Hjälp med Race driver Grid till PC

Permalänk
Medlem

Hjälp med Race driver Grid till PC

Hej jag köpte race grid samt en ratt idag men när jag installerat dessa så fungar det bara att köra med tangentbordet.? har tittat i controll inställningar i spelet och där står de bara att pill upp för gas pill ned för broms osv osv men hur får jag ratten att fungera? funkar på ett rally spel jag har men varför funkar de inte på grid? tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Finns det inte en "change control method" eller dylikt i options?

Permalänk
Medlem

jo de finns en egen inställning man kan göra och jag har prövat ändra den med men det funkar inte heller har tryck på tex ändra gas så trycker jag så att den är markerat och så trycker jag på gasen men den registrerar ej mitt val , men om jag trycker på en knapp på tangentbordet registrerar den knapptryckningen

Permalänk
Medlem

har du köpt ett udda märke av ratt eller ? kanske behöver nya drivrutiner

Permalänk
Medlem

ja den heter goning gaming och kosta 279kr på netonnet kanske ska satsa på någon annan ratt då?

Permalänk
Medlem

nu har jag köpt en ny ratt för 600spänn och de är samma där med bara ena spelet som funkar och grid funkar ej va fasen är detta!!

Permalänk
Medlem

Jag installerade GRID igen och provade med en gamepad och det funkade utmärkt att välja custom control och mappa om dom till padden.

Du kanske behöver patcha det?

Permalänk
Medlem

Jag kan heller inte ställa in direkt inne i grid, men har du tex inte en applikation som följde med ratten? Där du kan ställa in att gas = pil upp? Så fick jag göra, och det fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

hej ja jag fick göra som z84 berätta då funkade det hehe men fy va äckligt de var att köra med ratt jag kommer nog hålla mig till piltangenterna tack så mycke för eran hjälp.

Permalänk

ja grid är ingen höjdare med ratt, testa någon av alla sim spel som finns istället tex richard burns rally, race 07, GTR, live for speed, rfactor mfl.

sen ska det väl gå att ställa in ratten inne i grid va jag kan minnas, att ställa in den efter tangenter borde väl bli fel? typ lätt tryck på gasen=full gas eller tänker jag fel.
för mig så hittade nog visserligen ratten av sig själv men borde väl gå att komma runt

vad var den andra ratten du köpte för ratt?

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Permalänk
Avstängd

inte konstigt de inte är nå roligt att köra när du andvänder sånna där budgetgrejjer.

Har du ens force feedback i grid när du kör på dedär sättet?

Köp dig nåt riktigt.. Logitech MOMO är prisvärd. Har en själv, funkar utmärkt i grid och kör 1000% hellre med den än med pilarna "med undantag i drift racen". Inga problem att ställa in Inne i spelet och härlig force feedback..

Permalänk
Testpilot

Jag har en gammal Microsoft Sidewinder-ratt som det inte finns program till sen Windows 98 men den stödjer DirectX som jag tycker alla rattar i hela världen borde göra. I GRID går man sen bara in till inställningarna och väljer att ha custom settings för att sedan binda alla sina knappar/pedaler/vridningar till rätt funktion.

Även fast min ratt är så otroligt gammal funkar alla analoga delar perfekt och även Force Feedback funkar utan problem.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Har xbox 360 kontroll för windows och det funkar finfint (inga inställningar behövdes ens) men ett tips är att köpa ett välkänt märke typ logitech elelr nåt, för det är så himla skönt att allt bara funkar med drivrutiner och shit.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Har xbox 360 kontroll för windows och det funkar finfint (inga inställningar behövdes ens) men ett tips är att köpa ett välkänt märke typ logitech elelr nåt, för det är så himla skönt att allt bara funkar med drivrutiner och shit.

I second that. Samtliga punkter.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

okej ja jag funderar på köpa g25 men de kostar runt 2500kr kanske mycket pengar. vad är force feedback?

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det funkar att använda xbox kontrollen i Windows 7 på Grid?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chriz81
Nån som vet om det funkar att använda xbox kontrollen i Windows 7 på Grid?

Ser inte varför det inte skulle funka, Microsoft lär ju knappast ta bort stödet för Xboxkontrollen i Windows 7.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Logitech PC, G25 Racing Wheel har jag, det är bara att köpa och koppla in och spela

Grid är grymt spel btw, spelar online mycket på Drift ! ;D

Visa signatur

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett
Antec Three Hundred | Windows 7 Home Premium 64-bit |