Geforce GTS 250 är 9800 GTX+

Permalänk
Medlem

"Å här har vi vår nya model! Den ser likadan ut som den gamla, samma prestanda och har kanske tillverkats under det gamla namnet... Men nu, tada, har har ni vår nya fantastiska produkt GTS250"

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Suck detta är ju hopplöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Du är medveten om att det är precis vad som gjorts? SAAB tillverkar samma skit idag somde gjorde i mitten av 90-talet. Det enda som förnyats är namn och utseende.

hahah, du vet nog inte vad du snackar om. Finns en modell det har gjort det på och det är den nya 900 och gamla 9-3:an. Samma bil. Fast den gamla 9-3:an slutade tillverkas i början av 2000-talet. Går dock inte ens jämföra med bilar då det är en helt annan sak, på grafikkort är man ute efter "mer hästkrafter" på bilar är det design/komfort för effekten har alltid funnits där. osvosvosovvosvos

Visa signatur

// Oscar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
undrar varför kylaren är helt ny designad.. är det för att lura folk att tro det är ett nytt grafikkort eller? jävla ful spel låt det heta 9800gtx för fan.

Det är ju bara blider på Asus och XfX specialdesignade kylare...läs människa.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av znizko
hahah, du vet nog inte vad du snackar om. Finns en modell det har gjort det på och det är den nya 900 och gamla 9-3:an. Samma bil. Fast den gamla 9-3:an slutade tillverkas i början av 2000-talet. Går dock inte ens jämföra med bilar då det är en helt annan sak, på grafikkort är man ute efter "mer hästkrafter" på bilar är det design/komfort för effekten har alltid funnits där. osvosvosovvosvos

Nu var det ju iofs väldigt stor skillnad på gamla 9-3an och nya 900 trots att de ser ganska lika ut, så inte ens där hade RaZman rätt. Annars håller jag med dig, SAABs bilar idag liknar på intet sett, varken utseende eller teknikmässigt, bilarna man tillverkade på 90-talet.

Jag tycker nVidias nya namnschema är mycket bra, men det är förkastligt, snudd på bedrägeri rent av, att döpa om samma gamla modell om och om igen för att lura folk att det är ett nytt grafikkort. Låt 8 och 9000-serierna vara och applicera det nya namnschemat på *nya* produkter istället!

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Kan tänka mig att säljaren på Elgiganten säger till kunden som frågar hur mycket en gts 250 är bättre än 9800gtx+ som hans 12 åriga grabb har? Säljaren svarar: "den är mycket bättre, det är en nyare generation, det är klart att din grabb ska byta ut det gamla 9800gtx+. Just nu har vi ett bra pris"

Tack Nvidia för detta.

Haha, precis!

Det som är sorgligt är att en del säjare på stora kedjor inte verkar ha så mkt koll heller. Var på jsut Elgiganten och kollade på skärmar bara för skojs skull. Kollade på Samsungs 22" LCD som är populär och fick höra att den har 20000:1 i kontrast och 2ms resptid, men att de är dynamisk kontrast mha sklärmens bakrgundsbelysning och att 2ms är grått-till-grått hade dom ingen koll på verkade de som..? :S

Ockerpris dessutom :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av znizko
hahah, du vet nog inte vad du snackar om. Finns en modell det har gjort det på och det är den nya 900 och gamla 9-3:an.

Fortsätt intala dig själv det. Det finns en anledning till att SAAB säljer dåligt och har missnöjda kunder.

Permalänk
Avstängd

Nvidia är luriga.
Snart börjar de väl sälja 9800 under namnet Geforce 300.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
tror att detta är någonting vi kommer att få vänja oss vid, ATI har ju också hoppat på tåget av fakkade namn. Det lönar sig väll helt enkelt att lura folk.

Du får gärna utveckla, för mig är ATIs namnsättning glasklar medan Nvidias taktik smått förvillande.

Permalänk

detta kort kommer faktiskt perfekt för mig
har en mellanklass NB, 650i, med 2 pci-e 1.0 16x portar (2x8 i sli), ett 88gts320, phantom 500w psu och en numera föråldrad 6850

så min plan är att skaffa detta gts250 och ha det som grafikkort med ~50% bättre prestanda, och ha det gamla dedikerat till physx

jag skulle vilja satsa på ett starkare kort egentligen (som gtx285), men då behöver jag uppgradera alla komponenter jag nämnt för att kunna utnyttja det...
dessutom kommer detta kortet vara så billigt o prisvärt.

nästa dator blir dock min första amd, när dom kommer med FX serien och nästa gen gpu

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem
Citat:

Fortsätt intala dig själv det. Det finns en anledning till att SAAB säljer dåligt och har missnöjda kunder.

Sluta tramsa nu, SAAB har inte fler missnöjda kunder än genomsnittet.
Länk till DI
Nu tycker vi slutar vara offtopic, vill du fortsätta diskutera SAABs förträfflighet kan vi ta det i ÖÄ eller i PM.

Nånting får mig att tro att vi kommer få se nära släktingar till 8800 även i nästa serie från nVidia. De verkar ha svårt att släppa succen de hade med den och se framåt istället.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

först var det ett blå höger öga, nu är det ett stort ärr från gässan till vänstra näs borre för nvidia.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av duck_the_hitman
detta kort kommer faktiskt perfekt för mig
har en mellanklass NB, 650i, med 2 pci-e 1.0 16x portar (2x8 i sli), ett 88gts320, phantom 500w psu och en numera föråldrad 6850

så min plan är att skaffa detta gts250 och ha det som grafikkort med ~50% bättre prestanda, och ha det gamla dedikerat till physx

jag skulle vilja satsa på ett starkare kort egentligen (som gtx285), men då behöver jag uppgradera alla komponenter jag nämnt för att kunna utnyttja det...
dessutom kommer detta kortet vara så billigt o prisvärt.

nästa dator blir dock min första amd, när dom kommer med FX serien och nästa gen gpu

Öhm, så du menar att en E6850 klockad till 3.6GHz inte räcker för att utnyttja ett bättre kort än 9800gtx+/250gts ? Eller är du rädd för att pci-e 1.0 porten ska flaskhalsa ?
Processorn är ju inga problem. På ett värsting värsting kort lär pci-e porten bromsa lite, men jag tror skillnaden är försumbar med en t.ex. gtx260 eller hd4870...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Tänk om Volvo skulle byta namn på sina 240 till Volvo HYPER 2000 woho, och sälja dem för 200k...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Öhm, så du menar att en E6850 klockad till 3.6GHz inte räcker för att utnyttja ett bättre kort än 9800gtx+/250gts ? Eller är du rädd för att pci-e 1.0 porten ska flaskhalsa ?

lite av varje, mest porten o nätagget, som är tänkt att kylas passivt men redan nu kör på fläkt för det mesta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Processorn är ju inga problem. På ett värsting värsting kort lär pci-e porten bromsa lite, men jag tror skillnaden är försumbar med en t.ex. gtx260 eller hd4870...

är du säker på detta?
vilket är isåfall det värsta nV kort jag kan komma undan med (nätagget bortsett)?
(kör jag det gamla till physx så kommer huvudporten att vara 16x läste jag)

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

Lite störande att dom ska byta namn hela tiden, men det nya namnschemat verkar klockrent,,

Btw är det här en bilhandel eller en datorsida, om det är det sistnämda kan ni ju sluta snacka om bilar och ta det på Garaget ist...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Tänk om SAAB kunde göra det så enkelt, bara byta namn på de åldrade 9-3 och 9-5 till något nytt flashigt så kan de fortsätta slippa att utveckla moderna bilar ....

men det är ju precis det SAAB har gjort.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

asså... det är sånt där som hindrar utvecklingen från att gå framåt.
När kom det där grafikkortet egentligen?
Samma skit som i 8800gtx när det först lanserades?
de va så j*vla länge sen att jag inte ens minns när det var... 3 år sen?!
visst... den har blivit uppgraderad ett antal gånger... men skulle vilja se ett prestandatest mellan 9800gtx+ och 8800 ultra. Tror inte det är någon direkt skillnad alls. ett skämt egentligen. dags att skrota den där kärnan en gång för alla.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Nästan så det inte skulle förvåna med ett namnbyte till - men nej, det är nog slut med det nu iaf :). Hur som helst, jag anser ju att de skulle hållit de gamla korten utanför de nya serierna, och låta dem falla bort istället. Fast detta ger indikationen på att nVidia tänker fortsätta ha GTS250/9800gtx+ med ett bra tag till.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem
Citat:

Tänk om SAAB kunde göra det så enkelt, bara byta namn på de åldrade 9-3 och 9-5 till något nytt flashigt så kan de fortsätta slippa att utveckla moderna bilar ....

OT: ...typ som när de bytte namn på 900 till just 9-3?

Visa signatur

K#^Ab
Mr_Krut: Seriöst, vi försöker få jämnställdhet i världen också kommer Asus och förstör allt med en pluttig rosa laptop

Permalänk
Medlem

Namnen i sig är väl helt godkända, men att byta namn på gamla kort är att lura okunniga konsumenter.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

OT: I princip så gör ju redan många tillverkare detta, Volkswagen, flera japsar med flera. Bara lite nypressad plåt och en ny instrumentbräda. "Premiär för nya..."

Jag tycker namnbytet är bra på så sätt att det skulle kunna bli lie mera logik och ordning på deras flora av kort.

Permalänk
Avstängd

Öhh?Va ?Är cirkus nvidia igång nu igen?
Konstigt att dom måste ha 1000 olika namn på sina kort för att sälja?

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

hellre SAAB än Volvo.. jävla traktorer

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Du är medveten om att det är precis vad som gjorts? SAAB tillverkar samma skit idag somde gjorde i mitten av 90-talet. Det enda som förnyats är namn och utseende.

jaha då gäller det opel det faktum också? efter som saab har plattformer från opel och andra mer märken som är nytt. som nya 9-3 tex. så snacka inte skit nu. fan att ni orkar. byta namn på gammal prudukt är ju sjukt korkat och missvisande.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem

Det är väl klart som fan att dem är skall heta GTS 250 om det står gts 250 på dem, annars så hade jag blivit förvirrad.
Snart säger folk här på sweclockers att folk som är födda 98 skall säga att dem är födda 88a för annars så blir man lurad etc

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Avstängd

Visst ska de det i sådana fall. Problemet är väl att kortet GTS 250 redan existerar sedan en ganska lång tid tillbaka...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Du får gärna utveckla, för mig är ATIs namnsättning glasklar medan Nvidias taktik smått förvillande.

http://www.sweclockers.com/nyhet/9002-radeon_hd_4890_har_samm...

läs lite på komentarena också, det verkar som om den inte kommer att ha 40nm trotts allt. det handlar alltså om ett överklockat 4870 omdöpt till 4890.
ATI har inte grävt ända ner till nvidias nivå än, men det kommer nog.

sen undrar jag varför alla inlägg handlar om bilar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Layon
Det är väl klart som fan att dem är skall heta GTS 250 om det står gts 250 på dem, annars så hade jag blivit förvirrad.
Snart säger folk här på sweclockers att folk som är födda 98 skall säga att dem är födda 88a för annars så blir man lurad etc

Tror du är lite förvirrad här.
Varför skulle 98:or kallas sig för 88:or?

Att det står GTS 250 på dem är endast för att Nvidia vill kalla dem för det.
Tar man bort kylaren så står det exakt samma sak på både 9800GTX+ och GTS 250.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD73
jaha då gäller det opel det faktum också? efter som saab har plattformer från opel och andra mer märken som är nytt. som nya 9-3 tex. så snacka inte skit nu. fan att ni orkar. byta namn på gammal prudukt är ju sjukt korkat och missvisande.

Det är väl skit samma vad Opel gör eller inte gör när det var SAAB som användes i det ursprungliga exemplet?