Permalänk
Medlem

Vilken Moped

Hej!

Nu är det snart dags med mopped för mig.
Hade tänkt mig en Honda MT5 men jag vill ha en snyggare crossmoppe (modernare)

Kan ni kanske posta länkar och bilder på andra moppar? Spelar ingen roll om det är klass 1 eller klass 2 moppe!

MVH DJBlazter

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Medlem

Ciao½!

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk

hehe eller en hederlig compact fast jobbiga o trimma!

jag skulle satsat på en mustang mamba med zundapp motorn såna kan göra typ 90 0ch har man bra verktyg så kan den nog göra 100 lätt.

Permalänk
Medlem

Jag hade en röd crescent compact!:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

DT50-R äldre än 90. Rediga grejjor.

Permalänk
Avstängd

Honda MB50.

Underbar moped. Ångrar att jag sålde den.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Köp en cykel, spara pengarna till en bil eller en riktig motorcykel istället.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag själv körde Puch Monza Gold (4växlad) när jag vart 15år, har fortfarande kvar Puchen. brorsan kör runt på den nu.
fräckt att man har haft den i över 10år nu.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Saknar definitivt min gamla Drac..

Hade en luftkyld av den gamla modellen.. var bara att dra pluggen i kröken så fick man upp den i 90

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Inaktiv

personligen så tröttnade jag på moped innan jag fyllde 15 (åkte moped hos syrran när jag hade fyllt 10) men jag skaffade en cross istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragan_at
DT50-R äldre än 90. Rediga grejjor.

DT50-R är ju as najjs. en sådan kanske man ska ha:)

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Köp en cykel, spara pengarna till en bil eller en riktig motorcykel istället.

Ähh klart han ska ha moppe, perfekt att lära sig skruva med ju och den kunskapen kommer han ha nytta av hela livet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Jag hade en röd crescent compact!:)

Haha hade också crescent compact, fast i silver!

Permalänk
Medlem

Bror min körde en Derbi Senda DRD SM, den gick riktigt bra.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Saknar definitivt min gamla Drac..

http://213.132.112.100/images/11/1164231614.jpg

Hade en luftkyld av den gamla modellen.. var bara att dra pluggen i kröken så fick man upp den i 90

Word på den, hade en svart som gick så in i helvete xD

Good times good times

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragan_at
DT50-R äldre än 90. Rediga grejjor.

DT50-MX i så fall, DT50-R kom -93 eller -92 så det blir svårt att hitta en äldre än -90.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 240man
DT50-MX i så fall, DT50-R kom -93 eller -92 så det blir svårt att hitta en äldre än -90.

Whooops, menade innan 98 tror jag. (var väl då den nya versionen med vattenkylning kom)

Anledningen till att jag rekomenderar den lyftkylda modellen är att den är billigare och lättare att trimma om man håller på med sådant. ( rätta mig om jag har fel!!!)

// T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Saknar definitivt min gamla Drac..

http://213.132.112.100/images/11/1164231614.jpg

Hade en luftkyld av den gamla modellen.. var bara att dra pluggen i kröken så fick man upp den i 90

Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
hehe eller en hederlig compact fast jobbiga o trimma!

jag skulle satsat på en mustang mamba med zundapp motorn såna kan göra typ 90 0ch har man bra verktyg så kan den nog göra 100 lätt.

inte konstigt att det är svindyrt nu mer att försäkra en moped... minns att min försäkring på moppen för 9 år sen gick på typ 750:- /halvår

idag när jag betalar försäkringen på samma moped kostar det drygt 1200:-/halvår... Allt är dom nya lättrimmade mopedernas fel.

Om du krockar och dom kan bevisa att din moped är trimmad kommer du inte få ett öre från försäkringen!

och om du trimmar mopeden kommer kommer den att slitas onormalt fort både i ram och motor samt att andrahands värdet sjunker på den väldigt mycket mot en som aldrig varit trimmad.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Ciao½!

vouchar denna hade en sån sj billigt och bra o spara pengar till dator grejer istället;D

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

dubbel post

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
vouchar denna hade en sån sj billigt och bra o spara pengar till dator grejer istället;D

Hahah kakan hade du med en Ciao

Smidiga när man får soppatörsk. Tryck in en knapp bara och trampa

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Yamaha DT 50 ftw

Permalänk
Medlem

usch dakota

nä, köp nåt gediget som en gammal Zündapp

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
inte konstigt att det är svindyrt nu mer att försäkra en moped... minns att min försäkring på moppen för 9 år sen gick på typ 750:- /halvår

idag när jag betalar försäkringen på samma moped kostar det drygt 1200:-/halvår... Allt är dom nya lättrimmade mopedernas fel.

Om du krockar och dom kan bevisa att din moped är trimmad kommer du inte få ett öre från försäkringen!

och om du trimmar mopeden kommer kommer den att slitas onormalt fort både i ram och motor samt att andrahands värdet sjunker på den väldigt mycket mot en som aldrig varit trimmad.

det var därför man hade en Yamaha FS1 (samma ram på den som på vissa av deras 125 kubikare)

Permalänk
Medlem

DBS Panter, med en 3-vaxlad sachs motor.

Funkar i ALLA vader

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Gilera RCR/SMT, Reiju Drac, Derbi Senda om du har fett med deg att lägga på moppen. Annars kulle jag köpt DT50R den gamla modellen (dock inte den äldsta som heter MX). Alla dom är ju schysta både utseende och prestandamässigt. Men passerade moppeåldern för sisådär 8 år sen så har ingen koll direkt i dagsläget på vilken som är bästa köpet... Vet bara att min DT50R gjorde typ 110 och gick som ett skott

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem

Lägg inte för mycket på moppen, det är ganska tråkigt när man är 18 och polarna får köra bil istället. Bättre o ta de pengarna på körkortet.

Sen går trimmade mopeder inget vidare oavsett vad folk säger.. eller.. ja bytte till mig en trimmad 250 cross när ja tröttnade på mopparna och efter det så skrattar man ju åt alla trimmade moppar - detta gav ju sann dödsångest när man drog fullt

(saknar crossen otroligt, sålde den tyvärr i ett svagt ögonblick)

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Jag hade en sån här, inte trimmad eller något... den var attans kul. Den var väldigt tacksam på sett och vis, desto mer man körde den desto bättre fungerade den Om man lät den stå i typ en vecka så var den jättetjurig... Saknar den lite, men om jag ser ett gäng moppepojkar står och hänger vid en kiosk så skrattar jag lite inombords... för jag använde bara min till transport

Haha, glömde nämna att det var ifrån denna mopeden mitt sweclockers-nick kom ifrån (bra fantasi man hade på den tiden, gg!)

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Honda Mt5!
Hade 70cc och 24mm crossförgasare, den gick den!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
vouchar denna hade en sån sj billigt och bra o spara pengar till dator grejer istället;D

Har fortfarande en så som jag kör på till jobbet när vädret tillåter

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |