World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Känner bara inte att det du kallar "nytt" inte är nått speciellt utan kommer vara exakt samma repetiva grejer precis som Burning Crusade va, enda någorlunda positiva är en ny klass som samtidigt är dåligt då det bara är EN ny klass vilket innebär att varenda server kommer vara fullpackade av Death Knights i säkert minst 2 månader.
Orkar inte diskutera mera men vi har alla rätt till vår egen åsikt och så här känner jag för tillfället.
Men precis som du säger så har jag samt många andra inte lyckats köra igenom allt än riktigt och vill testa på saker och ting innan vi fortsätter.

Jag kan inte precis säga att det blev fullpackat av BE:s och Draeneis när Bc kom så det blir nog inte så med DKs heller.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Jag kan inte precis säga att det blev fullpackat av BE:s och Draeneis när Bc kom så det blir nog inte så med DKs heller.

För BE och Draenei är ju två olika klasser...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
För BE och Draenei är ju två olika klasser...

För de som dedikerat sig till en faction så betydde paladins å shamans det.

Jag kommer dock köra en DK, men detta är för att jag inte har en main längre. Utan planerar att göra en DK till just det.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
För de som dedikerat sig till en faction så betydde paladins å shamans det.

Jag kommer dock köra en DK, men detta är för att jag inte har en main längre. Utan planerar att göra en DK till just det.

Paladin/Shaman var ju inte en ny klass i TBC på samma sätt som DK är i WOTLK.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Paladin/Shaman var ju inte en ny klass i TBC på samma sätt som DK är i WOTLK.

Nej, men kommentarerna var exakt likadana.

"Det kommer bara springa runt blood elves och draeneis i TBC"

Jag tror att efter de första dagarna så kommer de flesta att ha gått tillbaks till att levla sin main till 80. Precis som när TBC släpptes.

även om det inte är precis samma sak så finns det nog inget att oroa sig för

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Aha, specca om vid 50 alltså.

Förut körde jag med Voidwalkern som tank och dps:ade med dots och wand, använde jag kraftigare spells som shadowbolt kunde inte VW hålla aggro längre, det blir alltså samma spelsätt med Felguarden bara att den gör mer skada och håller aggro hela tiden?

Du använder en stealthad imp när du spelar full affliction, du outhealar all skada mobs gör med drain life medans dots dödar mobben.

Visa signatur

former wow addict
former daoc addict

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Nejnej, menar att det går före och bättre.
Aldrig Felguard när man levlar.
UA ska det vara.

Så drain-tanking är bästa level-speccen hela vägen? En jobbarkompis sa att destruction är bättre att levla med, funderar på att testa det.
UA är väl bara bra i PvP eftersom mobsen inte dispellar.

Edit: Helme: Det är så jag spelar just nu, hittills har det gått bra även när jag råkat få aggro av flera samtidigt.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Så drain-tanking är bästa level-speccen hela vägen? En jobbarkompis sa att destruction är bättre att levla med, funderar på att testa det.
UA är väl bara bra i PvP eftersom mobsen inte dispellar.

Edit: Helme: Det är så jag spelar just nu, hittills har det gått bra även när jag råkat få aggro av flera samtidigt.

Draintanking är det bästa för o lvla. Överlägset.
Felguarden är inte så dålig som många tror men Draintanking är ändå bättre. Men med Felguard kan man slappa lite mer, kolla lite film sammtidigt och så om man gillar det.
Destruction vore totalt värdelöst o lvla med. Som en Mage ungefär. Dricka efter 3 4 mobs ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Nej, men kommentarerna var exakt likadana.

"Det kommer bara springa runt blood elves och draeneis i TBC"

Jag tror att efter de första dagarna så kommer de flesta att ha gått tillbaks till att levla sin main till 80. Precis som när TBC släpptes.

även om det inte är precis samma sak så finns det nog inget att oroa sig för

Nämen alltså, man måste ju förstå att en HELT ny klass lockar mer folk än en ny ras.

1.) Den är _helt ny.
2.) Den är sjukt op @ betan.
3.) Du slipper levla om _hela skiten från början.
4.) Det är en heroclass, killar i svarta trenchcoats som leker rollspel med varandra på fritiden gillar sånt.
5.) etc.

Sen oroar jag mig personligen inte ett piss om det blir för mycket DKs, kommer ändå inte spela den klassen.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Så drain-tanking är bästa level-speccen hela vägen? En jobbarkompis sa att destruction är bättre att levla med, funderar på att testa det.
UA är väl bara bra i PvP eftersom mobsen inte dispellar.

Edit: Helme: Det är så jag spelar just nu, hittills har det gått bra även när jag råkat få aggro av flera samtidigt.

Kör det som du tycker är roligast. Jag exempel innan TBC levlade en rogue i assassination daggers istället för Combat swords som alla andra.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Känner bara inte att det du kallar "nytt" inte är nått speciellt utan kommer vara exakt samma repetiva grejer precis som Burning Crusade va, enda någorlunda positiva är en ny klass som samtidigt är dåligt då det bara är EN ny klass vilket innebär att varenda server kommer vara fullpackade av Death Knights i säkert minst 2 månader.
Orkar inte diskutera mera men vi har alla rätt till vår egen åsikt och så här känner jag för tillfället.
Men precis som du säger så har jag samt många andra inte lyckats köra igenom allt än riktigt och vill testa på saker och ting innan vi fortsätter.

Ok, jag var bara nyfiken på hur du tänkte. Ja, man får ju tycka precis vad man vill och spela i sin egen takt. Jag hoppas bara att du har fel i din prognos att alla servrar kommer vara fullpackade med DKs den närmsta tiden. Men även om det skulle bli så, så kommer nog många återgå till sina mains när nyhetens behag lagt sig.

Permalänk

Jag tror det kommer vara brutalt många DKs vid start. Men det kommer minska när folk tröttnar på att vara en i mängden. När alla grupper har en DK och var 4:e personer springer runt som en så blir det inte lika intressant längre

Sen ser jag ingen direkt användning av en DK? Måste ha missat något eller bidrar de med något viktigt överhuvud taget?

Permalänk
Medlem

Jag ser ingen direkt användning av deathknights heller.
Känns mest som något "coolt" för att hålla folk spelande. En slags blandning mellan ret-paladin,2h-warrior,prot-warrior,prot-pala. Varför ska man ens försöka att ersätta dessa med DKs?

Finns egentligen inte mycket jag ser fram emot med varken deathknights eller expansionen i helhet. Jag fortsätter i alla fall med roguen det är något som är säkert. Det enda jag faktiskt ser fram emot är att se hur länga glaivesen håller, med tanke på att TF höll hela vägen till season 1 quickblade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Draintanking är det bästa för o lvla. Överlägset.
Felguarden är inte så dålig som många tror men Draintanking är ändå bättre. Men med Felguard kan man slappa lite mer, kolla lite film sammtidigt och så om man gillar det.
Destruction vore totalt värdelöst o lvla med. Som en Mage ungefär. Dricka efter 3 4 mobs ...

Ok, jag tycker det är riktigt skönt att slippa sätta sig och dricka hela tiden, har ju båda Life Tap och Dark Pact nu så det är bara i extremfall jag måste sätta mig ner en stund. Har även gjort ett macro så jag behöver bara trycka några gånger på §-tangenten för att lägga alla dots sen Life Tap och sist Drain Life, sen flyttar jag bara fingret ett steg till 1 där Drain Life ligger och fortsätter spamma den. Jag gjorde de där pirat-questen i Tanaris, det var så kul att röja att jag inte tänkte på hur bra det gick, plötsligt slog det mig att det låg lik överallt och jag hade inte druckit en enda gång.

Det var en frost-speccad alliance-mage där i samma level som gjorde samma quests och den fick sätta sig ner hela tiden och dricka, däremot kunde den med lätthet döda 4-5st samtidigt med sina frost traps och andra area of effect-attacker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Kör det som du tycker är roligast. Jag exempel innan TBC levlade en rogue i assassination daggers istället för Combat swords som alla andra.

Jag levlade min rogue till 70 med Subtlety-daggers efter att TBC hade släppts, men jag visste inte bättre. Det är därför jag har frågat så mycket om warlocken nu för att inte göra samma misstag med den.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog köra affliction vid levling, gjorde det från 60-70. Men jag brukar dock använda felhunter med alla mana förbrukande attacker avslagna då den ger en chans att offtanka mobs ett tag om man drar på sig för mycket . Visst den regenererar inte mana lika snabbt som en imp men den gör istället lite dps vilket en stealthad imp inte gör.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Kör det som du tycker är roligast. Jag exempel innan TBC levlade en rogue i assassination daggers istället för Combat swords som alla andra.

Det gjorde jag också med min rogue pre-tbc, men det gjorde jag bara för att det var så jävla mycket roligare

Angående Andreas warlock tycker jag ändå han ska fortsätta med Drain-tank och UA som han gör nu. Jag lovar dig, när du kommer till Outland, speciellt nagrand och ska göra alla slay-quest där, så är det guldvärt och hur kul som helst.

Och ja, snabbare sätt att levla som warlock finns faktiskt inte, och imo, så är det de roligaste sättet.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Jag körde drain-tank spec med min warlock till 50, sen speccade jag felguard mest för skojs skull.

Anledningen till att jag började spela WoW igen var att Naxxramas kommer åter! Är som en sticka i foten på mig att jag inte han spela den innan TBC kom

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Hjälpsam

Men hur fan kan man kontrollera 32 st karaktärer samtidigt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Entusiast

keyclone och bara zerga antar jag, det är nog inte snyggt

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag har RAFat upp en lock på en server där jag inte har några andra gubbar.

Resultatet blev en extremt fattig lock med extremt dålig gear. Vilken specc är bäst att köra för mig nu isf? Drain-tanking eller Felguard eller någon annan? Ska levla från 58-70 med den.

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Medlem

Jag har gjort comeback i WoW för 5:e gången i ordningen men då började jag första gången 14:e april 2005. Det går uppebarligen aldrig att bli kvitt WoW, trots att det nu gått ca. 11 månader sedan förra gången och jag under större delen av den tiden inte givit WoW en enda tanke så var jag bara tvungen att börja igen efter att ha stuckit in näsan här i tråden för ett par månader sedan.

Den här gången fick det bli en ny Warlock. kl. 16:37 idag dingade jag 70. 58 minuter senare gick speltiden ut så jag är ganska stolt över min timing

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Jag har gjort comeback i WoW för 5:e gången i ordningen men då började jag första gången 14:e april 2005. Det går uppebarligen aldrig att bli kvitt WoW, trots att det nu gått ca. 11 månader sedan förra gången och jag under större delen av den tiden inte givit WoW en enda tanke så var jag bara tvungen att börja igen efter att ha stuckit in näsan här i tråden för ett par månader sedan.

Den här gången fick det bli en ny Warlock. kl. 16:37 idag dingade jag 70. 58 minuter senare gick speltiden ut så jag är ganska stolt över min timing

Grats.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Det går att bli kvitt WoW.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Det går att bli kvitt WoW.

Visst går det att bli kvitt WoW. Men då WoW utan att ljuga allt för mycket är ett av (om inte det?) de roligaste spelen som finns idag. Finns egentligen inget annat MMO som kan mäta sig.

Slutar man spela WoW för att spela något annat så är risken att man faller tillbaka OTROLIGT stor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Jag har gjort comeback i WoW för 5:e gången i ordningen men då började jag första gången 14:e april 2005. Det går uppebarligen aldrig att bli kvitt WoW, trots att det nu gått ca. 11 månader sedan förra gången och jag under större delen av den tiden inte givit WoW en enda tanke så var jag bara tvungen att börja igen efter att ha stuckit in näsan här i tråden för ett par månader sedan.

Den här gången fick det bli en ny Warlock. kl. 16:37 idag dingade jag 70. 58 minuter senare gick speltiden ut så jag är ganska stolt över min timing

Äntligen Curly, väntat på att du ska komma tillbaka och skriva i tråden, kul att du kommit tillbaka! / Cyme

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

BlizzCon har för sköna nyheter. Ring Of Valor blir bland annat en rated arena. Dem utvecklar ett system för rating till BGs och att Guilds ska kunna mötas. Man ska kunna lvla genom BGs igen och man ska kunna joina ett BG var som helst i världen. Och mer kommer det ju.

EDIT: Hoppas det blir slutet för twinks med leveling genom BGs.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
BlizzCon har för sköna nyheter. Ring Of Valor blir bland annat en rated arena. Dem utvecklar ett system för rating till BGs och att Guilds ska kunna mötas. Man ska kunna lvla genom BGs igen och man ska kunna joina ett BG var som helst i världen. Och mer kommer det ju.

EDIT: Hoppas det blir slutet för twinks med leveling genom BGs.

Mycket bra nyheter som sagt.

Jag hoppas att de släpper BG expen som honor token som man får i lake wintergrasp. alltså man kan välja att få expen eller inte få den.

Jag tror inte Blizzard kommer förstöra för de som tycker om att twinka.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Kommer ju dock inte bli kul för dem som vill levela i BGs genom att inte kunna döda någon förutom när man är högsta levelen i den BGn, alltså 19, 29, 39 osv.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

En månad minus en dag kvar nu!

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn