Permalänk
Robot

Ny dator till kompisen.

Hej! Här kommer ett nybygge med ett Antec NineHundred som chassi, vilket är ett mycket bra chassi med goda kylningsförmågor.

Datorn innehåller:
Antec NineHundred
Asus P5Q Deluxe P45
Corsair 650W powersupply
Intel Core 2 Duo E8500
Sapphire HD4870
Samsung Spinpoint 640 GB
Corsair Dominator PC8500 4 gig
LG Blu-Ray brännare
Noctua NF-S12

Min kompis Martin ville ha Blu-Ray brännare till sin hemmabio, och en dator som presterade bra i spel, till en okej prislapp. Jag hoppas ni blir nöjda med bilder och bygglogg!

Mvh
Filip

Besök albumet: Ny dator till kompisen. av hajlajf

Permalänk
Medlem

Underhållande galleri...

1p.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Underhållande galleri...

1p.

ber om ursäkt, ny med det här med galleri och byggloggar. nu är bilderna uppe, om det var det du syftade på.

mvh

Permalänk

Skulle aldrig hålla i varken hårddisk eller grafikkort som på bilderna

Permalänk

bra val av komponenter. har själv ett antec 900 så jag vet hur svårt det är att få till kabeldragningen.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Underhållande galleri...

1p.

det är ju som alla andra gallerier , sluta vara så fucking negativ,kom med något bättre själv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Skulle aldrig hålla i varken hårddisk eller grafikkort som på bilderna

Får jag fråga varför? Jag har smetat ner två moderkort med vaselin och sedan tvättat med t-röd och hushållspapper utan att något gått sönder.

Så ömtåligt är det inte, och SPECIELLT inte hårddiskar.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard
Får jag fråga varför? Jag har smetat ner två moderkort med vaselin och sedan tvättat med t-röd och hushållspapper utan att något gått sönder.

Så ömtåligt är det inte, och SPECIELLT inte hårddiskar.

Skulle ungefär säga detsamma, dom är ju faktiskt gjorda för att hålla för lite.

Permalänk
Medlem

har själv fått uppleva att den ena KATTEN hemma gick på mitt mobo vid stor städning av chassit. funkar klockrent.... MEN mitt förra gaffe gick åt h-vete bara för att jag råkade komma åt med fingret. så de e lite rysk roulett me de där...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajlajf
ber om ursäkt, ny med det här med galleri och byggloggar. nu är bilderna uppe, om det var det du syftade på.

mvh

Precis, jag trodde att det skulle bara vara en bild.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
det är ju som alla andra gallerier , sluta vara så fucking negativ,kom med något bättre själv

Visst, det var ju bara EN enda bild på ett chassi då jag skrev...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Älskar sådana här gallerier :D, mycket fina bilder. Fortsätt bygga 10 p

Permalänk
Medlem

Naajs najs ser fram emot kabeldragning 9p

Visa signatur

[Asrock Z77 Extreme4] [Intel Core i5 3570k @ stock] [Powercolor Radeon 6850 @ Stock]
[8GB Corsair Ballistix @ 1866MHZ] [OCZ Agility 3 60GB] [1TB + 320GB HDD 7200RPM]
[In-Win Dragon Rider Chassi] [Fractal Design PSU 500W]

Permalänk

Bra jobbat hajlajf!

Permalänk

fail på kabeldragningen dock inget fel på hårdvaran

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneman91
fail på kabeldragningen dock inget fel på hårdvaran

Som sagt, another day hade en ganska jobbig tidsbegränsning på mig ^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneman91
fail på kabeldragningen dock inget fel på hårdvaran

sen är det ganska svårt i 900 om man inte har dremel att borra nya hål mä

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

pris ? (=

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramsam
pris ? (=

14300, färdigbyggd med ett SteelSeries Siberia också. Sålde den genom företaget till kompisen.

Permalänk
Medlem

Fint bygge, men påverkar inte den dåliga kabeldragningen luftflödet i burken ? : )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajlajf
14300, färdigbyggd med ett SteelSeries Siberia också. Sålde den genom företaget till kompisen.

Vänersborg? Rätt nära mig ju

Nice dator, fixa kabeldragningen

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Om datorn gick på 14 300 hade du väll kunnat lägga på 300-400 på en kylare som klarar den prollen mer eller mindre passivt. För övrigt ok.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Vänersborg? Rätt nära mig ju

Nice dator, fixa kabeldragningen

Brålanda tillochmed!
Och yey! Kabeldragningen ska fixas

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Dubbelpost raderad.

Permalänk
Medlem

När man är igång kan man väll lika bra välja ett nätagg med modulära kablar? Så blir det inte så jävla rörigt.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
*Tråd rensad*
Dubbelpost raderad.

Gillar ditt namn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jungklo
När man är igång kan man väll lika bra välja ett nätagg med modulära kablar? Så blir det inte så jävla rörigt.

Håller med ovanstående. Ser verkligen inte bra ut som en stadig dammsamlare, förhindrat luftflöde osv. För att inta tala om utséendet i allmänhet.

Ett icke modulärt nätaggregat eller ej, hoppas att ägaren fixar till kablarna så det ser anständigt ut. Då sover vi alla lite bättre om natten.

Permalänk
Medlem

Det kanske inte är så bra att hålla grafikkortet och hårddisken sådär... Även om du har jordat händerna. Men snyggt resultat

Permalänk
Medlem

Verkar fint, dock, om du borrar 3 hål, vänster om moderkortet, kan du få mycket bättre kabeldragning och luftgenomströmmning, men som sagt, det kräver borrning.

Annars vart det fint tycker jag, förutom, hur håller du i grafikkortet? - Ett under att det håller?

Permalänk
Medlem

Vad hemskt! : O
Jag tror ca. hälften av de där delarna är delar jag också kommer köpa. xD

Jag hade tänkt ge en åtta först, men råkade klicka på nio istället, men det duger det med. Gillar när folk anstränger sig för att försöka ta _bra_ bilder till sitt galleri med sin nybyggda dator. : )

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zetsu
Vad hemskt! : O
Jag tror ca. hälften av de där delarna är delar jag också kommer köpa. xD

Jag hade tänkt ge en åtta först, men råkade klicka på nio istället, men det duger det med. Gillar när folk anstränger sig för att försöka ta _bra_ bilder till sitt galleri med sin nybyggda dator. : )

du kan klicka hur många gånger du vill på poängskalan. det räknas dock bara en gång. så du kan ändra så du vet.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Det kanske inte är så bra att hålla grafikkortet och hårddisken sådär... Även om du har jordat händerna. Men snyggt resultat

ett misstag som inte görs om... :<<