Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Ser bra ut.

Mirrors Edge (PC) PhysX video preview

Trinnes-läckert! Någon som vet om dessa fysiska effekter kommer finnas tillgängliga även för ATI? Eller är det nVidia-exklusivt?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buhuuuhu
Någon som vet vad låten heter som spelas i filmen?

Lisa Miskovsky - Still Alive. Den har ju gått/går på radion.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Klarade av spelet inatt. Vilken härlig slutscen! <3
Tänk om GTA V kunde ha den här grafiken. Mumma!

Kommer nog spela igenom detta på PC med pga bättre grafik och PhysX.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Klarade av spelet inatt. Vilken härlig slutscen! <3
Tänk om GTA V kunde ha den här grafiken. Mumma!

Kommer nog spela igenom detta på PC med pga bättre grafik och PhysX.

Det är bäddat för en uppföljare. Det var en riktigt skön slutscen.

Permalänk
Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Jo, det blir en trilogi.

http://www.gamereactor.se/nyheter/15605/Mirror%27s+Edge+blir+...

Jo, jag vet, det var det jag menade.

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre se alla cutscenes i 3e person, ger mer känsla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har lirat demo't lite grann, men måste bara fråga: Tröttnar man inte på att springa på taken efter ett tag? Känns lite enformigt med risk för att bli sågad nu

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo

Underbart. Tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Har lirat demo't lite grann, men måste bara fråga: Tröttnar man inte på att springa på taken efter ett tag? Känns lite enformigt med risk för att bli sågad nu

Nej, varför skulle du bli sågad? Jag tycker inte man tröttnar på det, eftersom banorna är rätt så varierande. Ibland är du nere på marken och härjar en del, man är även inomhus en hel del. Men mestadels av spelet utspelar sig ändå på taken. Dock inte så man tröttnar.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Medlem

PS3's Mirror's Edge gets free DLC in January

"EA DICE has confirmed it will be releasing nine new Time Trial races for Mirror’s Edge on PlayStation Network at the end of next month.

The pack will go on sale for approximately USD 9.99, although PlayStation 3 owners will be treated to an additional tenth race, free of charge.

According to EA’s press blurb, the Time Trials will offer "no guns, no cops, and no city: this is true aesthetics, agility and flow that will challenge any runner." We're kind of anxious to see exactly what the developers mean by this. Regardless, we're sure it'll involve a lot of brilliant Parkour running that'll keep us hooked on Faith’s adventure romp for some time."

http://ps3.psu.com/PS3s-Mirrors-Edge-gets-free-DLC-in-January...

According to EA’s press blurb, the Time Trials will offer "no guns, no cops, and no city. Spännande att se vad dom menar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

jag är noob och fattar inte

måste man ha "GeForce 6 Series with 256MB VRAM or higher" föratt kunna spela mirror´s edge ?

Visa signatur

Bomber och granater

Permalänk

Hehe, verkar inte som Ben "Yahtzee" Croshaw är nöjd
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Permalänk

Om nån vill prova att spela Mirror's Edge 2D i browsern så går det bra här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har spelet utvecklats parallellt till pc eller är det bara att vänta sig nån sunkig portning med begränsade inställningsmöjligheter och jävligt dåligt flyt, som vanligt?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Har testat demot flera gånger och är såld! Så hoppas att det ligger under granen till 360:in och COD world at war ligger där också till PC:n Jag har fastnat för det för att det är annorlunda. Cod har jag fått varje år sen 1:an kom.. Man har ju fått byta datorn en gång runt jul enbart för att spelet laggade

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
har spelet utvecklats parallellt till pc eller är det bara att vänta sig nån sunkig portning med begränsade inställningsmöjligheter och jävligt dåligt flyt, som vanligt?

Inte portar dom väl ett spel på 2-3 månader? Det är utvecklat parallellt och är säkert i princip klart sen ett tag tillbaka iom att dom vill sälja så mycket som möjligt på konsoll först Spelet är dessutom utvecklat på UE3-motorn, så det kommer säkert vara trevligt att lira även på PC, plus att man förhoppningsvis kommer åt console och intressanta filer. Har vi tur så kanske vi även kan bygga egna banor också!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Man får ju heller inte glömma bort fysiken i PC versionen. Detta gäller ju dock bara folk men Nvidia kort med stöd för PhysX.

Visa signatur

Min spelblogg | Nicklas Ridewing

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo

Och var har du hört den? Det vill jag gärna veta!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Det låg under granen!! Jag har visseligen bara hunnit testa det igår en liten stund men jag gillar det! Tycker det är kul för det är lite annorlunda när det går ut på att mest fly o inte slåss hela tiden! Blir lite stressad när man inte vet vägen ut o kulorna yr:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Hehe, verkar inte som Ben "Yahtzee" Croshaw är nöjd
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Hahaha! Han var ju asskön!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har precis börjat på detta spelet, verkar lovande. Har dock två problem, dels så fryser sig spelet, bara fryser sig och man kan inte göra nånting, bara att börja om, dockk inga craschar,. det andra är att det blir liksom segt, hon rör sig segt med eftersläpningar och skitdålig musrespons.
Nån som vet nåt.
Borde ju inte vara grafikkortet

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte G
har precis börjat på detta spelet, verkar lovande. Har dock två problem, dels så fryser sig spelet, bara fryser sig och man kan inte göra nånting, bara att börja om, dockk inga craschar,. det andra är att det blir liksom segt, hon rör sig segt med eftersläpningar och skitdålig musrespons.
Nån som vet nåt.

låter som gamla drivrutiner

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Fick ps3 versionen för några dagar sen, gick rätt snabbt att klara ut storyn när man lärt sig springa och hur man slåss någorlunda
Sitter själv och nöter time trials, siktar på minst 2 stjärnigt på dom flesta.
Försöker då och då sätta speedruns men jag har problem att vara någorlunda bra över en lång tid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
PS3's Mirror's Edge gets free DLC in January

"EA DICE has confirmed it will be releasing nine new Time Trial races for Mirror’s Edge on PlayStation Network at the end of next month.

The pack will go on sale for approximately USD 9.99, although PlayStation 3 owners will be treated to an additional tenth race, free of charge.

According to EA’s press blurb, the Time Trials will offer "no guns, no cops, and no city: this is true aesthetics, agility and flow that will challenge any runner." We're kind of anxious to see exactly what the developers mean by this. Regardless, we're sure it'll involve a lot of brilliant Parkour running that'll keep us hooked on Faith’s adventure romp for some time."

http://ps3.psu.com/PS3s-Mirrors-Edge-gets-free-DLC-in-January...

According to EA’s press blurb, the Time Trials will offer "no guns, no cops, and no city. Spännande att se vad dom menar.

http://www.youtube.com/watch?v=i0Wb5epscJE
Kolla där för att se vad de menar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
http://www.youtube.com/watch?v=i0Wb5epscJE
Kolla där för att se vad de menar.

Väldigt fräsigt, dock gillar jag stadsmiljön och lär tröttna på spelet innan jag klarat så mycket jag vill klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil-Bosse
Väldigt fräsigt, dock gillar jag stadsmiljön och lär tröttna på spelet innan jag klarat så mycket jag vill klara

antar att du 'inte' gillar stadsmiljöer? annars skulle väl spelet vara perfekt?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Släpps 09 01 16 har redan köpt det så jag laddar ner det, så får ett mejl kl 00:01 så börjar jag ladda ner det är 6,5 gig stort. så finns att köpa i morgon är skit grymt, iaf demot till xbox 360 hoppas det är lika bra till dator även fast det är andra kontroller men iaf det löser sig alltid.

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66 @ 3ghz | Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB | x2 WD Caviar 500gig 1x WD VelociRaptor 150GB 10000RPM | ASUS P5Q Deluxe | Corsair TX 850W | Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
antar att du 'inte' gillar stadsmiljöer? annars skulle väl spelet vara perfekt?

Jag gillar stadsmiljöerna mer än sterila plattformar som svävar i rymden, och anledningen att jag kommer tröttna är att jag "känner mig"(är) dålig på spelet eftersom jag inte klarar särskilt många 3 stjärniga time trial tider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte G
Nån som vet nåt.

Har samma symptom, spelet låser sig och skärmen blir svart i 10sek..