Äldsta filen du har på din dator, och använder?

Permalänk
Medlem

Äldsta filen du har på din dator, och använder?

Hur gammal är den äldsta filen som ni fortfarande har användning för som ligger på era primära datorer? Det som ligger på gamla Amigor och andra old school datorer som ni inte använder dagligt räknas inte!

Jag har en fil på min primära dators hårddisk från juli 1994. Smått otroligt att den hängt med från i alla byten av datorer sedan dess.

Permalänk

Bginfo.. hängt med lite över 7 år nu ^^

Har äldre filer dock inte som man använder utan kanske stöter på ibland när man letar efter nått annat

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ganska roligt sammanträffande. Den äldsta filen jag kan komma på att jag har är en mp3-låt, 2pac med changes. Det är den allra första låten jag fick på mp3 och lyssnade och har hängt med sen dess! Det roligare är ju att TS nick är 2pac...

Permalänk
Medlem

Krigaren blade ett spel som följt mig från min 8088

har bara flyttat över den från dator till dator genom åren.

Annars kör man sedan 5år samma installation av xp

så finns nog en hel del filer som är så gammla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är en crackad version av Warcraft 3.
Har hängt med sedan min första dator.. ~5 år sedan.

Permalänk
Medlem

Jag spelar OpenTTD i stort sett dagligen, och för att få det att fungera behövs 6st filer från originalskivan, så jag får väl räkna dem till kriterierna.

Originalspelet kom ut 1995, och då köpte jag det mer eller mindre samma dag som det släpptes... Hade ett speluppehåll på ett par år runt 2000-2002... Men annars så...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Ganska roligt sammanträffande. Den äldsta filen jag kan komma på att jag har är en mp3-låt, 2pac med changes. Det är den allra första låten jag fick på mp3 och lyssnade och har hängt med sen dess! Det roligare är ju att TS nick är 2pac...

Har nog också en riktigt gammal mp3-fil. Jag gick emot strömmen på den gamla mp3 vs. minidisc tiden Förstod aldrig hypen med minidisc? Var ju precis som kassett-band, sjukt dåligt
Ska kolla upp om jag hittar någon gammal mp3-fil, skulle gissa att jag har någon från 98.

Permalänk

Eller vänta tror jag har Doom 1 och Doom 2 liggandes här på datorn.. bör ju vara älsta isf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Försöker minas vilken musik video jag spelade in först. Men en jag kolla var från 1999 så 9 år är äldsta hittills.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Inget jag använder dagligen precis, men har en lite mp3 samling med bob hund från 98 som jag "ärvde" från min farbror
Bra musik faktiskt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Bra musik faktiskt

Word

Hrm.. Jag är ju en jäckel på backup så man har ju kvar det mesta från 2000 men använder det knappast. Om man får räkna spel som en fil så använder jag warcraft 3 som jag köpte typ 2002 lr 2003 väldigt ofta i perioder. Dock så åker det ju ut och in ur maskinerna

Permalänk
Medlem

Använder dagligen vet jag inte, men jag har mod-filer på datorn som är från -91.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Jag har mp3or från -96 som jag lyssnar på lite då och då.

Permalänk

det som har förts över från våran första dator(och det som jag installerade så fort jag fick den datorn) är hälsovakten.
det programmet tankade jag sen över till min förr förra som sen tankades över till min förra och sen till denna och jag använder programmet än.
vet inte exakt hur gammalt det är,men det har ett antal år på nacken.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

en låt min bror gjorde den den 16 oktober 1996, 19:22:38
en xm format gjord i fastracker tror jag.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

pak0.pk3 har nog hängt med ett par år.

Permalänk

big wet ass.avi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Har nog också en riktigt gammal mp3-fil. Jag gick emot strömmen på den gamla mp3 vs. minidisc tiden Förstod aldrig hypen med minidisc? Var ju precis som kassett-band, sjukt dåligt
Ska kolla upp om jag hittar någon gammal mp3-fil, skulle gissa att jag har någon från 98.

Exakt samma här. Köpte en Thomson mp3-spelare med 64mb minne för lite över 2000 kronor. De allra flesta visste inte vad det var och tyckte det var en jävla skitpryl. Själv tyckte jag minidisc var riktigt värdelöst, och jag vann kampen.

Permalänk
Medlem

Tror det är min Ascendancy map.... har legat på varje dator enda sedan jag fick spelet 1995... http://en.wikipedia.org/wiki/Ascendancy_(computer_game)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Tror det är min Ascendancy map.... har legat på varje dator enda sedan jag fick spelet 1995... http://en.wikipedia.org/wiki/Ascendancy_(computer_game)

haha exakt samma sak här Ascendancy ftw!
Logic factory vi väntar på fortfarande på 2an , som aldrig kommer!
finns inget rymd 4x spel som mäter sig med det fortfarande.

Ascend.exe 1995-09-23 ,kl 16.38

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Avstängd

rules.ini

Permalänk

razor.nfo 1994-02-24
razor.nfo 1994-08-30

"användning för" vet jag inte riktigt. den första är .nfo:n till razor1911:s release av elder scrolls: arena och den andra till deras doom 2-release.

edit: hittade doom 1 lite undangömt på en disk också. det bör ju, logiskt sett, vara äldre än doom 2. av någon anledning kan jag dock inte se när de filerna skapades. men eftersom doom släpptes 1993-12-10 så bör de ju vara från någon gång runt det datumet.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
haha exakt samma sak här Ascendancy ftw!
Logic factory vi väntar på fortfarande på 2an , som aldrig kommer!
finns inget rymd 4x spel som mäter sig med det fortfarande.

Ascend.exe 1995-09-23 ,kl 16.38

Såg att de började jobba på ett nytt spel 2006, det lär väl dröja ett tag till. Men har vi orkat vänta sedan 1995 så klarar vi nog ett tag till

Permalänk

Jag har några gamla spel som jag då och då kör genom dosbox. Jag tog över samlingen från en av farsans arbetsbekanta när jag var 10 år ca 92 'nångång. En 386 på 25mhz med 50mb hdd och svartvit skärm, hehe....det var tider

Mappen TD är första Testdrive från 87' med cga drivrutiner för skärm
JF2 är en flygsimulator, den här kör jag mest, Kul med nostalgi.
Golf är lite häftig, massa skryt i spel om "realsound", vilket betyder på den tiden via pc speaker, och ja man kan höra meningarna och ord om man lyssnar noggrant
CP står för caterpillar och är ett snake liknande spel där man äter upp prickar.
Dom här filerna har jag kopierat från dator till dator jag haft igenom tiderna, i början på diskett, sedan cd, sen usb och nu nätverk. Får se vad nästa teknik blir:)

Visa signatur

Man kan inte köpa sig lycka sägs det...men jag gråter hellre i min BMW än på bussen :)

Permalänk
Medlem

Animotion.mod
1992-08-22 13:26

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

Just nu är alla filer på datorn ganska färska, men jag gjorde på näst senaste backupen en backup på en backup som legat som backup på en backupsida. Där har vi några gamla mp3or av Perrra (Pingu Song, Feel the Pain, Dance even if you can't och andra godingar). Sen är ju Dink Smallwood inte jättenytt heller (varvat x2, spelat igenom moddar och försökt göra egna).
Sen har jag även första texterna och ett av de första spelen, första digitala dagboksförsöket (gjort 6 stycken försök) och flipperDOSspelet Psycho. Båda från någon sommar/höst 98 tror jag, har inte backupen tillgänglig.
Brukar gå tillbaka och müsa till gamla tider ibland när jag är på det humöret.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.