Permalänk
Medlem

Citerar min hustru:
"Pepsi, finns det fortfarande?"

Inget vidare betyg åt Pepsis marknadsföringsavdelning. Efter en stund kom vi dock på att Pepsi Max ju finns.

Här är det f.ö. RC-cola som gäller.

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon 64 X2 3600+, 2 GB DDR2, Sapphire Radeon X1550 512MB, Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 + 2 st PATA, Win XP Home SP3. Bärbar: HP Pavilion dv6540eo, AMD Turion 64 X2 mobile TL-56, 15,4" WXGA, 160 GB 5400 rpm HD, 3 GB DDR2, nVidia GeForce 8400M GS 128 MB DDR dedikerat, Ubuntu 8.10 Gnome.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Pepsi = Crap
Coca Cola = Underbart

håller med

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Coca Cola > Pepsi Cola
Coca Cola Light/Zero < Pepsi Max

Dricker mest Max, men gillar vanlig cola allra mest.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Always Coca Cola

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanctus
Always Coca Cola

http://www.youtube.com/watch?v=tcXQimc6Fiw

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Ska man dricka ngt som bubblar, ja då ska det vara ÖL...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Kanske, det är möjligt. Jag har upplevt att Coca Cola i glasflaska, ni vet sån man brukar få i restauranger, smakar bättre än Coca Cola i burk eller plastflaska. Kanske jag inbillar mig... :/

Är jag den enda som känner så?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Du är absolut inte den enda. Varenda jävel jag vet som dricker cola säger samma sak.

Kommer ihåg att när jag var ungefär 4 år gammal så såldes sprite i stora 1.5 liters glasflaskor... någon som kommer ihåg om pepsi och cola också såldes så?? Det var ungefär för 16 år sen....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Coca Cola är klart det vinnande laget

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Föredrar Pepsi, Coca Cola smakar bara surt när man druckit mer än en liter.

Permalänk
Medlem

Coca Cola på glasflaska direkt från kylen! Finns inget godare, annars gillar jag även Jolt och Cuba Cola

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Coca cola självklart.. helst i 2liters eller 1.5 liters förpackningar då jag kommit fram till att dessa innehåller mest kolsyra vilket ger den härliga smaken.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Coca Cola all the way.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

cola är det bästa, bara att gilla läget!

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Cola är något godare, men det är inte så pass mycket godare att det är värt att betala nästan dubbelt så mycket för det. Oftast blir det en pepsi.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
skulle inte förvåna mig om det blir avlagringar i både plast och aluminium burkarna pga att coca-cola är en syra och kan till och med användas som rengöringsmedel för att ta bort rost:P

det testades ju i mythbusters men jag har för mig att det bara var en myt?

Permalänk
Medlem

Coca Cola.

Permalänk
Medlem

Coca Cola, lätt.

Permalänk
Medlem

Pepsi

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Precis druckit upp 3L Cola... så jag överväger nästan att säga pepsi för sakens skull

Permalänk
Medlem

Uppvuxen på Coca Cola, men har sedan 6-7 år sedan gått över till Coca Cola light.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Diskade?

Coca Cola utan en sekunds tvekan. Ett stort glas iskall Coke, med massa is och där kylan skapar kondens i det varma vädret och får det att rinna om glaset...

Blev nästan erotiskt där för en sekund.

Fan ta dig!!... min cola tog slut runt nio tiden.. är så jävla sugen på lite till...

Och ja Coca Cola e bäst... pepsi suger hårig ********

Permalänk
Medlem

För ett par år sen gjordes ett test där en grupp personer (med förbestämda favoriter) fick med blindfold smaka på både Pepsi och Cola och berätta vilken som var vilken. Resultatet var att det blev ungefär 50/50... Ingen kände någon skillnad på någon utav colorna.

I princip all smakskillnad vi känner mellan Cola och Pepsi är inbillad.

Och själv föredrar jag den smaken som jag tror att Cola har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
För ett par år sen gjordes ett test där en grupp personer (med förbestämda favoriter) fick med blindfold smaka på både Pepsi och Cola och berätta vilken som var vilken. Resultatet var att det blev ungefär 50/50... Ingen kände någon skillnad på någon utav colorna.

I princip all smakskillnad vi känner mellan Cola och Pepsi är inbillad.

Och själv föredrar jag den smaken som jag tror att Cola har.

Intressant, noterades det före testet vilken sort de gillar? för att sedan se om de valde "rätt".

Någon liknande borde man göra själv.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Intressant, noterades det före testet vilken sort de gillar? för att sedan se om de valde "rätt".

Någon liknande borde man göra själv.

Ja, det gjordes det. Och folk gissade därefter fel och dylikt. Sedan om det stämmer vet jag inte själv, för jag har aldrig testat själv.