Problem med Samsung i900 "Omnia"

Permalänk
Medlem

Problem med Samsung i900 "Omnia"

Hejsan, fick igår äntligen min nya mobil, väldigt flashig o är overall väldigt nöjd med den!

Har bara stött på ett problem som jag inte lyckats hitta någon fakta om på nätet o det är att den har en tendens att hänga sig i antigen landscape eller portrait, och det enda sätt jag lyckat få det till att funka igen är genom att starta om den...

Lite tips hade gärna varit bra!

Cadiper

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

så gjorde min med i början, irreterade mig fruktansvärt på det... så jag testade att göra en hard reset, och sendess funkar allt galant... så prova det, gör ju inte så mkt om den är ny och du inte hunnit installera massa olika saker ännu.

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Okej, ska testa

Lade märket till att skärmen blir ngn mörkare också o då slutar det funka med autotilten eller vad man ska säga!

åter kommer med rapport

EDIT: Det verkar funka tackar för tipset!

EDIT2: BTW är det någon som vet hur man skulle kunna få högre volym på till headsetet, det är ju galet lågt fast man har det på max =S

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Okej, ska testa

Lade märket till att skärmen blir ngn mörkare också o då slutar det funka med autotilten eller vad man ska säga!

åter kommer med rapport

EDIT: Det verkar funka tackar för tipset!

EDIT2: BTW är det någon som vet hur man skulle kunna få högre volym på till headsetet, det är ju galet lågt fast man har det på max =S

justera volym..

http://www.modaco.com/content/i9x0-omnia-http-omnia-modaco-co...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunarW
justera volym..

http://www.modaco.com/content/i9x0-omnia-http-omnia-modaco-co...

Tackar tackar!

Lyckades hitta exakt samma sida bara för någon minut sedan faktist! Var precis vad jag ville ha!

Någon som har tips på roliga apps/spel man bara "måste" ha?

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Tackar tackar!

Lyckades hitta exakt samma sida bara för någon minut sedan faktist! Var precis vad jag ville ha!

Någon som har tips på roliga apps/spel man bara "måste" ha?

en kompis till mig hade nåt spel där du ska rulla en kula igenom olika banor och ta pluppar i rätt ordning, använder sig utav g-sensorn så du lutar mobilen åt det håll du vill att den ska rulla. galet kul!

ska försöka ta reda på namnet på spelet

EDIT : Coreplayer är grymt bra också, lite som VLC till mobilen

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
en kompis till mig hade nåt spel där du ska rulla en kula igenom olika banor och ta pluppar i rätt ordning, använder sig utav g-sensorn så du lutar mobilen åt det håll du vill att den ska rulla. galet kul!

ska försöka ta reda på namnet på spelet

EDIT : Coreplayer är grymt bra också, lite som VLC till mobilen

Ska titta på Coreplayer, har iofs inte haft några probs med att spela upp grejer genom den ínbyggda TouchPlayer än!

Ah men det har jag redan, Bubbels heter det, har theeter också, ett spel som följer med Diamond o Touch Pro

Fler förslag roliga/onödiga/nödvändiga/knasiga program/spel önskas =D

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |