Hej,
Frågan är om allt är borta, eller om kopplingen till kontot är borta.
Han kan börja med följande:
Ändra i "Verktyg / mappalternativ / visning" , så att han visar dolda filer och mappar.
Gå in under C:\Documents and Settings och det konto som han använder, typ "Ägaren"
Gå in i den dolda mappen "Lokala Inställningar"
Gå in i "Application Data"
Gå in i "Identities"
Där kommer han att hitta en mapp som heter något som {1A2B.... eller liknande.
Denna mapp innehåller hans Outlook Express mail.
Spara undan denna mapp.
Skapa mailkontot på nytt i Outlook Express. Då skapas en ny {..... mapp. Den behöver inte nödvändigtvis heta detsamma.
Kopiera innehållet från den gamla mappen in i den nya.
Förhoppningsvis har han nu sin mail tillbaka.
En nackdel med OE, är att det är svårt att backa upp mailen. Jag har iaf. aldrig lyckats. Jag gör bara med jämna mellanrum backup av denna mapp, och det fungerar. Däremot tycker jag att OE har en fördel, där man kan hantera olika identiteter (konton) utan att blanda ihop dom. (Det blir en mapp för varje identitet)
Lycka till.