Permalänk
Medlem

Linksys wrt 54gc. HJÄLP! Snälla

Jag har problem med min Linksys wrt 54gc.

Efter en jobbig chat med supporten i Indien funkar inte internet alls nu hemma.
(sitter på jobbet nu).

Min Install CDrom har troligtvis kommit bort vid flytten.
Jag kan inte få internethastigheten upp i mer än 2,5mb (har 8mblina) med ethernet kabel får jag ut allt.

Dessutom kan jag inte ställa in något skydd för det trådlösa! WEP2, eller vad det heter. Helt öppet trådlöst uppkoppling, innan igår när hela internetuppkoppl. bröts.

Några bra ideér?

TACK för bra svar!

Mvh Philo

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Finns ingen installcd. på cdn ligger säkerhetspaket och en guide.
WEP2 finns heller inte :p. Däremot WPA2^^.

Så 2 Mbit med router och 8 Mbit utan router ??..

Pröva reset på routern och gör om det hela, byt gärna till dd-wrt firmware också då den imo är bättre och har fler möjligheter/inställningar. Men pröva reset först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Finns ingen installcd. på cdn ligger säkerhetspaket och en guide.
WEP2 finns heller inte :p. Däremot WPA2^^.

Så 2 Mbit med router och 8 Mbit utan router ??..

Pröva reset på routern och gör om det hela, byt gärna till dd-wrt firmware också då den imo är bättre och har fler möjligheter/inställningar. Men pröva reset först.

Jag hade en typ av CD ROM, där man skulle skriva in IP adress m.m. Den har dock flyttat sig när jag flyttade. hittar den inte.

Trådlöst problem
Tror mitt inbyggde nätverkskort e nåt lurt med. När jag använder USB adaptern som kom med routern kan jag använda hela min nedhastighet. Med adaptern går det bra, tills den helt plötsligt stängs av.

Finns det någon hjälp att få här?

TACK isåfall!

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem

Tror inte WRT 54gc kan köra dd-wrt, men kolla på www.linksysinfo.org. Finns mycket bra hjälp att få där.

mvh
milkacid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milkacid
Tror inte WRT 54gc kan köra dd-wrt, men kolla på www.linksysinfo.org. Finns mycket bra hjälp att få där.

mvh
milkacid

tack för länken. kolla där nu. men vad menas med dd-wrt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

dd-wrt är en tredjeparts mjukvara som finns till vissa av linksys routerar.
du kan hitta information om denna mjukvara på samma länk.

mvh
milkacid

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm kanske är så att wrt54gc inte kan flashas.. Tyvär inte alla kan det :/

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Tomato, om den går att flasha.

http://www.polarcloud.com/tomato

Permalänk
Medlem

Fixat, men min säkerhetsautensiering & kryptering är ett nytt problem. med ingen säkerhet/kryptering går det bra, men med stannar uppkopplingen helt!
Hjälp?

Visa signatur