Permalänk
Robot

Laptop med 164GB ram totalt!

Detta damp ner i lådan idag. Sverige Häftet heter "tidningen" som hade denna annonsen i sig.

Besök albumet: Laptop med 164GB ram totalt! av -=|ZetaXtreme|=-

Permalänk
Inaktiv

Lolwhut. 164GB RAM? Du behöver läsa på lite om datorer och dess hårdvara.

Köp dessutom aldrig något från L'easy.

Permalänk

Jag har inte köpt den. Jag skickade in detta för att jag tyckte att det såg så komiskt ut. Jag fattar att man inte kan ha så mycket ramminne i en laptop. Möjligtvis en extremt kraftfull server eller superdator men aldrig en laptop.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Lolwhut. 164GB RAM? Du behöver läsa på lite om datorer och dess hårdvara.

Köp dessutom aldrig något från L'easy.

varför ska man inte köpa där ifrån

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cholkadkaka
varför ska man inte köpa där ifrån

Därför att deras räntor är störtlöjliga och att du i slutändan har betalt ungefär dubbelt så mycket som då aktuellt kontantpris, efter 3-5 år. Allt som oftast hittar man samma produkt eller bättre, till bättre priser någon annanstans.

Viss, bryr man sig inte särskilt om priset och tycker om att någon snubbe dyker upp och monterar skiten, kan det kanske fungera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Därför att deras räntor är störtlöjliga och att du i slutändan har betalt ungefär dubbelt så mycket som då aktuellt kontantpris, efter 3-5 år. Allt som oftast hittar man samma produkt eller bättre, till bättre priser någon annanstans.

Viss, bryr man sig inte särskilt om priset och tycker om att någon snubbe dyker upp och monterar skiten, kan det kanske fungera.

you gotta a good point there

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Medlem

gubben... det är 4GB internminne i den och 160GB hårddisk:P

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Bz
gubben... det är 4GB internminne i den och 160GB hårddisk:P [/QUOTE

Du tror inte att han redan hade förstått de?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nombah

Du tror inte att han redan hade förstått de?

NEJ ALDRIG!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

skulle nog kalla det för extremt feltryck

Edit: plus att den datorn är Äcklig och känns som en tegelsten från 90:talet typ xD (känner en som har en)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

jaha är du troll eller är du seriös? det står ingenstans att det är 164 gig ram, det är ju en helt vanlig annons...

ja jag ser att det står "160 gb internminne" men det fattar väl alla att det år hdd:n de menar!?

dååligt.

Visa signatur

[Asrock Z77 Extreme4] [Intel Core i5 3570k @ stock] [Powercolor Radeon 6850 @ Stock]
[8GB Corsair Ballistix @ 1866MHZ] [OCZ Agility 3 60GB] [1TB + 320GB HDD 7200RPM]
[In-Win Dragon Rider Chassi] [Fractal Design PSU 500W]

Permalänk
Medlem

Haha, ni är roliga, ni som trodde att han gjorde detta galleriet eftersom han "verkligen" trodde på att de ingick 164 Gb ram.... ^^

Visa signatur

Chieftec Mesh ♣ Gigabyte DS4 ♣ q6600 (3,2 GHz) ♣ OCZ Reaper 2x2GB PC2-8500 ♣ 8800GT 512mb (740/1850/1060 MHz) ♣ Corsair 650W ♣ Raptor 150 GB ♣ 3Dmark06: 14341

Permalänk

Folk som köper dator via leasy vet nog ändå inte skillnaden, så strunt samma

Permalänk
Medlem

att de aldrig lär sig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Folk som köper dator via leasy vet nog ändå inte skillnaden, så strunt samma

Permalänk

För er som inte har fattat (fortfarande) så gjorde jag detta galleriet för att det såg komiskt ut, sen att det stod just "Bärbar och liten med stort minne" gjorde det bara ännu roligare (IMO). Om man ska vara korrekt så är ramminne och internminne samma sak så därav är det 164gb ramminne i den (enligt annonsen). Klart att jag fattar att det är hårddisk dom menar eftersom att det är orimligt mycket ram. Men en som inte är så insatt som oss här på swec kanske inte fattar det. Hur som helst la jag in galleriet för att det såg roligt ut och inte som ett "Wow den här dator har seriöst så mycket ram" galleri. Ni som inte fattar ett skämt kan ju gå tillbaka och kolla på datorer i skokartonger,etc och ignorera detta galleri.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Detta är inte värsta feltryckningen.

Såg för några veckor sen en dator på elgiganten som hade, hör och häpna: 1000Gb internminne

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Detta är inte värsta feltryckningen.

Såg för några veckor sen en dator på elgiganten som hade, hör och häpna: 1000Gb internminne

Den vill jag ha.

Permalänk

En forumtråd möjligtvis, men ett galleri?

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk

haha =P nja 160gb internminne på en laptop finns säkert om kanske fem år. Men fan inte nu XD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Ni som inte fattar ett skämt kan ju gå tillbaka och kolla på datorer i skokartonger,etc och ignorera detta galleri.

Datorer i skokartonger... Finns det något värre? Det är t.o.m. värre än "min hörna" gallerier

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Entusiast

Helt underbart! Jag ser hellre såna här galleri än dessa hörnor och bilder på folk som bytt grafikkort.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Folk som köper dator via leasy vet nog ändå inte skillnaden, så strunt samma

Sant, om de inte vore för inkompetenta barnfamiljer, gammalt folk osv skulle Leasy aldrig leva vidare.

Permalänk
Avstängd

Det är ju du som gör bort dig:)

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Savage92
jaha är du troll eller är du seriös? det står ingenstans att det är 164 gig ram, det är ju en helt vanlig annons...

ja jag ser att det står "160 gb internminne" men det fattar väl alla att det år hdd:n de menar!?

dååligt.

Så min hårddisk ger datan 250 gb internminne då lr...

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Så min hårddisk ger datan 250 gb internminne då lr...

Va?!! :S

förklara gärna...

Förresten ,,, hela detta galleri handlar om att leasy skrev "internminne" istället för "hårddisk" , så trådskaparn failar grovt - inte mkt att göra ett galleri på

såna felstavningar ser man ju varje dag i elgiganten och såna liknande utskick

Visa signatur

[Asrock Z77 Extreme4] [Intel Core i5 3570k @ stock] [Powercolor Radeon 6850 @ Stock]
[8GB Corsair Ballistix @ 1866MHZ] [OCZ Agility 3 60GB] [1TB + 320GB HDD 7200RPM]
[In-Win Dragon Rider Chassi] [Fractal Design PSU 500W]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
En forumtråd möjligtvis, men ett galleri?

Tänkte först göra en forumstråd men visste inte i vilken kategori den passade.

@S..92: Menar du verkligen felstavning? För hur fan lyckas nån stava hårddisk interminne? Till och med min bror som har dyslexi skulle inte kunna stava fel på det viset.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Savage92
Va?!! :S

förklara gärna...

Förresten ,,, hela detta galleri handlar om att leasy skrev "internminne" istället för "hårddisk" , så trådskaparn failar grovt - inte mkt att göra ett galleri på

såna felstavningar ser man ju varje dag i elgiganten och såna liknande utskick

Nej det var det du skrev. Lagringsutrymme hade ju vart en finare term än internminne i det här fallet... Men men skitsamma

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Var en Siba-annons som sa att dagens datorer har ca 64MB RAM.
Var i en såndär faktaruta, så man tycker att det kanske är lite petigare där.

Permalänk
Medlem

synd att det står med förbehåll för eventuella tryckfel, annars rätt roligt fel

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.