Neverwinter Nights Spelsnack (ny tråd = varning)

Permalänk
Medlem

Ingen som har en lösning på mitt problem?
Kör jag med nån typ av magicer och öppnar spellbook dör spelet :/

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PastorHamilton

Ur honom kommer ett otrevligt djur (som ska användas till botemedlet) när du dödat djuret och tatt upp en del av det Kan du sticka till stan.

Nope, det enda som kommer ur honom är en bit ironwood och en hailberd +1

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS

Nope, det enda som kommer ur honom är en bit ironwood och en hailberd +1

Det ska komma en varelse ur honom... du ä'r enre i det där rummet där det står vakter runt honom va? Gå ner och kolla en gång till efter monstret det är litet som fan o krype rrunt på golvet

Visa signatur

"Kul för dig, dock blir detta en 10:a på min geek-o-meter." -Jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PastorHamilton

Det ska komma en varelse ur honom... du ä'r enre i det där rummet där det står vakter runt honom va? Gå ner och kolla en gång till efter monstret det är litet som fan o krype rrunt på golvet

Jo det står fyra vakter runtom honom, men de är halvgoda och attackerar inte. Man kan övertala dom att sticka därifrån så blir de goda och man får en alignment justering. Jag ska springa runt lite och kolla nu, så får jag hoppas på att jag hittar djuret.

Edit: Nej, inget monster så långt ögat kan nå :(, tack för hjälpen ändå..

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

Nu blir jag snart jävligt sura alltså!!

Jag lirar som Lawful Neutral Wizard och springer med Daelan Red Tiger, en Panter som familiar och en Summoned Dire Tiger.

Nu är det så att ibland så börjar "med hjälpare" att fightas eller så börjar dom attackera mig, och det har hänt att dom gör det när jag tål väldigt lite och dödat mig och jag blir så sur!

Någon som vet varför dom gör så eller om det nu går, hur man stoppar detta?

Edit: Det va samma sak när jag va Lawful Good, om det kan ha något med saken att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock

Du kan hela din henchman genom att dra potions till honom/henne eller dennes porträtt eller använda dig av healing kits om du kan.

De enda gånger som foghters kan kasta spells är när de har ett föremål som de kan göra det med, t.ex. en ring som är laddad med nån speciell spell.

Tack!

Det där med att hela i strid är ju nästan helt värdelöst man blir ju sliced & diced när man dricker!!

Jag har fastnat i Docks Sever där man skall döda Callik
Nån som har nått tips?
Jag dör hela tiden det är sjukt tråkigt, lite si o så med balancen?
Tror min gubbe suger för jag blir grymt frustrerad varje gång han slåss

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@

Tack!

Det där med att hela i strid är ju nästan helt värdelöst man blir ju sliced & diced när man dricker!!

Jag har fastnat i Docks Sever där man skall döda Callik
Nån som har nått tips?
Jag dör hela tiden det är sjukt tråkigt, lite si o så med balancen?
Tror min gubbe suger för jag blir grymt frustrerad varje gång han slåss

Testat hyra Henchman (stavning)?

Permalänk
Livstids semester

Min Lawful Evil Monk är ond!

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoZ

Testat hyra Henchman (stavning)?

Jag har en liten filur Tomi Undergallows men han dör rätt fort:(

jag har kommit förbi nu men det var bara tur

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoZ
Nu blir jag snart jävligt sura alltså!!

Jag lirar som Lawful Neutral Wizard och springer med Daelan Red Tiger, en Panter som familiar och en Summoned Dire Tiger.

Nu är det så att ibland så börjar "med hjälpare" att fightas eller så börjar dom attackera mig, och det har hänt att dom gör det när jag tål väldigt lite och dödat mig och jag blir så sur!

Någon som vet varför dom gör så eller om det nu går, hur man stoppar detta?

Edit: Det va samma sak när jag va Lawful Good, om det kan ha något med saken att göra.

Jag hade precis samma problem när jag körde över lan med en kompis. Ibland när vi började spela så började våra henchmen attackera oss. Det var helt jävla sjukt. Vi fick aldrig ordning på det, så vi slog ihjäl dem och spelade vidare. Men fan vad sur man blev.

Permalänk

Förresten, ett tips till er som spelar spelet. Ta det lugnt, ta till er alla underbara dialoger och gör alla quests, lyssna på bakgrundsljuden och musiken på hög volym, speciellt ute i vildmarken, stäng av huden med "h" någon gång ibland också.
Då blir det minst dubbelt så bra.

Permalänk
Medlem

En liten komentar om sidan.

När man väljer engelska versionen så står det så här:

Round 1: Malden. From Gc23 to La Trinite.
Runda 2: Everon. From Fd46 to the military base at Fg 46-47.
Runda 3: Everon. From Fb55 to Levie.

Tänkte bara tippsa om missen, så ni kan fixa detta

Edit: Måste ju skica med beröm också
Verkar ju vara hur häftigt som helst!!

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra när man kommer till Maugrims lair i chapter 2? Alltså helt i slutet när man har sett dem snacka med Aribeth?

Jag kommer ingenstans!

Edit: Alltså faan va dum jag är! Man kan ju använda stone of recall!

Visa signatur

Power isn't everything.. It's the only thing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoZ
En liten komentar om sidan.

När man väljer engelska versionen så står det så här:

Round 1: Malden. From Gc23 to La Trinite.
Runda 2: Everon. From Fd46 to the military base at Fg 46-47.
Runda 3: Everon. From Fb55 to Levie.

Tänkte bara tippsa om missen, så ni kan fixa detta

Edit: Måste ju skica med beröm också
Verkar ju vara hur häftigt som helst!!

Tack för berömmen och tipset men lite fel tråd va?

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Min Lawful Evil Monk är ond!

Min Lawful Neutral Monk blev ond när han dödade hela staden på chapter 2

Permalänk
Medlem

Jag har kommit ner längst ner i fängelset där man möter "bossen", men när jag dödar han första gången så dör han bara och inget mer händer... Jag klarar inte av fängelseuppdraget och får inte "biten". Jag läste i en guide att han ska försöka ta över vakterna men det gör han inte. Vad kan detta bero på?

Permalänk
Medlem

Har typ precis börjat spela känns det som, blev precis level 7. Iaf så tycker jag att det verkar som att detta är ett rollspel jag äntligen kommer orka klara ( sen Baldurs Gate 1 ),

1. Fast usch vad jag hatar den där Recommended knappen, har kört Recommended hela spelet, Human - Fighter och uppgraderat allt enligt Recommended, känns lite tråkigt men kan fan inte låta bli men iaf sitter fast lite nu men är typ.. hmm..vad ska man säga ahh ni fattar nog var jag är om jag är level 7? har gått igenom ALLA rum och dödat ALLA snubbar jag mött... men jag undrar om det kommer bli roligare nu framåt? hoppas att man löser plague smittan så man kan komma ut ur staden snart och vara utomhus men avslöja inget

2. Vad för andra raser, klasser är bäst att köra med annars? har spelat ganska många rollspel men det blir ALLTID en stark krigare eller en grym magiker, aldrig halvstark halfling lr liknande? nån som kör den taktiken? Är det mycket svårare?

3. Kommer fan ingen vart nu, var hittar man den där Jermaine som har en försvunnen bror? har hittar hans brorsa men hittar inte han man ska ge hans ring till? antar att detta inte är nått viktigt upprag men det är typ det enda jag har?..., eller jo förresten, jag letar ju efter grundaren till Neverwinter om jag inte har fel? dom säger att jag ska börja leta i en grotta som man hittar från källaren på ett hus, men när jag går ner där kommer jag bara till den där unerjordiska grottan med typ 3 plan? har letat igenom den hur noga som helst, men det finns inget där? Misstänker att detta är mainquestet där jag är nu?

aja fan vad långt det blev, hoppas nån fatta vad jag undra över?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Jemaine finns i mitten av beggars nest till väster i huset bakom en sorglig trädgård på kartan står det barriceded home
Grundaren vet jag inget om jag har inte kommit dit

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koxbox

Tack för berömmen och tipset men lite fel tråd va?

Ahh shit vilken miss, måste ha varit full eller nåt när jag skrev inlägget

Permalänk
Medlem

Nu har det hänt något skummt!

Jag är i det där Wizard Tower på Chapter 3 och jag får bara mellan 1-10 i XP av dom jag slacktar, förutom mer betydelse fulla gubbar, dom får jag lite mer av.
Så ska det väll inte vara, har för mig att jag fick mer i xp när jag lirade igenom det med min förra Char.
Tror det kom till efter nya uppdateringen, men jag är inte säker.

Tacksam för svar om lösning på problemet och/eller varför det är så och om det ska vara så där.

Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pansar.polle

Min Lawful Neutral Monk blev ond när han dödade hela staden på chapter 2

Jag har sprungit igenom hela spelet nu och varit otrevlig mot precis alla, inklusive Aribeth.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem

Gillar inte att fråga hur man ska göra på ett forum, men blir fan galen!

1. Var hittar man Samuel?

2. Hur fan kommer man vidare?!.. det verkar som mitt mainquest är det där med tomben av Neverwinters grundare..men var?! han finns ju inte i tomben som man går ner i genom källaren?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

1. Samuel hittar du i Meldanens fängelsehålor i Blacklake
har antagligen inget att göra med att komma vidare
2. vet ej återkommer när jag kommit dit

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
1. Samuel hittar du i Meldanens fängelsehålor i Blacklake
har antagligen inget att göra med att komma vidare
2. vet ej återkommer när jag kommit dit

Kom vidare till nästa stad nu... men tack ändå!

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Gillar inte att fråga hur man ska göra på ett forum, men blir fan galen!
2. Hur fan kommer man vidare?!.. det verkar som mitt mainquest är det där med tomben av Neverwinters grundare..men var?! han finns ju inte i tomben som man går ner i genom källaren?

jag hittade en del av hans grejor i ett hus i blacklake district......det är huset som har en liten flicka utanför

Visa signatur

<<Speldator>>| Athlon XP 2400+@2GHz| EPoX EP-8RDA+ nForce2 | 2x 256 och 1x 512 TwinMos DDR400| 290 Gb 7200 rpm | Creative Geforce 3 Ti 200 @ 240/440 | Creative Soundblaster Live! 5.1 | Logitech Cordless Keybord | Logitech MX 700 |

<<Bärbar>> AMD Turion 64 ML-43 | ATI Mobility Radeon X700 /128 mb vram | 1 GB DDR Ram | 100 GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PastorHamilton

Ur honom kommer ett otrevligt djur (som ska användas till botemedlet) när du dödat djuret och tatt upp en del av det Kan du sticka till stan.

Nej det gör det inte alls , dödat all men ingen hjärna !!

Nån som vet ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub

Nej det gör det inte alls , dödat all men ingen hjärna !!

Nån som vet ??

Har du dödat det lilla kreaturet som hoppar runt mellan gubbarna? (du måste döda alla gubbar som står där nere innan det kommer ut)
Om du gjort det kan du testa att hålla nere TAB och leta efter något på marken som lyser blått, det är troligen hjärnan du letar efter.

Permalänk
Medlem

Joda det har jag gjort
En bugg i spelet.........

http://nwn.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=108608&for...

Men tack ändå !!

Permalänk
Medlem

Jag blir galen!
Hur gör man i chapter 3 när man är nere i creator ruins och ska göra riddle of light? Det är den när man pockar upp gems från en pool och ska stoppa in dem i andra poolar. Jag har klarat de andra men den här är omöjlig!

Visa signatur

Power isn't everything.. It's the only thing.

Permalänk
Medlem

nej det är inte omöjligt du har väl läst boken du får den det står vad man ska göra vid dom olika "gåtorna" ?

edit:
fast du har väl klarat det vid det här laget eller...?

Visa signatur

Stuff and things!