Permalänk

Hjälp med ny dator

Tjenare, jag har precis fått och byggt ihop (för första gången helt själv) min nya dator, fast jag har lite problem :S

Vad jag ser/vet så har jag satt i alla kontakter och allting rätt och allting ser bra ut, men när jag sätter på datorn så får jag ingen skärm, eller alltså det vill säga att skärmen känner bara av att det inte finns någonting ikopplad, fast jag har DVI-kabeln i.
Alla fläktar fungerar, CPU'n funkar, grafikkortsfläkten funkar och inga av de 5 stycken röda lysena på graffekorten lyser (detta betyder väll att jag har tillräckligt med ström?)
Jag förstår inte riktigt vad som är felet, har försökt med andra kaplar, VGA, DVI, HDMI men inget. Och jag har även testat med ett annat grafikkort, det jag har i nu är ett HIS Radeon 4870x2, det funkar inte. Och inte heller ett nVidia 8800 som jag lånade från en gammal dator.

Det jag har i datorn är:
Asus Rampage II Extreme mobo
Corsair 6gb RAM
Corsair 1000W nätagg
HIS Radeon 4870x2 grafikkort
Core i7 920 CPU med medföljande fläkt

All info är uppskattad, vill verkligen ha igång datorn :S

Tackar på förhand
/britta

Permalänk
Medlem

Byt utgång på grafikkortet, antar att du har två. Kolla kablarna från dator till skärm.

Visa signatur

E6750@3,5ghz | EVGA 8800gt | P5N-E SLI | Corsair 650W | Western Digital 500gb | Corsair 2x1gb @ 880mhz 4-4-4-12

Permalänk

Testa även att ha 1 st minnessticka och starta.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Som jag fattar det så har du kopplat in två grafikkort med Crossfire?
Är du säker på att du kopplat rätt?

Annars kan du ju testa att ta ut ett kort och kolla om det fungerar, och likadant med det andra. Så du vet att grafikkorten fungerar i alla fall. Sedan testa med Crossfire.