Permalänk
Robot

Mitt system i ständig utveckling

Första bilden:
CPU: AMD 4200+ @ 2.8ghz
MOBO: M2N32SLI Vista premium
RAM: Corsair 6400 @ 1000 4-4-4-12 2t
GPU: Gigabyte 8800GT 700/1750/1000 Accelero S1
HDD: Seagate 250GB+160GB
Chassi: Raidmax
PSU: Corsair TX650W
Vattenkylning: Ingen alls

Andra Bilden:
CPU: Q9550 E0 @ 3.8ghz @ 1.36v (1.4v i bios)
MOBO: XFX 780i 3way SLI
RAM: Corsair Dominator 8500 @ 1066 4-4-4-12 2t
GPU: 2x 9800gx2
HDD: Seagate 640gb 32mb
Chassi: Coolermaster 690 Dominator
Vattenkylning: Ingen

Bild #5 - 11
CPU: Q9550 E0 @ 3.8ghz @ 1.36v (1.4v i bios)
MOBO: XFX 780i 3way SLI
RAM: Corsair Dominator 8500 @ 1066 4-4-4-12 2t
GPU: 2x Evga 88ULTRA Superclocked
HDD: Seagate 640gb 32mb
Chassi: Antec Twelvehundred
Vattenkylning: Thermaltake bigwater 745 + 8800GTX/ultra EK fullcover block + 1x120mm Black Ice Extreme radiator (Ej kopplad till systemet)

Temperatur
LOAD:40-50c på hela systemet.
IDLE: 30-35c på hela systemet.

Jag har sedan jag började på universitetet uppdaterat datorn en hel del fram och tillbaka. Det har kostat en hel del men även varit roligt.

Bild #12 & 13
Q9550E0 @ 4.25ghz 1.4v |
2x1gb Corsair dominator 8500 @ 1000Mhz 4-4-4-10 @ 2.1v |
Gigabyte GA-EP45-DS4 |
Corsair 650W |
Sapphire 4870x2 2gb |
640gb 32mb Seagate |
Antec twelvehundred |
Razer Tarantula |
Razer Diamondback 3G |

H20 |
CPU:D-tek Fuzion V1 |
GPU:EK fullcover |
Laing DDC-1t 10W EK-top |
Alphacool Cape Coolplex 25 |
Alphacool NexXxoS Pro III - Rev.2 |

Bild #14 - 16
CPU: Q9550E0 @ 4.0ghz 1.32
RAM: 2x1gb Corsair dominator 8500 @ 940Mhz 4-4-4-10 @ 2.1v
MOBO: Gigabyte GA-EP45-DS4
PSU: Corsair 650W
GPU: Evga 9800gx2
HDD: 640gb 32mb Seagate + 1TB Samsung F1
Chassi: Antec twelvehundred
Tangentbord: Razer Tarantula
Mus: Razer Diamondback 3G

H20:
CPU:D-tek Fuzion V1
Laing DDC-1t 10W EK-top
Alphacool Cape Coolplex 25
Alphacool NexXxoS Pro III - Rev.2

Bild #17-xx
CPU: Q9550E0 @ 2.83ghz 1.1
RAM: 2x1gb Corsair dominator 8500 @ 1066Mhz 4-4-4-10 @ 2.1v
MOBO: XFX780i
PSU: Corsair 650W
GPU: BFG GTX280 OC2
HDD: 640gb 32mb Seagate + 1TB Samsung F1
Chassi: Antec twelvehundred
Tangentbord: Razer Tarantula
Mus: Razer Diamondback 3G

H20:
CPU:D-tek Fuzion V1
Laing DDC-1t 10W EK-top
Alphacool Cape Coolplex 25
Alphacool NexXxoS Pro III - Rev.2

Mitt system i ständig utveckling

Permalänk
Medlem

Riktigt fint tycker jag!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Proffsmoddare

Kul att du tycker det! Men de sista bilderna gör inte datorn rättvisa, den ser så jävla häftig ut just nu, tycker jag iallafall. Ska se till att uppdatera med riktigt fina bilder.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Antar att du inte har en speciellt stor skärm då du valde att sälja och byta bort dina underbara GX2or.

I övrigt så var det ögongodis för hela slanten, 10p

Permalänk
Inaktiv

hmmm... lite klent nätagg för dom där komponenterna tycker jag. men den va fin (Y)

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kylspray
Antar att du inte har en speciellt stor skärm då du valde att sälja och byta bort dina underbara GX2or.

I övrigt så var det ögongodis för hela slanten, 10p

Jag har en 22" skärm. Men jo, de var ögongodis och min e-penis var svår att få ner, men det är mina vattenkylda ultror också, vilket inte syns. :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av otello
hmmm... lite klent nätagg för dom där komponenterna tycker jag. men den va fin (Y)

Kan hända att att nätagget inte pallade GX2orna.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

me like ditt chassi

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk

Tyckte väl att jag kände igen bilderna ;D
Hannes på TD va?:P

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Proffsmoddare

Haha, tja man! Jag kan inte låta bli att sprida de där bilderna.

Visa signatur

Permalänk

Nee, jag förstår dig!
De ser riktigt nice ut!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

nu blev jag ännu mer sugen på ett till ultra! helt sjukt hett att ha 2-3 st tkr jag iaf:)

Permalänk
Proffsmoddare

Ja, jag ska nog skaffa mig ett till, vore häftigt med 3-way sli.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kunde du inte vänt på radiatorn där bak??

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk

snyggt. vad tycker du om MB? är den värd pengarna?
tänkte köpa mig en...

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk

Hellre ett gx2 än 2st ultra skulle jag säga iaf... annars - grymt

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoobZone
Kunde du inte vänt på radiatorn där bak??

Slangarna går inte att böja så snävt.. Annars hade jag lätt gjort det.. Ska försöka komma på nått sätt alternativt vända den helt och göra hål i chassit eller köpa 90 graders niplar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dodsmasen
snyggt. vad tycker du om MB? är den värd pengarna?
tänkte köpa mig en...

Jag gillar moderkortet till viss del, alltså vill man ha 3-way sli så är det ju bra med 780i chipset. Den låter lite tjutande när man har fläktar i vissa pinnar på moderkortet dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremPixel

Hellre 2 vattenkylda ultror än en Gx2:a tycker jag iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremPixel

Är du helt efterbliven eller?

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StörmarN^
Är du helt efterbliven eller?

Det tror jag knappast att han är. :/

Visa signatur

Permalänk

Mycke fränare me två 8800.or

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Avstängd

du vet vell att 9800gx2 är snabbare än 2 st 8800ultra i sli. Sen så är 9800gx2 i sli wonderbaum så det du gjorde tycker jag är dåligt:/

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
du vet vell att 9800gx2 är snabbare än 2 st 8800ultra i sli. Sen så är 9800gx2 i sli wonderbaum så det du gjorde tycker jag är dåligt:/

Jag vet att två evga 8800 ultra superclocked är snabbare än ett XFX 9800gx2 XXX. Åtminstone i spel. Speciellt när man använder AA och höga upplösningar. Dessutom ger de en mycket jämnare fps. I och med min vattenkylning som håller dem på 42c i load så kan jag överklocka dem riktigt bra. över 700mhz på kärnan med shader länkad. Minnena går till runt 2400mhz de med. Kan hända att fps inte skjuter i taket, men den går absolut inte lika lågt som ett gx2 kan göra och håller en högre och jämnare avg.

9800gx2 quadsli är mer problematiskt än vad det är bra. Visst, jag lirade Crysis på absolut högsta utan AA med 60fps avg i 1680x1050. Men de kunde gå ned till närmare 10fps då och då, men även upp i runt 80-90.

Jag sitter hellre med runt 45fps mest hela tiden än att ha en som pendlar mellan 80 och 10fps. Dessutom kan jag nu använda AA och dx10 på farcry 2 utan att fps:en rubbas från 60. Och kan lira L4D med bästa 16x AA och 16AF med trippel V-sync med konstant 85fps. Jag är grymt nöjd och skulle absolut hellre välja ett grafikkort med mer Vram i framtiden.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

http://www.hardinfo.com/show.asp?page=8244
där ser du att gx2 slår sönder 2 ultror i sli, sen så kan du sätta vattenkylning på gx2 också;) bara kolla in killen som satte på vatten kylning på 4870x2

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Proffsmoddare

http://www.guru3d.com/category/vga_charts_crysis/

Vi kan jämnföra test hela veckan om du vill. Jag talar om för dig att det är bättre med två ultror än ett gx2 i rå prestanda. Så är det bara. Om än inte för alla men iallafall i mitt system.

Det är stor skillnad mellan att sätta vattenkylning på ett 4870x2 och ett 9800gx2. För det första så har GX2 sina GPU;er på olika kort, vilket inte 4870x2 har, för det andra så är det dyrare block till gx2 eftersom att man måste använda block som är ämnade just för det kortet, om man inte tillverkar någonting själv då. Medan på ett 4870x2 så gick det ju faktist att använda två heltvanliga gpu block.

Dessutom så bytte jag ju ett XFX 9800gx2 XXX (680/1700/2000) mot 2st Evga 8800ultra superclocked (680mhz/minns inte vad shader var på/1080mhz.) Med fullcover EK block på.) I mina ögon är det ett bra byte, jag gick + - 0. Alla spel fungerar bättre, jag kan ha mer AA och dessutom så ser det ruskigt kraftfullt ut med två svarta långa kort med fullblock vattenkylning som är sammankopplade med svart silicon slang. Det ser förövrigt häftigare ut i verkligheten. Allt har en annan glans då. Får väl se om jag kan fånga det med flickvännens systemkamera i och med nästa uppgradering.

Nu får du mycket att läsa. Var ju inte direkt meningen kanske.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

förstår inte, du la ner ca 10k på grafikkort, sen ger du bort ena kortet mot 2 kort som inte ens tillverkas längre?!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
förstår inte, du la ner ca 10k på grafikkort, sen ger du bort ena kortet mot 2 kort som inte ens tillverkas längre?!

Jag la inte ner 10k på grafikkort. Var har du fått det ifrån? Jag uppgraderade hela systemet för ca 9k, och sen köpte jag ett till grafikkort för ca 2.5k. Jag la ungefär 5k sammanlagt för dem, sålde ena för 2.5k och det andra bytte jag mot dessa grafikkort. Och gx2 tillverkas inte heller längre. Hade jag kunnat bytt det mot ett vattenkylt 260/280 gtx hade jag gjort det också, även om GX2 presterar bättre. (Utan AA!)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

jag sa ca 10k för att gx2 kostade typ så mycket, ultra är ca 1 år gammalt, medans gx2a kommer från i år. Enligt mig gjorde du stort misstag.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Ok

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jävligt schyst bygge!
punkt

Permalänk
Medlem

Hur många rpm går pumpen på?
skulle vilja veta hur stor skillnad det blir när man har 2 gpu-block i loopen.

min går på 1800 - 1900 utan nått extra block.

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klAAs
Hur många rpm går pumpen på?
skulle vilja veta hur stor skillnad det blir när man har 2 gpu-block i loopen.

min går på 1800 - 1900 utan nått extra block.

Ärligt talat har jag inte någon aning alls.. Men vattnet pumpas runt och håller hela mitt system under 50c i load på Crysis Warhead i veryhigh. Därimot är mina kärnor väldigt ojämt varma, kan beror på att jag var tvungen att fixa egen fästannordning för att få på blocket mot CPU. CPU 1-2-3 är ganska jämna, sen har vi CPU 4 som är nästan 5-8c kallare. (Det är i load) Har du märkt någonting liknande med ditt block?

Slänger upp lite bilder på systemet när jag vänt radiatorn så att jag inte har en massa slang utanför chassit. Blev ganska bra, har dock inte fäst den så det sitter snyggt än är lite snett.

Visa signatur