Permalänk
Medlem

Ny dator(er) och ingen bild.

Cooler Master Centurion 5B Svart
LeadTek GeForce 9800GT 512MB PCIe
500GB Western Digital Caviar SE SATA II
4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2
Gigabyte GA-MA790X-DS4 AM2+
550W Corsair CMPSU-550VXEU
AMD Phenom Quad 9950 Black Edition 2.6Ghz
Samsung SH-S223F 22X DVD±RW DL SATA Svart

Köpte 2 av allt utan g-kort, polaren hade ett 9600gt sen innan.

I alla fall så har vi plockat ihop bägge och ska provköra och det kommer ingen bild i skärmen, testa både en gammal tjock och en tft med samma utgång.

G-kortens fläktar snurrar och och att surrar så jag antar allt är igång, kopplade en 6pins direkt från atx till kort för manual sa det var ok.

http://i42.tinypic.com/idw0np.jpg g-kort
http://i40.tinypic.com/o5rhie.jpg MB

Tacksam för snabb hjälp, ingen av datorenra ger bild ifall det inte kom fram.

Permalänk
Medlem

fungerar det med ström från agget? orkar verkligen den molexpluggen leverera den power som krävs?

atx är en formfaktor.

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

550w inte klara av det? är ingen monster burk på något sätt.

På bilden ser du att det är en platta över 8pins strömen den petade jag bort så jag fick i 8pins från strömenheten, var det fel av mig?

Permalänk
Medlem

får du nåt felblippljud från pc-speakern ? om du nu har kopplat in.

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem

Har inte kopplat in mer än reset, power, HDD och sound. inget annat och inget ljud.

Permalänk
Medlem

Ingen som har en liten janne om vad felet kan vara?

Har testat båda dvi ingångarna, båda pci-e platserna, dubbelt, tippel kollat alla sladdar, dragit ur det jag inte behöver och försökt... tja.. vet inte vad jag ska göra nu.

Brukar det inte sitta en liten diod på MB som visar att det får ström? har inte sett något.

Testat olika monitors, olika strömsladdar, andra g-kort ja det mesta.

Skumma är att vi bägge har samma fel, har även testat andra minnen, baramed ett minne i plats 1 och så vidare.

Permalänk

Är där inte en liten grön lysdiod nere till vänster på ditt moderkort (bild) vid kontakterna från fronten ? Har du en 4-kontakt (2xGul+2xSvart) från nätaggregatet så sätt i den och svarta pluggen... det skall räcka. Jag känner en kille som skruvade fast moderkortet direkt i chassiet utan distans fästen...

Den andra kontakten på g-kortet är för (SLI) sammankoppling av två grafikkort.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

manualen säger ju detta,behöver ju inte plugga den om du bara anvander et gfx kort
plugga gfx kortet i pcie_16_1, ock kolla i bios advanced bios features /init display first är peg.

rekommenderar att läsa manualen noggant

PCIE_12V (Power Connector)
This power connector can supply extra power to the PCI Express x16 slots on the motherboard.
Connect the power supply cable to this connector when using two graphics cards. Failure to do so
may lead to an unstable system.

Permalänk
Medlem

ok sista inlägget.

Allt är fixat, visade sig att bios var out of date och klarde inte av 4kärning cpu, trashade min gamla dator och plockade ut en amd64 4200 och datorn hoppade igång så jag kunde flasha om.

Allt är frid och fröjd nu, dator spinner på fint men min nätdel är nog fan sönder på något sätt. När den blir varm börjar det låta ett litet missljud från fläkten, tog bort gallret men den går inte imot något så jag antar det är kullagret.

Permalänk
Medlem

hum ok, spännande
gött att det löste sig

Visa signatur

word