Permalänk
Medlem

9800gx2

Tjena.

Har en liten fråga här.

Sitter just nu på ett 9800GX2 kort och använder 2st skärmar, kan inte använda SLI på 9800GX2 kortet då inte ena skärmen funkar då så använder egentligen bara 1 kärna på kortet till spel.

Nu är frågan hur pass 2st 4850 kort skulle prestera mot ett 9800GX2, funderar på införskaffa en till skärm så jag använder 3st skärmar, eller ska jag gå på ett dyrare ATI kort och ett billigt kort för att köra 2st skärmar på det billiga och spela på det bättre kortet.

Sitter och klurar lite just nu hur jag ska göra.

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinerna från nvidia? De stödjer nämligen dubbla skärmar+SLI.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Jajamän det har jag, hur skulle det vara om jag tröck in ett ATI kort med mitt Nvidia kort, använda 1 skärm på nvidia kortet (till spel) medans jag har ett sketet ATI kort att köra 2 andra skärmar på, hur skulle det bli med drivrutiner osv?

Permalänk
Proffsmoddare

Om du har 180.xx drivrutiner så ska det fungera med fler skärmar och SLI aktiverat.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forss
Jajamän det har jag, hur skulle det vara om jag tröck in ett ATI kort med mitt Nvidia kort, använda 1 skärm på nvidia kortet (till spel) medans jag har ett sketet ATI kort att köra 2 andra skärmar på, hur skulle det bli med drivrutiner osv?

Är de inte smartare o ta ett billigt nvidia kort försäkerhets skull?
Men Xp stödjer vel att ha 2 olika drivrutiner vista gör det inte.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Blir nog 2st nvidia kort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Om du har 180.xx drivrutiner så ska det fungera med fler skärmar och SLI aktiverat.

Jo, det fick jag också för mig. Köpte ett 9800gx2 i lördags och uppgraderade genast till senaste drivisarna, men det fungerade inte med dubbla skärmar ändå.
Kan det bero på att man inte gjort en riktig avinstallering av de gamla drivisarna innan man lade in de nya?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffe (AMDGuru)
Jo, det fick jag också för mig. Köpte ett 9800gx2 i lördags och uppgraderade genast till senaste drivisarna, men det fungerade inte med dubbla skärmar ändå.
Kan det bero på att man inte gjort en riktig avinstallering av de gamla drivisarna innan man lade in de nya?

Kan vara så att det inte stödjs med G92-kärnan. Vet inte men det är en gissning eftersom ingen av er har fått ordning på det.

Angående tre skärmar så tycker jag att du ska satsa på ett billigt Nvidia-kort istället, just för att eliminera eventuella problem med olika drivrutiner.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Installerat senaste drivisarna på mitt och kunde köra SLI och dubbla skärmar (hdmi/DVI#1) inte testat DVI#1/DV2# än, ska göra det när jag kommer hem. Dock va det efter en ominstallation av Vista så vet inte om man verkligen måste rensa ut de gammla drivrutinerna.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

koppla in en skärm i HDMI kontakten via en adapter och den andra skärmen i DVI kontakten jämmte HDMIn så ska det funka

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900