Permalänk
Medlem

Vilket fynd!

Har lyckats komma över 3st Voodoo2 kort á 10 riksdaler stycket varav 2 är 12mb version.

Hur funkar de me SLI? Måste båda korten ha samma tillverkare eller duger de om de e samma minnesmängd?

Har en gammal häck me p3 833mhz som ja tänkte prova i. Har ja fattat de rätt så e de väldigt svårt å hitta bra drivers te xp så antar att ja får damma av en gammal 98 skiva...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk

Har för mig att man måste ha samma tillverkare är inte samma teknik som nya SLI.

När XP kom så var ju SLI med voodoo lite gammalt så win 98 är nog bäst ifall du vill få igång det perfekt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

E långt ifrån skillad på datorer men borde de inte gå å kopiera bios från ena kortet å löda in på de andra? Antar att korten e identiska me bios som skiljer å om ja har rätt bör de funka?

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klyrre
E långt ifrån skillad på datorer men borde de inte gå å kopiera bios från ena kortet å löda in på de andra? Antar att korten e identiska me bios som skiljer å om ja har rätt bör de funka?

Det heter flasha isf och inget annat. Frågan är dessutom om man har åtkost att göra det. om det nu inte skiljer något annat imellan de dessutom.
Det är alldrig kul att leka med för gammal hårdvara då de plötsligt kan strula med nyare hårdvara.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Det heter flasha isf och inget annat. Frågan är dessutom om man har åtkost att göra det. om det nu inte skiljer något annat imellan de dessutom.
Det är alldrig kul att leka med för gammal hårdvara då de plötsligt kan strula med nyare hårdvara.

Lite off topic här nu men varje inlägg jag sett från dig här på Sweclockers har varit enormt negativa... "Don't worry, be happy"

On topic: Kul med de gamla korten! bara experimentera på och återkom gärna med resultaten!

Permalänk

HAHA fy fan jag kommer ihåg att jag hade två sådana för att köra homeworld!.
fan va kul.
jävlar jag och en polare hade voodoo2 kort som vi satte ihop! skitkul med 3dfx

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Avstängd

Det måste vara samma tillverkare och samma minnesmängd.
Finns drivare till WinME och ska finnas till XP med, men då är det hobbyprogramerare som gjort dom.. går att spela Doom3 med det.

Har 3st PowerColor EvilKing 12MB (Voodoo2 12MB), alla fungerar att klocka till det magiska 120MHz(90MHz org) utan knas, men som sagt = Fungerar bara att köra 2 kort i SLI och måste ha den där trevliga "floppy" kabeln mellan samt VGA stumpen x2... annars no go.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag har inget minne av att det krävdes samma tillverkare, men det är ju några år sedan det var höjden av prestanda

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Har sökt runt lite men inte hittat så mycke om voodoo2 förutom folk som spelar nyare spel på dom... Om vi antar att de måste va samma tillverkare för att korten ska funka i SLI å antar att man bör kunna lösa de me å flasha bios. E de ens möjligt på ett v2 utan å skriva ett eget program?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Lite off topic här nu men varje inlägg jag sett från dig här på Sweclockers har varit enormt negativa... "Don't worry, be happy"

On topic: Kul med de gamla korten! bara experimentera på och återkom gärna med resultaten!

Nja kanske varit lite kinkig på sistone. Men tar det inte på allvar
Tycker iaf inte detta inlägg lät negativt?

On: Skulle du motförmodan få igång de så är ju info/spec/bilder alltid kul att titta på

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har börjat pilla nu men verkar inte som korten får plats i burken ja tänkte... ett får plats men 2 e kört utan modd...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Voodoo 2 korten har dom en typ svart kabel mellan varandra...?
Hade 2 såna datorer som jag fick aven kille på microsoft när jag var liten.
12 år nu xD

Permalänk
Avstängd

Kollade manualen till min EvilKing kort och där stod det att det är rekommenderat att använda kort från samma tillverkare för att slippa kombilitet(stavning?) problem, inte krav.. dock krav på att det är samma minnes mängd och samma hastighet på dessa, vissa körde på 85MHz, andra 95MHz men standard är 90MHz och uppstickare hade 115MHz.. som brann upp

Klyrre, varför får dom inte plats?
Mina får jag plats i en skitliten Dell OptiPlex GX1, slimmad burk
http://image.www.rakuten.co.jp/pcwrap/img10372297077.jpeg
Inte min bild men ett sådant litet skit sitter två av korten

EDIT: bild fungerar endast genom länk, jävla jappsar så man inte kan posta bilden direkt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

2 får inte plats i en Fujitsu siemens slimmad sak... va på inflyttningspartaj igår så har vart lite sliten idag så de har inte hänt så mycke... Har lyckats slarva bort min gamla win 98-skiva å verkar va svårt å hitta de igen =P...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför får jag hjärnsläpp ibland? För ett år sedan sålde jag mitt Voodoo2 12MB för 20 kr på Tradera. Varför? Varför? Bara för att jag just då var ointresserad av att pula med gamla datorer. Jag vet ju att intresset går upp och ner. Suck.

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon 64 X2 3600+, 2 GB DDR2, Sapphire Radeon X1550 512MB, Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 + 2 st PATA, Win XP Home SP3. Bärbar: HP Pavilion dv6540eo, AMD Turion 64 X2 mobile TL-56, 15,4" WXGA, 160 GB 5400 rpm HD, 3 GB DDR2, nVidia GeForce 8400M GS 128 MB DDR dedikerat, Ubuntu 8.10 Gnome.

Permalänk
Medlem

Har fått tag i win98 nu iaf... Fick även ett chassi me ett socket 478 mobo + celeron 2,7ghz av en jobbarkompis idag... Fick även en Philips Crystal 660 som funkar, surt för mej att de inte finns drivers te Vista bara =(...

Å Johninho, Man ska aldrig göra sej av me nåt =P... Har högvis me skit hemma, från datorprylar te motorfordon =P

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hehe, en "nörd" gör sig aldrig av med gammalt bråte... bara skaffar större lägenhet

Har en 2x3m garderob full från golvet till tak med dator saker, från första ram-stickan till skärm och chassi... bara gamla K56 modem har skrotats, skräp.

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hehe, en "nörd" gör sig aldrig av med gammalt bråte... bara skaffar större lägenhet

Har en 2x3m garderob full från golvet till tak med dator saker, från första ram-stickan till skärm och chassi... bara gamla K56 modem har skrotats, skräp.

Det är ju därför jag skaffat ett 200 kvm stort hus med 100 kvm vind. Plus en massa uthus.

Jag blev så nedstämd av tanken på att jag gjort mig av med Voodoo2-kortet (kostade mig 1295 kr om jag inte missminner mig, hos den där datorbutiken i Skärholmen) att jag av pur sentimentalitet satte ihop min första dator igen.

Så nu har jag en Pentium 133 MHz med 64 MB (16 var original) och 5,2 GB hårddisk (1,8 var original) och 14" skärm (Hyundai DeluxScan 14S) som står och väntar på något serveruppdrag. Till och med LapPower-tangentbordet jag fick med vid köpet 1997 hänger med, snyft! (Vad blev det av LapPower? Minns ni att en av ägarna poserade "lättklädd" i deras annonser?)

Skulle behöva en ny fläkt till nätagget, nu tar det 10 minuter innan skrället blir tyst efter uppstart. Eller ett nytt nätagg...

För 600 kr uppgraderade jag minnet från 16 till 32 MB i den burken. Och efter att jag köpte Voodoo2-kortet så öppnade sig en ny värld där Myth och Half Life var så sköna att spela. Vilken grafikupplevelse!

Long live Voodoo2-kortet!

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon 64 X2 3600+, 2 GB DDR2, Sapphire Radeon X1550 512MB, Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 + 2 st PATA, Win XP Home SP3. Bärbar: HP Pavilion dv6540eo, AMD Turion 64 X2 mobile TL-56, 15,4" WXGA, 160 GB 5400 rpm HD, 3 GB DDR2, nVidia GeForce 8400M GS 128 MB DDR dedikerat, Ubuntu 8.10 Gnome.

Permalänk
Medlem

LapPower konkade och du kan mixa Voodoo2 korten så länge dom har samma minne och frekvens. Win 98 Se är att föredra och Glide API. eller nådon DX - Glide Wrapper.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom kör samma frekvens då för minnena e iaf specade 100mhz på båda korten...

Visa signatur

Permalänk

Man har minnen från gamla goa saker.. Synd att företag kursar osv men det är spelet gång.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Nu har ja bökat å stökat me gammelhäcken en hel del... Lyckades först lägga in win 98 å letade drivers som en tok för å komma på att ja va tvungen å ha 98se =P...

La in de å vips gick de mycke lättare me alla drivers MEN får inte igång Voodoot =(... Allt som har me kortet å göra hänger sej vid start. Som t.ex fliken under bildskärm där de ska finnas inställningar, Unreal Tournament å 3d Marks 2000.

Har provat 3-4 olika drivers me samma resultat, skiftat kort men utan resultat. Kortet syns i enhetshanteraren å visar inga problem. Nån som har tips?

De enda ja kan tänka mej nu e om dx8 strular till de, har bara hittat drivers som stöder dx7 men de borde väl inte spela nån roll?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

tackar för tipset men de verkar inte funka... Samma fenomen som innan fast nu kommer de upp ett felmeddelande när ja högerklickar på skrivbordet å väljer egenskaper: "Mutual conclusion prohibits this". Antar att ja får prova å formatera igen å installera dx7 ist... Kommer ihåg att ja fick igång ett voodoo 2 i xp för massa år sen å känns som de vore smidigare om de inte va så att ja har nåra gamla lir som inte vill i xp. Har pytsat fram å tebax me så mycke drivrutiner så den gamle stackarn hänger sej lite titt som tätt nu...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hm, min Voodoo2 fungerade under DX8 och WinME

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Säg inte så, mitt gamla Courier-modem känns fortfarande lyxigt. Skjutpotentiometer för ljudet på högersidan bla. Var bland det bästa som fanns på sin tid.

Edit: Finns tom kvar på deras sida: http://www.usr.com/support/overview-template.asp?prod=s-cour
Manual: http://www.usr.com/support/s-cour/s-cour-docs/1024492.pdf haha, vilken nostalgi jag känner nu!:D

Nördvana-tips: Titta lite på Big Bang Theory, roligare nördserie har jag aldrig sett. Kusligt nära en själv ibland, iaf en gång i tiden...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har tre ett USR V90 och två från 3Com tiden. De är båda V92.
Det roliga är att USR modemet var ett 14.4 (nedflashat 28.8) när det levererades ....

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42
Har tre ett USR V90 och två från 3Com tiden. De är båda V92.
Det roliga är att USR modemet var ett 14.4 (nedflashat 28.8) när det levererades ....

Haha nästan alldrig man hör tals om nerdgraderade produkter

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Haha nästan alldrig man hör tals om nerdgraderade produkter

Man måste starta lugnt och försiktigt förstår du väl? Vi talar ju om ruggiga hastigheter som kräver inkörning.:D

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klyrre
tackar för tipset men de verkar inte funka... Samma fenomen som innan fast nu kommer de upp ett felmeddelande när ja högerklickar på skrivbordet å väljer egenskaper: "Mutual conclusion prohibits this". Antar att ja får prova å formatera igen å installera dx7 ist... Kommer ihåg att ja fick igång ett voodoo 2 i xp för massa år sen å känns som de vore smidigare om de inte va så att ja har nåra gamla lir som inte vill i xp. Har pytsat fram å tebax me så mycke drivrutiner så den gamle stackarn hänger sej lite titt som tätt nu...

Det är inte IRQ eller DMA konflikt?

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.