Fallout 1, behöver lite vägledning!

Permalänk
Medlem

Fallout 1, behöver lite vägledning!

Insåg i början av veckan att jag aldrig spelat Fallout, aldrig ens sett en bild ifrån de. Så ja beställde de här paketet med 1&2 plus den här ganska kritiserade Tactics. Grejerna kom igår o ja satte igång med 1an.

Men jag har lite svårt att hitta vart man ska gå...eller finns det något ställe man ska gå till? Eller får man glida runt som man vill o leta själv lite här o var?

Började iallafall med att gå till den här andra bunkern man blir tippsad om i början, men den va ju helt öde och befolkad av råttor. Sen hamnade jag i någon sorts handelsstad som heter något med "Sand". Där är jag nu. Men liksom är det nånstans ni rekommenderar att jag tar mig?

Tack på förhand!

Visa signatur

AMD Athlonx2 5200+ 2,81 ghz | 3GB Corsair | Asus EAH 4850 512mb | Thermaright Extreme

Permalänk
SpelClockers
Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Länekn funkar inte! försök igen!

Visa signatur

AMD Athlonx2 5200+ 2,81 ghz | 3GB Corsair | Asus EAH 4850 512mb | Thermaright Extreme

Permalänk
Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Hedersmedlem

Roligast att bara trava runt och upptäcka allt på egen hand, guider i all ära men de bör bara konsulteras om man vill ha hjälp med att hitta specifika personer/platser

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garland Greene
Roligast att bara trava runt och upptäcka allt på egen hand, guider i all ära men de bör bara konsulteras om man vill ha hjälp med att hitta specifika personer/platser

Du har så rätt. Att använda guider/fusk gör att man missar en hel del av ett spel. Visst ibland kan det vara tvärtom. Att en guide tipsar om något som man normalt sett skulle ha missat.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Re: Fallout 1, behöver lite vägledning!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jontalinen
Sen hamnade jag i någon sorts handelsstad som heter något med "Sand". Där är jag nu. Men liksom är det nånstans ni rekommenderar att jag tar mig?

Tack på förhand!

Du kan snacka med Ian där om du vill, eller dra till Junktown. Jag brukar alltid dra till Junktown i början.

Fan jag har orginalskivan här, funderar på att spela igenom det.