World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Nä, uppenbarligen har dom ju ingen tabard..

Nepp, du är tvungen att göra de dailys Sons of Hordir erbjuder tyvärr.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ticser
La ner med WoW för ett tag sen. Skönt som fasiken. Borde fler göra.

Så nu helt plötsligt så gör du en massa nyttiga saker och sitter inte vid datorn o spelar spel? ._.'

Permalänk
Medlem

Börjar känna mig lite trött på Lich King redan , det gick fort. Har allt PvE content på farm och det finns i princip ingenting vettigt att göra mellan raids. Började spela på en alt, men gav upp på lvl 10 när man tänkte på vilken lång resa det är innan man ens kommer till Northrend. Man borde få möjlighet att skapa vilken klass som helst på lvl 55 med samma kriterier som för DK. Gamla världen är ju totalt ointressant nu när man gjort den ett par gånger.

Har skillat upp fishing till 450, så uttråkad har jag varit
Har nu raid consumables så det räcker resten av året...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Börjar känna mig lite trött på Lich King redan , det gick fort. Har allt PvE content på farm och det finns i princip ingenting vettigt att göra mellan raids. Började spela på en alt, men gav upp på lvl 10 när man tänkte på vilken lång resa det är innan man ens kommer till Northrend. Man borde få möjlighet att skapa vilken klass som helst på lvl 55 med samma kriterier som för DK. Gamla världen är ju totalt ointressant nu när man gjort den ett par gånger.

Den gammla världen är helt underbar! Bortsett från Outlands.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Hur funkar det här att söka grupp. Jag kan ju välja vilken typ, dungeon, quest osv. Om jag nu väljer dungeon, och sen kan man kryssa auto join, men hur hamnar man då rätt, jag är t ex warrior och dps, så jag vill ju inte hamna som tank eller healer. Healer är kanske ingen större risk.

Edit: Sen verkar det vara två olika sätt att söka grupp, vet inte riktigt vilken av dom funkar bäst, tycker inte nån funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjo, det är nästan lite konstigt. Ulduar ska tydligen inte komma för än i typ Mars och eftersom de gjorde Naxx så lätt är det väldigt många som inte har något alls att göra. I TBC fanns det ju hela KZ, Gruul, Maggy, SSC och TK redan från början och det tog ju en bra stund att cleara allt det.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren

Exactly ;-D

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
jo självklart lite +hit oxå.. men som det låter ang titan grip så kommer det krävas mindre +hit..
hur ser prio-listan ut då för en fury warr för raiding?
1: crit
2: haste
3: ap / str
4: hit
??

1.str
2.hit (tills du är hit capped)
3.crit
sen resten av stats

Citat:

Ugh, måste få sons of hodir rep nu för enchant.. Går det bara att få upp rep via dailys?

Ja men du kan farma Everfrost Chip som ger 350rep men det är inte värt att grinda men visst gör det om du har så bråttom.

Bara 2spawn kan vara upp samtidigt och de har typ 30min respawn så det är inte samma som netherwing egg som man kunde plocka 10styck inom 15min.

Eller, spara alla Relic of Ulduar då du kan lämna in de för 250rep per 10x i nästa patch tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä, uppenbarligen har dom ju ingen tabard..

S*x . du får göra dailys då finns nog inget annat att göra. kommer doc att ta ett tag innan du får reveread

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

är det idag arena drar igång och de nya pvp-items släpps?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja men du kan farma Everfrost Chip som ger 350rep men det är inte värt att grinda men visst gör det om du har så bråttom.

Bara 2spawn kan vara upp samtidigt och de har typ 30min respawn så det är inte samma som netherwing egg som man kunde plocka 10styck inom 15min.

Minst 6 st everfrost chips's kan vara uppe samtidigt (testat det själv efter ett underhållsstopp) däremot verkar tiden för hur länge det tar innan dom spawnar igen vara rätt.

Hoppas dock du har fel angående relics, känns tyvärr som om Blizzard hela tiden missgynnar de få som orkar utföra saker tidigt.
Såg att kraven för loremaster skulle ändras vilket kommer betyda att de få som gjort det medans det var någorlunda svårt nu kommer få sällskap av en massa som inte alls behöver lägga ner samma mängd arbete.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren

Outlands drar man igenom så jäkla snabbt ändå.. Hellfire från 58-62, Zangar från 62-64 sen Nagrand från 64 ibland räcker det till 68, annars kan man göra questsen i Netherstorm som är lätta som fan och nära till stan. Så gjorde jag när jag lvlade min DK..

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Vilken damage meter är bra. Försöker hitta någon, men vet inte riktigt vad jag ska söka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Vilken damage meter är bra. Försöker hitta någon, men vet inte riktigt vad jag ska söka.

"Recount"

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

"Recount"

Ok, tankade för en stund sen Recount 3.02 beta, men har inte lagt in den än, tänkte testa den imorgon.

Permalänk
Citat:

Bara att lägga WoW på is tills ulduar kommer då

Permalänk
Medlem

Verkar vara mer fart här än i UI tråden så frågar här istället.

Hade en mod förut tillsammans med auctioneer som sökte items som låg på underpris och rekomenderade att köpa dom och lägga ut dom igen,

Ladda hem auctioneer men den va inte med, och kommer inte ihåg va den heter. någon som förstår vad/vilken jag menar får gärna komma med namn eller förslag på liknande mod

/MVH

EDIT: Löst det.

Permalänk
Medlem

GEFORE 9600gt SUGER KLART SLUT!!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E7300 2.66GHz@3.0Ghz, Gigabyte GA-EP35-DS3L, Crucial DDR2 BallistiX PC6400@800mhz 2048, XFX GeForce 9800GTX+, Scythe Infinity. Pure Addiction

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n
Verkar vara mer fart här än i UI tråden så frågar här istället.

Hade en mod förut tillsammans med auctioneer som sökte items som låg på underpris och rekomenderade att köpa dom och lägga ut dom igen,

Ladda hem auctioneer men den va inte med, och kommer inte ihåg va den heter. någon som förstår vad/vilken jag menar får gärna komma med namn eller förslag på liknande mod

/MVH

EDIT: Löst det.

För sakens skull så kan du väl säga vad addonet heter, ifall någon annan också skulle undra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör med vanliga auctioneer. och scannar ah för att få ut priser avarage priser och sånt, sen när jag söker något så visar den i % brevid priset, om dom ligger över eller under avarage. ligger den långt under köper jag och lägger ut för avarage eller lite under om det finns någon mer. men får ju scanna några gånger i några dagar för att få ut mer exakta priser. för det rör ju sig en del.

Den btmscan som fanns förut gör samma sak typ. fast får ställa in mer. med priser och sånt.

Detta sätt tycker jag e lätt som är nu för du får ju upp hela listan om man söker på hela armor fliken. så bara att kolla va som ligger billigt och köpa om man känner för det. köpte idag 2 chest plate. för 30G st dom låg på 30% av priset. och kollade och det låg 2 till på ah för ca 200G så köpte båda och ska lägga ut 1 i taget,

Precis börjat leka med ah så lag ca 100-150G på det atm och får väll 7-800G om jag får sålt det jag köpt idag och lagt ut igen. utgiften tycker jag inte är så blod om jag kan få det dubbla tillbaks.

EDIT: Och så server shutdown, från 03.00 - 11.00 :/ patch kanske får hoppas

Permalänk
Avstängd

Ja ska göra en mage nu istellet för att köra feral druid,vart man än går blir man gankad av paladins så det förstör det roliga med att köra feral =(

Nya pvp items ute men vet ni om man kan ha mer än 75k honor nu när itemsen kostar upp mot 60k ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
Ja ska göra en mage nu istellet för att köra feral druid,vart man än går blir man gankad av paladins så det förstör det roliga med att köra feral =(

Nya pvp items ute men vet ni om man kan ha mer än 75k honor nu när itemsen kostar upp mot 60k ?

Paladiner.. av alla klasser så är det paladiner som stör dig? har du provat att respecca boomkin.. dom e ju bra mot det mesta i pvp.. bättre än feral.
Mages är ju inte så äckligt bra mot paladiner heller.. spelat mage under tbc och jag höll mig helst borta från dem.. slow funkar ju knappt då de slänger blessing of freedom eller va de nu använder.. och sedan gör dom dig slowed.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15

Om inte Blizzard ändrade honorcapen idag så är det fortfarande 75k som gäller. Får se när jag kommer in om jag kan få lite mer.
Edit: Fortfarande 75k som gäller.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Vilket blizzard nog gjort med flit.. majoriteten av DKs verkar vara unholy av vad jag observerat under min levlingstid som för övrigt äntligen kommer vara över alldeles strax!

Då kan jag säga att det ser väldigt annorlunda ut på min server (Teranas, PVE). En klar majoritet är Blood, och även om Frost verkar blivit mer populär på sistone så hamnar det på en distanserad andraplats, medan Unholy redan nu är ett sällsynt undantag. Och som sagt, jag tror Unholy kommer bli betydligt ovanligare efter de planerade ändringarna av DK. Men jag ser ändå fram mot dem. På det hela taget tror jag DK som klass kommer tjäna på detta.

Permalänk
Medlem

Nej, blir att sluta spela nu. Wotlk är minst lika dåligt som tbc. Allt är för lätt och tier setten likadana och tråkiga, sen ser tex. alla cloth head likadana ut. PvP gearen ser skit ut och liknat gammal gear. Det är för mycket med alla jäkla motorcyklar, flygplan, stora mamoothar, osv....
Den roliga spelkänslan är ju som helt borta nuförtiden, synd att de förstörde de bästa spelet.

<3 pre tbc.....................

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

Nu så har jag till slut beställt WotLK och tyckte det var lika bra att ta Collectors Edition när jag ändå var i farten. Tänkte köpa WotLK vid release men kände inte suget att spela förens nu.

jag köpte även ett extra ex av WoW classic för att kunna köra RAF och har en fråga om just RAF: Hur nära varandra måste karaktärerna vara varandra för att få Bonus XP:n? går det att till exempel vara i varsin ände av samma grotta eller måste man vara inom 30 yards eller något? var går gränsen?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Paladiner.. av alla klasser så är det paladiner som stör dig? har du provat att respecca boomkin.. dom e ju bra mot det mesta i pvp.. bättre än feral.
Mages är ju inte så äckligt bra mot paladiner heller.. spelat mage under tbc och jag höll mig helst borta från dem.. slow funkar ju knappt då de slänger blessing of freedom eller va de nu använder.. och sedan gör dom dig slowed.

wtf? Du spellstealar ju bara freedom! Ungefär som du spellstealar druiders HOTs.

Permalänk
Medlem

tjena!!! har provat wow i 10 dagar gratis nu och undrar om man lär börja från början med att köpa det förts wow spelet eller kan man hoppa direkt till World of Warcraft Wrath of the Lich King,

även om jag lär börja från förta spelet kan jag då ta med mig gubbe genom allla wow spelen och endå ha samma level ???

Permalänk
Medlem

Är det bara Neptulon som är ospelbar mellan 18.00-22.30?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joche_87
tjena!!! har provat wow i 10 dagar gratis nu och undrar om man lär börja från början med att köpa det förts wow spelet eller kan man hoppa direkt till World of Warcraft Wrath of the Lich King,

även om jag lär börja från förta spelet kan jag då ta med mig gubbe genom allla wow spelen och endå ha samma level ???

Ja, du kan uppgradera ditt trialkonto till ett vanligt med att använda CDnyckeln som följer med, på samma vis uppgraderar du till The Burning Crusade och Wrath of the Lich King.

...Och på så sätt får du har kvar din char

Visa signatur