Storleken på Creative Sound Blaster X-Fi Titanium

Permalänk

Storleken på Creative Sound Blaster X-Fi Titanium

Jag funderar på att skaffa mig ett Creative Sound Blaster X-Fi Titanium, detta alltså: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=345480

Men problemet är att jag inte vet hur stort kortet är, och om det får plats på mitt moderkort. Grejen är den att det inte får ta för mycket plats på längden. Det sitter en del grejer i vägen för ett allt för långt kort.

Är det någon som äger detta kort och skulle kunna göra mig den lilla tjänsten och mäta det? Längd framför allt då.

Jag har försökt hitta denna info på creatives produktinfo, försäljningssiter m.fl. men jag hittar nada.

Permalänk
Inaktiv

Hittade måtten 5.5-6" vilket är runt 14 - 14.2cm långt.

Permalänk

Tack som fan! Googlade allt vad jag kunde, men lyckades inte hitta det.
Gissar att mina google skills inte är lika bra

Permalänk
Medlem

Har du windows vista så avråder jag dig starkt från att köpa ett Creative ljudkort!

Kolla in Asus Xonar D1 eller DX istället.

Mvh
milkacid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milkacid
Har du windows vista så avråder jag dig starkt från att köpa ett Creative ljudkort!

Kolla in Asus Xonar D1 eller DX istället.

Mvh
milkacid

Ok, kanske är att fundera på då.

Kör Vista 64, och är inte helt nöjd med hur mitt gamla SB Audigy 2 ZS funkar i jämförelse med hur det var i XP. Lägre ljudnivå framförallt.

Permalänk
Medlem

Jag kör också vista och fick skicka tillbaka mitt Creative ljudkort för att drivrutinerna är i sånt bedrövligt skick att man tror inte det är sant.

Mvh
milkacid

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milkacid
Jag kör också vista och fick skicka tillbaka mitt Creative ljudkort för att drivrutinerna är i sånt bedrövligt skick att man tror inte det är sant.

Mvh
milkacid

QFT.

Permalänk
Medlem

Det är 5" långt alltså lite under 13.5cm långt mätt på pcbn. Har inte haft några problem alls i vista32 med kortet. Hade dock ett Xonar DX som krånglade mycket i vista pga dåliga drivrutiner samt dålig kompabilitet med äldre spel.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Inaktiv

Finns det något tredjeparts ljudkort som fungerar smärtfritt med Vista, egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Finns det något tredjeparts ljudkort som fungerar smärtfritt med Vista, egentligen?

Ärligt har jag aldrig haft ett ljudkort som fungerat smärtfritt någonsin. Varken Creative, Terratec, TurtleBeach, Hercules, Asus eller annat.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Ärligt har jag aldrig haft ett ljudkort som fungerat smärtfritt någonsin. Varken Creative, Terratec, TurtleBeach, Hercules, Asus eller annat.

Hade en gång i tiden ett gammalt Creative Sound Blaster AWE64 med ISA anslutning som fungerade helt utan bekymmer. Det var dock med Windows 98 och lite XP.

Permalänk

har ett creative x-fi fatal1ty champion. Har aldrig krånglat i xp 32, och inte nu heller i win7 32

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb