar att man kan ta sig tillbaka sen när man vill. Den rastlösa moddaren Ceano har släppt en Freeplay-mod som jag har slängt in i mitt spel iaf. Ladda ner här;

http://www.ringen.net/~ajs/stalker/mods/clear.sky/cs.freeplay...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Jag älskar spelet. Dock är det väldigt buggigt och ojämna svårighetsgrader. Fått köra om träsket flera gånger.

Min rekommendation är att spara ofta i flera olika filer som ni kan gå tillbaka till om det buggar ut vilket det kan göra på olika sätt.

Dock är jag väldigt förlåtande mot den spelserie som levererat bästa känslan och atmosfären på väldigt länge.

Nu måste jag bara få tag i flera artefakter som sänker radioaktivitet... har bara den från tutorial, så jag kan använda alla nya jag kämpat för...

Permalänk

Buggit: Nejdå har inte sett nån bugg...... än

Ojämn Svårighetsgrad: Ja, ibland känns det som vapenen är föööööör slöa och fienderna fööööör starka

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk

På tal om artifacts och radioaktivitet, hur funkar det egentligen? Visst skall man inte utsättas för radioaktivtet om tex en artifact man har på sig har +5 radioaktivitet och en suit som har -10 radioaktivitet? Eller hur det nu är med + och -. Eller måste man ha just en artifact som väger upp skyddet mot radioaktiviteten? För jag utsätts nämligen alltid för en konstant radioaktivitet och förlorar långsamt liv när jag har tex en artifact på +2 även om min suit har -10.

Är det jag som är förvirrad eller är det bara buggigt?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
På tal om artifacts och radioaktivitet, hur funkar det egentligen? Visst skall man inte utsättas för radioaktivtet om tex en artifact man har på sig har +5 radioaktivitet och en suit som har -10 radioaktivitet? Eller hur det nu är med + och -. Eller måste man ha just en artifact som väger upp skyddet mot radioaktiviteten? För jag utsätts nämligen alltid för en konstant radioaktivitet och förlorar långsamt liv när jag har tex en artifact på +2 även om min suit har -10.

Är det jag som är förvirrad eller är det bara buggigt?

Jag tror du måste ha artefakter som tar ut varandra.

Till exempel den första Jellyfishen har -2 i radioaktivitet. Då kan du ha artefakter i bältet som tillsammans har upp till +2 i radioaktivitet.

Jag har konstant på mig Jellyfishen för att ta ut små stråldoser när jag snubblar fram genom zonen, men ibland måste jag plocka ut den som ger +10kg bärkapacitet och +2 radioaktivitet. Då går det jämnt ut, men vill jag att små stråldoser skall läkas automatiskt måste jag då plocka undan allt utom Jellyfishen.

Dräkten tror jag bara påverkar hur fort du blir bestrålad av omgivningen. Inte efter radioaktiviteten har "satt sig" på dig.

Permalänk
Medlem

Jag har hittills inte använt några artifakter - och min dräkt har inga slots heller...bössan är uppgraderad en gång och jag spelar på svåraste inställningarna

Vänt tillbaka från norra Limansk för att hämta hem lite belöningar och fylla på mina förband från mina stashar- de tog nästan slut där uppe...

Igår rensade jag militärer i södra Cordon - sprang tillbaka med saker att sälja hos "Sid" men när jag sprang tillbaka igen så var det 5 nya militärer som ploppade upp...behöver springa 2ggr TOR för att tömma lådan på innehållet...

måste bli en tur till Dark valley innan jag går norrut igen...

Kanske kilar iväg och köper en SEVA idag...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Hehe, bra jobbat på svåraste inställningen...

Jag får stryk så det sjunger om det när jag ska jaga militärer i Cordon på "veteran".

Nu kör jag på "stalker" men jag tror jag kommer köra om på "Veteran" nu när jag är varm i kläderna.

Permalänk
Medlem

Det var ganska lätt att ta militärerna - jag gick runt längst till vänster (sydost), följde staketet och klättrade över vid ett nerfallet träd för att komma upp bakom dem - sedan var det bara att sitta med Vintar och pricka dem en efter en - det var mörkt när jag var där så det var bara att ha mörkerkikare på och stänga av sin ficklampa så man ser vart dom går för någonstans...ett par anomalier var det på baksidan - men man kan hoppa över planket där och smyga vidare på taggtråden på staketet...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Hur fick du tag på Vintar-ammo så pass tidigt??? Fick min första i Agroprom undergrounds.

Permalänk
Medlem

hur förändras fienderna i spelet beroende på svårighetsgrad man spelar på?

hatar när fiender tål mycket så man får spraya ett helt magg i huvudet på dem för att de ska dö.. men de får gärna bli bättre o göra mer skada osv.. sålänge deras hp / armor inte ändras.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Jag har varit överallt...upp till Limansk och tillbaka - även Agropom underground...så ammunition är ingen bristvara...

Vid ett ställe, tror det var norra outpost i Garbage, testade jag att kniva en kille i en barrack som bar en Vintar - funkar bra så länge ingen annan ser vad som händer...jag behåller dessutom bara specialammo - allt annat lämnar jag i stashar för att sälja vid ett senare tillfälle...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Jag har varit överallt...upp till Limansk och tillbaka - även Agropom underground...så ammunition är ingen bristvara...

Vid ett ställe, tror det var norra outpost i Garbage, testade jag att kniva en kille i en barrack som bar en Vintar - funkar bra så länge ingen annan ser vad som händer...jag behåller dessutom bara specialammo - allt annat lämnar jag i stashar för att sälja vid ett senare tillfälle...

Så det år smyga sig på dem? tycker garbage är jobbigt att rensa ur, håller på för fullt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jo om man vill rensa så tar det lite tid - men det förlänger spelet tycker ajg så det gör inget...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
hur förändras fienderna i spelet beroende på svårighetsgrad man spelar på?

hatar när fiender tål mycket så man får spraya ett helt magg i huvudet på dem för att de ska dö.. men de får gärna bli bättre o göra mer skada osv.. sålänge deras hp / armor inte ändras.

Det är faktiskt tvärt om. Dom tål mindre skott, och då är det så klart samma för dig. Det sköna med Stalker är att man är ganska jämlik med sina motståndare, då armor kan ta en del stryk (Beroende på vilken det är), man förblöder till döds, och huvudet är det effektivaste stället att skjuta. Dom siktar en aning bättre och får bättre reflexer. Din hälsa regenererar inte lika snabbt heller.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Helvete vad vapnen hänger upp sig då!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Tycker det vapnen hänger sig nästan hela tiden...surt när man är mitt i en eldstrid med ett gäng fiender.

Är det någon som spelat igenom spelet redan?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Själv är jag fortförande med Stalkers/Loners och spelar neutral mellan Duty och Freedom tills vidare. Tycker det funkar riktigt bra så här långt, och jag kan spela igenom båda deras inledande och sido-uppdrag utan att bli ovän med någon. Faction-wars undviker jag och satsar mer på att fortsätta upptäcka zonen och utrota banditer än att fajtas om control-points. Det hör liksom inte till Stalker tycker jag Men det kommer väl senare. Huvudsaken är iaf att det är valfritt om man vill delta i det eller ej.

Så gjorde jag också. Iofs tänkte jag gå med Freedom först men det fick jag inte för deras boss. Sen joinade jag Stalkers men är vän med Duty och Freedom också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det är faktiskt tvärt om. Dom tål mindre skott, och då är det så klart samma för dig. Det sköna med Stalker är att man är ganska jämlik med sina motståndare, då armor kan ta en del stryk (Beroende på vilken det är), man förblöder till döds, och huvudet är det effektivaste stället att skjuta. Dom siktar en aning bättre och får bättre reflexer. Din hälsa regenererar inte lika snabbt heller.

Det låter ju bra då. Gillar ju spel när man är mer jämlik motståndaren och det är mer utmaning. Fast jag tycker det fortfarande är lite ojämnt. Ibland så står dom bara stilla även om jag skjuter på dem och ibland så strider dom på rätt bra och tar skydd och ger mycket motstånd. Fast mest ogillar nog den överdrivna spridningen på skotten även om jag skulle köra med single-shot och ironsight.

Kommer dock ihåg en gång då jag nästan rensat bandit-basen och då gömde det sig en bandit på ett ställe med shotgun och överraskade mig lite. Tyckte AI:n var lite smart då iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W