Permalänk
Avstängd

Datorverkstäder!

Jag söker efter företag som sysslar med datormontering. De spelar ingen roll om de även säljer komponenter etc. men verksamheten ska huvudsakligen bygga på själva "verkstads"-delen.

Företaget får gärna vara lokalt och litet men ska uppfylla följande krav:

Vara registrerat med pålitliga kontaktuppgifter. (Kort sagt inte Sven Svensson som sitter i sitt garage och jobbar svart)

Ha egna lokaler som inte är ägarens/bolagsmännens hem

Minst 1 år inom branschen

Jag tar emot alla tips på sådana företag och skulle även uppskatta om ni kunde skriva ett kort omdöme om dessa om ni haft någon kontakt med dem. Företag baserade i Stockholm uppskattas speciellt.

Ton

Permalänk
Medlem

Lär dig att bygga ihop den dator själv annars eller låt nån bättre behövande student få en slant för jobbet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Lär dig att bygga ihop den dator själv annars eller låt nån bättre behövande student få en slant för jobbet.

Funderade på att skriva en not för att undvika ogenomtänkta svar men lät bli.

Jag vill alltså inte ha tips om hur man kan bygga ihop en dator eller hur mycket smartare det är att gå till en privatare. Hade jag det så skulle jag:

1. Byggt ihop den själv
2. Inte frågat efter företag
3. Inte postat här

Permalänk
Medlem

Allright, kolla med Netgiganten.se . De säljer egna byggda datorer plus att de fått bra betyg på Prisjakt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Allright, kolla med Netgiganten.se . De säljer egna byggda datorer plus att de fått bra betyg på Prisjakt

Tack för ditt svar. Ledsen för att jag blev lite brysk men ditt förra svar var så typiskt SC.

Permalänk

kolla dataparadiset.com, har en fysisk butik i stockholm med service och verkstad m.m.

Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1infiniteloop
kolla dataparadiset.com, har en fysisk butik i stockholm med service och verkstad m.m.

Registrerade du dig för att tipsa om dem eller?:)

Skämt åsido, varför har de två nästintill likadana hemsidor?

Permalänk

Skulle helst tips om macoteket då man kör mac men det lät som du var ute efter pc verkstäder

Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk
Avstängd

Kom igen folks, fler tips tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Kom igen folks, fler tips tack.

Om du nämner vad du är ute efter och varför du vill ha tag i dem så kan nog folk lättare tipsa dig..;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Vila i frid