Bootcamp, vilken windowsversion?

Permalänk
Medlem

Bootcamp, vilken windowsversion?

Hej,

jag kommer få min macbook (aluminium) imorgon, och för att kunna testa lite spel tänker jag installera någon version av windows. Min fråga är bör jag installera vista eller xp och ska det vara 32-bit eller 64-bit? Blir det krångel med drivrutiner om jag installerar 64-bit versionen? För annars finns det väl ingen nackdel med att ha det?

Värt att veta är att den har 2 gig ram

Permalänk

XP SP2 32-bit

Vad jag vet så tar inte Bootcamp 64-bit.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem

Hmm ok, men varför inte XP SP3 i sådana fall?

Permalänk
Medlem

För att Boot Camp v2.0 stödjer endast XP SP2

Important: Installation of Boot Camp 2.1 is required before installing Windows XP Service Pack 3 (SP3). http://support.apple.com/downloads/Boot_Camp_Update_2_1_for_W...

http://www.apple.com/support/bootcamp/

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Ok, men med Boot Camp 2.1 går det med SP3 verkar det ju som.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lactipex
Ok, men med Boot Camp 2.1 går det med SP3 verkar det ju som.

Bry dig inte om vad han säger, sålänge du har leopard så är det bara köra på med XP SP3

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Ok schysst!

Permalänk
Medlem

Jepp. Fungerar klockrent med SP3, inget att oroa sig över.

Permalänk
Medlem

Vill du köra med 64-bt os så måste du köra Vista eftersom Apple inte stödjer 64-bit XP. Dock garanterar inte jag att det inte går att få igång det men läser man Apples FAQ så står detta där. Har själv bara provat Vista 64-bit och det har fungerat.

Permalänk
Medlem

Inga problem att installera XP-64 men svårare med drivrutiner. Kör XP-32 nu och problemet är att jag bara får ut 3GB av minnet. Får nog bli Windows7 sen när det kommer för Vista gillar jag ej.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för tipsen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Inga problem att installera XP-64 men svårare med drivrutiner. Kör XP-32 nu och problemet är att jag bara får ut 3GB av minnet. Får nog bli Windows7 sen när det kommer för Vista gillar jag ej.

Windows 7 är ju i princip Vista med nya funktioner.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Re: Bootcamp, vilken windowsversion?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lactipex
Hej,

och för att kunna testa lite spel tänker jag installera någon version av windows.
Värt att veta är att den har 2 gig ram

Permalänk
Medlem

Re: Bootcamp, vilken windowsversion?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lactipex
Hej,

och för att kunna testa lite spel tänker jag installera någon version av windows.
Värt att veta är att den har 2 gig ram

Permalänk
Medlem

Re: Bootcamp, vilken windowsversion?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lactipex
Hej,

och för att kunna testa lite spel tänker jag installera någon version av windows.
Värt att veta är att den har 2 gig ram

Ingen idé. Mac har dålig hårdvara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
Windows 7 är ju i princip Vista med nya funktioner.

Fel.

Permalänk
Medlem

Jag har Vista 64-bit på min MBP, inga som helst problem!

Och egentligen behöver du bara skapa en FAT32-partition med Skivverktyg i OSX och sedan starta om med Win-skivan i.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bootcamp, vilken windowsversion?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
Ingen idé. Mac har dålig hårdvara

Snälla sluta försöka starta flamewars.

Du verkar totalt dum i huvudet och din enda avsikt verkar vara att starta bråk och tjafs.

Varför skulle hårdvaran vara sämre i en Mac, det är ju i princip samma hårdvara som sitter i en PC?

Permalänk

Hejsan, tänkte installera Windows mha Bootcamp på min nya MB, (2,0GHz, 4GB RAM) för att köra lite spel ibland. Är Vista Ultimate 64 Bit det bästa att installera? Vill ju kunna ha nytta av 4 GB RAM. Påverkas prestandan i Leo av att installera win? Finns det några nackdelar med att ha två OS installerade? Funkar bootcamp bra eller är det mkt buggar etc?

mvh Dr_M