World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Kommer ju dock inte bli kul för dem som vill levela i BGs genom att inte kunna döda någon förutom när man är högsta levelen i den BGn, alltså 19, 29, 39 osv.

Twinks finns lika många på båda sidor.

Alltså om det är exp i form av en token när man vinner/förlorar så ser jag inget problem med att levla i battlegrounds på lvl 20-28 tex.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

tänkte jag skulle testa på lite dual-boxning idag och allt gick smidigt fram tills att jag skulle börja kötta, varför i hela friden funkar inga attacker?! allt annat funkar som de ska men de går inte t.ex. skicka iväg firebolts beror detta på att jag använde mig utav 2 trial acc? om jag skrev t.ex. 2 i chatten så skickades 2:an från båda accen men när jag trycker på 2:an för att attackera så hände inget... :S

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Jag skulle nog köra affliction vid levling, gjorde det från 60-70. Men jag brukar dock använda felhunter med alla mana förbrukande attacker avslagna då den ger en chans att offtanka mobs ett tag om man drar på sig för mycket . Visst den regenererar inte mana lika snabbt som en imp men den gör istället lite dps vilket en stealthad imp inte gör.

Då går man ju miste om Blood Pact. :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Angående Andreas warlock tycker jag ändå han ska fortsätta med Drain-tank och UA som han gör nu. Jag lovar dig, när du kommer till Outland, speciellt nagrand och ska göra alla slay-quest där, så är det guldvärt och hur kul som helst.

Och ja, snabbare sätt att levla som warlock finns faktiskt inte, och imo, så är det de roligaste sättet.

Är verkligen Unstable Affliction så bra mot vanliga mobs? Den är inte instant cast som Cures of Agony är efter min specc och gör bara lite mer skada men tar också mer mana. Det är väl bara i PvP där folk dispellar som den gör stor skada.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
tänkte jag skulle testa på lite dual-boxning idag och allt gick smidigt fram tills att jag skulle börja kötta, varför i hela friden funkar inga attacker?! allt annat funkar som de ska men de går inte t.ex. skicka iväg firebolts beror detta på att jag använde mig utav 2 trial acc? om jag skrev t.ex. 2 i chatten så skickades 2:an från båda accen men när jag trycker på 2:an för att attackera så hände inget... :S

Det är för att den andra gubben inte har någon target. Gör ett assist macro ex.
/assist (ditt namn)
/cast Firebolt

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Äntligen Curly, väntat på att du ska komma tillbaka och skriva i tråden, kul att du kommit tillbaka! / Cyme

Med ett sådant välkomnande kännar man sig pressad att leverera bra inlägg så här kommer mitt första försök

EDIT: Stavfel, idiotiska formuleringar, brist på punkter och användande av ord som inte finns är nu korrigerat
Anledningen till att jag bara haft ett aktivt konto i ca. 4 månader dom 2 senaste åren är TBC. Många klagar på "welfare epics" men jag tycker det var ett stort steg framåt gämfört med WoW classic där du var tvungen att Raida 40-manna instanser 5 dar i veckan för att få någon som helst gear värd namnet. Mitt problem med TBC var ett helt annat, nämligen att desigen måste varit inspirerad av en LSD-tripp.

Det var det som gjorde att jag inte köpte TBC på release efter att ha levlat min första warlock till L60 i november 06. Men till slut så bestämde jag mig ändå för att ge det en chans och började spela igen hösten 07. Det äventyret slutade dock med en ban (jag bottade) när min Priest hade kommit till lvl 56 det blev altså inget TBC den gången heller. Någon kanske kommer ihåg min avskeds post i den förra tråden där jag högljudt proklamerade att jag "för alltid" ( ) var fri från WoW.

Det som nästan ett år senare fick mig att komma tillbaka var WotLK men om man vill spela det är man tvungen att ta sig igenom TBC. Så när jag för ett par veckor sedan tagit mig igenom Azeroth så gick jag motvilligt igenom the dark portal. Väl där fick jag fick då alla mina fördommar bekräftade och mycket mer där till.

Hellfire Peninsula är den absolut sämsta zonen i hela World of warcraft, värst av allt är nog den där förbannade Fel Reavern som gör att man måste titta över axeln var 10 sek om man inte vill dö men det faktum att det överallt springer omkring 10 olika typer av mobs på olika levlar gör det inte precis bättre. Hur som helst så går det snabbt att levla från 58-60 i outland och sen kan man gå vidare till Zangramarsh. Layouten där är oändligt mycket bättre och man kan farma Rep-items för Cenarion Expedition och Sporeggar eller Primal lifes för guld vilket ger ett litet men välbehövligt avbrott från EXP grindandet. designen på zonen är dock åt helvete, fienderna ser ut som en abstrakta klumpar av färg (se komentaren om LSD:)).

Sen när jag väl kommit vidare till Nagrand så blev outland helt plötsligt mycket trevligare så bortsett från en kort sväng till Blades Edge och en liten utflykt till Shadowmoon för att köpa mount så stannade jag kvar i Nagrand till L70 eftersom EXP'n var bra samtidigt som man kunde farma Clefthoof leather, Netherweave och Primals. Så nu är jag fri från outland och kan i lugn och ro vänta in WotLK innan jag köper mer speltid.

Där har ni det, mina åsikter om TBC. Tune in tomorrow for another exciting episode of "Curly's World of Warcraft blog"

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Aktiverade just wow kontot igen, någon som kan rekomendera en battlegroup/server med bra BG köer och Alliance vinner typ 50% av dem? : >

Permalänk
Medlem

Varför jag orkar börja spela Wow igen har egentligen bara med Blizzard att göra.

Har ni läst patchnotes på senaste? Har ni surfat runt på officiella forumet? Deras inriktning till communityt har stigit flera hundra procent det senaste året. Jag menar, dom skämtar t om och nämner saker vi 'vanliga' pratar om i patchnotes. Sånt faller jag för direkt, när dom bryr sig alltså.

Det verkar också som att WOTLK blir en bättre expansion än TBC på flera punkter, här är några jag uppskattar.

* Dom verkar lyssna mer på oss, vi som spelar deras spel.
* Det verkar som att spelet kommer bli 'snabbare'.
* Achievements. Visst, man får inte gear men sånt här hjälper när man har tråkigt.
* Möjligheten att kunna raida 10-man. Jag ogillar också welfare-epics men jag spelar hellre med 9 duktiga vänner än 39 yrra höns.
* Mer Worldpvp.

Säkert fler saker jag glömt bort För övrigt snart lvl 62 på shamanen, blir att dinga 70 och köpa det blåa pvpsettet och vänta på 13'e november.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
TEXT

Skönt att du är tillbaks iaf.
Vad blev det för gubbe nu? Och var?
Minns allt speciellt din gamla Orc Warlock pre-tbc

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Recruit a friend känns så jävla soft

Min paladin är level 35 på 7 timmar.
Samma är de för polarens druid, soft sätt att få upp en ny char inför wotlk.

Jag vill verkligen ha en paladin men aldrig orkat levla en 1-60

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Recruit a friend känns så jävla soft

Min paladin är level 35 på 7 timmar.
Samma är de för polarens druid, soft sätt att få upp en ny char inför wotlk.

Jag vill verkligen ha en paladin men aldrig orkat levla en 1-60

Kan inte annat än hålla med, började spela igår igen och vid tog lvl 20 på 3 timmar och 30 min, dock med boost från lvl 11!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Entusiast

http://www.mmo-champion.com/ ni som inte har den hemsidan i bokmärken än borde göra det om ni är intresserad av wow nyheter.

Första sidan innehåller allt som kommer imorgon i patch 3.0.2

Min personliga favorit: New graphical effects are being added to the game, including the new shadow engine!

Ja tack det behövs

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
http://www.mmo-champion.com/ ni som inte har den hemsidan i bokmärken än borde göra det om ni är intresserad av wow nyheter.

Första sidan innehåller allt som kommer imorgon i patch 3.0.2

Min personliga favorit: New graphical effects are being added to the game, including the new shadow engine!

Ja tack det behövs

Den skuggmotorn är riktigt snygg imho, kan aldrig sluta titta på den när jag lirar betan

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Coolt ny skuggmotor, ngn som har lust o posta lite screens på det? Det är en av de få saker jag verkligen saknat med WoW, realistiska skuggor.. Ser fram emot WotLK :]

BTW, är achievments retroaktiva? Tänker mest på PvP, ej feats of str

Permalänk
Medlem

Vet någon om RAF kommer försvinna vid release av WTLK?

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Coolt ny skuggmotor, ngn som har lust o posta lite screens på det? Det är en av de få saker jag verkligen saknat med WoW, realistiska skuggor.. Ser fram emot WotLK :]

BTW, är achievments retroaktiva? Tänker mest på PvP, ej feats of str

http://www.youtube.com/watch?v=plx4pzeYY10&feature=related

Välj high quality på youtube klippet.

Och ja det ser helt underbart ut.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Helt underbart vet jag inte. Ser ut som skuggor.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Efter de senaste kommentarerna här med bla patchen + att ja är arbetslös blev jag plötsligt sugen på att börja spela igen! Blev riktigt sugen på att testa de nya talentsen med

Skuggorna var riktigt snyggt med.

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Helt underbart vet jag inte. Ser ut som skuggor.

Jämfört med hur det såg ut innan, en svart rund skugga under fötterna på karaktären utan några karaktärsdrag överhuvudtaget så är det en "underbar" ändring.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nu börjar de gå segt med Recruit a friend..
Om någon har tips tar jag de gärna.

level 50 med min paladin och polarens druid.(på ungefär 15 timmar).

Nu så har jag precis dragit in i Strat, testat att boosta med både en 70 Paladin och en 70 Mage. Men gubbarna är dryga, är de bästa instancen?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Nu börjar de gå segt med Recruit a friend..
Om någon har tips tar jag de gärna.

level 50 med min paladin och polarens druid.(på ungefär 15 timmar).

Nu så har jag precis dragit in i Strat, testat att boosta med både en 70 Paladin och en 70 Mage. Men gubbarna är dryga, är de bästa instancen?

Hoppa in i sunken temple istället, där har ni även lvl50 (klass-specifika) quests som brukar ge jävligt fina rewards!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Hoppa in i sunken temple istället, där har ni även lvl50 (klass-specifika) quests som brukar ge jävligt fina rewards!

Frågan är dock om de ger mest XP att vara där.

Vi ska på level 51/52 dra och fixa culdronquesten, runt 20-25k per quest tack vare 3x XP..Im loving it

Har inte hittat en enda guide på detta än, skulle vara ballt om någon visste någon.

EDIT: Nvm, löste det nu..blir att plocka ALLA quests till brd, och när man har gjort dem så ska man lätt vara level 56, därefter är de bara att questa upp de sista levlarna utan några problem i wpl / epl

EDIT2: Ahh, nice att de fixa inloggningen direkt
Älskar den nya:

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Frågan är dock om de ger mest XP att vara där.

Vi ska på level 51/52 dra och fixa culdronquesten, runt 20-25k per quest tack vare 3x XP..Im loving it

Har inte hittat en enda guide på detta än, skulle vara ballt om någon visste någon.

EDIT: Nvm, löste det nu..blir att plocka ALLA quests till brd, och när man har gjort dem så ska man lätt vara level 56, därefter är de bara att questa upp de sista levlarna utan några problem i wpl / epl

EDIT2: Ahh, nice att de fixa inloggningen direkt
Älskar den nya:
http://i432.photobucket.com/albums/qq45/rullarn/Wiip.jpg

Sameshit, den är het.
Sött av dig o låta mig vara med på screenet <3

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Damn..kan inte citera..
Google Chrome minimerar hela diskussionsdelen av forumet

Eptk: Jo, den är sjukt nice.
Och klart du ska vara med

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
http://www.youtube.com/watch?v=plx4pzeYY10&feature=related

Välj high quality på youtube klippet.

Och ja det ser helt underbart ut.

wow!
aldrig blivit så sugen på att se skuggor som nu

Hur många addons är kapsejsade när man kommer hem idag tro?
använder bara ace addons, provade uppdatera dem imorsse men fanns inga nya.. knepigt.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
wow!
aldrig blivit så sugen på att se skuggor som nu

Hur många addons är kapsejsade när man kommer hem idag tro?
använder bara ace addons, provade uppdatera dem imorsse men fanns inga nya.. knepigt.

Aceupdater är nerlaggt vad jag vet.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Aceupdater är nerlaggt vad jag vet.

Mjo..Smidigaste verktyget idag är Curse Client som uppdaterar dem per automatik så fort en ny version är uppladdad på sidan.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

När vi RAFade 50-58 questade vi i EPL/WPL, gav ruskigt bra xp. 28k xp för vissa quest :>

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Entusiast

körde bara SFK när jag RAFade min första gubbe. inte mycket instanser alls, quests känns ju totalt överlägset oberoende utav zon, speciellt efter lvl 30.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nån som har nån torrent länk till patchen?
Blizzards skit downloader funkar aldrig för mig fast att jag har alla portar den använder öppen osv.
Tror det är nått med min bahnhof ISP.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Åh mein leben och de sju gårdstomtarna. Funderade på att omaktivera kontot och kolla in paladin-förändingarna men det verkar som om Blizzard lyckas upprepa balansfiaskot från den sista pre-Burning Crusade patchen.
Ret paladins då kunde döda eller gravt skada de flesta inom en hammer of justice stun med tur med critsen. Det blev proteststorm och skadan justerades nedåt å det grövsta. Problemet var bara detta var då de flestade hade mellan 3000-5000hp och ingen resilience...

När Burning Crusade väl kom med minst tredubblade healthpools och resilience, som sänkte critchansen markant vilket var paladins förlitade sig på döda någon, blev retribution återigen högst meningslöst i pvp. Med bursten och chansen döda någon minimerad kunde de flesta klasser få fritt spelrum göra vad de ville med en ret paladin som bränt sina cooldowns.

Naturligtvis sänkte också denna ändring ret i PVE, fanns ingen anledning ta med en paladin som dps. Spiken i kistan blev fiaskot med faktionsbaserade seals, seal of blood/vengeance där blood var bättre än Seal of Command som krävde talents medans vengeance bara i sällsynta fall var bättre än righteousness i tankning.

Så tittar jag på usa-forumen idag och halva första sidan är inlägg om hur retribution är för bra och omedelbart måste nerfas. Att hp-poolerna ser ut att minst fördubblas i expansionen tillsammans med alla andra förändringar faller igen på döva öron.

Tror jag skippar aktivera kontot

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]