Köra Sharepoint Server med VM?

Permalänk
Medlem

Köra Sharepoint Server med VM?

Hej!

Jag vill gärna börja kika på Sharepoint Server 2007 men saknar en maskin jag kan installera windows server på. Så jag tänkte att det kanske går att köra windows genom en VM på en Windows XP Pro burk? någon som har erfarenhet av detta?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3k+, ASUS A8N-SLI deluxe, NVIDIA GeForce 6200 TurboCache, Q-TEC PSU 650W, NVIDIA nForce nätverkskort, SB Audigy 2, 2 x 1GB Corsair PC3000 DDR-SDRAM, WD Raptor 36.7GB SATA 8MB 10k RPM och Maxtor 200GB SATA

Permalänk
Medlem

Jag kör just nu en sun virtualbox maskin på min w2k8 server maskin och den har stått o rullat ett jävla tag nu utan problem. Ska man fulvm:a lite hemma är virtualbox ett bra alternativ då det är gratis och väldigt enkelt att komma igång. Har svårt att tänka mig att det skulle va nåra större problem att få det att funka. Det man bör tänka på är väl att ha rejält med ram.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Hedersmedlem

fel forum
*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Ok, jag tänkte försöka pilla in w2k8 i min stackars laptop (Latitude D830). Har inte kört någon VM tidigare men tänkte börja med VMware och se hur det går. Tack för svar!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3k+, ASUS A8N-SLI deluxe, NVIDIA GeForce 6200 TurboCache, Q-TEC PSU 650W, NVIDIA nForce nätverkskort, SB Audigy 2, 2 x 1GB Corsair PC3000 DDR-SDRAM, WD Raptor 36.7GB SATA 8MB 10k RPM och Maxtor 200GB SATA

Permalänk
Medlem

Finns till och med en färdigkonfigurerad vhd-image att ladda ner.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=67f9...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara