Permalänk
Medlem

Playzone.se?

Tjenare, beställde just ett chassi från playzone, nån som vet deras tempo när det kommer till leverans etc?

Support uppskattas

MVH// Markus

Permalänk
Medlem

Alltså ..
Är det inte bättre att kolla upp sånt _innan_ du beställer något?

Men som svar på din fråga, jag har ingen aning..

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Min far som beställde åt mig så...

Permalänk
Medlem

Hmmm är ett nytt kamerabutiken på gång?

Ny ägare 12/2 i år + anonnser med misstänkt låga priser kopplat till betalsätt som liknar bluffen.

Lite kul att de firar nystart av en butik som öppnar först om en månad och att det råkar vara 1 April.

Flera bluffar har använt omständighter tidigare som gjort att en mer undersökande konsumet inte handlat där såsom blew ...

Men som sagt jag vet inte men jag skulle avvakta, 2995:- för en PS3 låter oroväckande lågt samt även vissa LCD-TV som brukar vara det som man försöker luras med.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Hmmm är ett nytt kamerabutiken på gång?

Ny ägare 12/2 i år + anonnser med misstänkt låga priser kopplat till betalsätt som liknar bluffen.

Lite kul att de firar nystart av en butik som öppnar först om en månad och att det råkar vara 1 April.

Flera bluffar har använt omständighter tidigare som gjort att en mer undersökande konsumet inte handlat där såsom blew ...

Men som sagt jag vet inte men jag skulle avvakta, 2995:- för en PS3 låter oroväckande lågt samt även vissa LCD-TV som brukar vara det som man försöker luras med.

Jag håller med om att det är lite för låga priser, men vore det inte konstigt att de skulle ge butiken dåligt ryckte efter så länge som butiken har funnits till?

Det står även 40% på alla spel, kanske vore något? Skärmen för 3000 ser ju också bra ut, men inget man vågar chansa på nu

Prisjakt omdömen :

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=636

Permalänk
Avstängd

4år gammal tråd och TS har varit inaktiv sen 2007-09-29...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Och varför skulle jag starta en ny tråd tycker du?

Det jag skrev handlade om en anonns införd IDAG!

Företaget bytte ägare 12/2 i år därav min varning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Och varför skulle jag starta en ny tråd tycker du?

Det jag skrev handlade om en anonns införd IDAG!

Företaget bytte ägare 12/2 i år därav min varning.

Ändå värt att prova. Handlar man bara med kort så är man lugn. Får ju pengarna tillbaka om det är bluff.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Ändå värt att prova. Handlar man bara med kort så är man lugn. Får ju pengarna tillbaka om det är bluff.

Är det verkligen så? (förklara)

Permalänk

Det gäller enbart om du handlar på kreditkort, alltså inte vanligt bankkort med visafunktion.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Ett företag där du inte kan betala med faktura och som ligger 30% under övriga butiker.... Om man är så enfaldig att man betalar i förskott så har man nästan förtjänat att bli blåst

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det gäller enbart om du handlar på kreditkort, alltså inte vanligt bankkort med visafunktion.

Ok, men låt oss nu säga att man handlar med ett vanligt kreditkort och man är garanterad sina pengar tillbaka om man blir lurad (100%?) så varför är det ingen som testar detta ?

Permalänk
Medlem

Vad jag läste på annat forum så verkar de som försöker betala med kreditkort misslyckas och då återstår förskott så med andra ord så är det 95% chans att detta är ett nytt kameraexperten.

Skyll inte på mig om ni blir blåsta för nu är ni varnade.

Kan säga att xbox:et de säljer för 1995:- kostar på billigaste ställe i övrigt ca 4700:- så det är ganska solklart en bluff alltså.

Permalänk

Så när en butik byter ägare så skall butiken misstänkligöras för att sno folks pengar genom bedrägeri ?

Deras PS3 80GB 2995kr
Billigast på prisjakt är 3750kr

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Avstängd

Endast kortköp eller Förskott, bara det luktar katt.

Besöksadress
Playzone Europe AB
Norra Långgatan 5
392 32 Kalmar
0480 - 41 10 41
www.playzone.se

Öppettider
Öppet vardagar: 10-18
Lördagar: 10-15

Ingen som kan gå dit och titta in?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Så när en butik byter ägare så skall butiken misstänkligöras för att sno folks pengar genom bedrägeri ?

Deras PS3 80GB 2995kr
Billigast på prisjakt är 3750kr

Det vill säga 2995:- är troligen under inköpspris.

Permalänk
Medlem

Men som jag alltid sagt så är det upp till var och en att bedöma.

Man kan självklart göra ett köp med kreditkort och hoppas, det är kreditkortsföretaget som tar smällen om det händer ngt, dock så har det på andra ställen på nätet sagts att det inte går att få igenom ett kreditkortsköp, men det kan ju vara tillfälligt...

Permalänk
Medlem

Mycket intressant erbjudande. Undrar verkligen om det stämmer...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är det väl skillnd på denna sida och kameraexperten. Kameraexperten hade väl ingen fysisk butik utan allt var väl postorder? Nya ägaren går ju till och med ut med namn på sig själv under kontakt.

Men en sak undrar jag dock. det står att det är 40% på alla spel och det avdrages vid debitering. så jag ser alltså inte det egentliga priset förens jag ska betala? känns nästan värt att pröva att köpa ratchet & clank 1, 2 och 3 till PS2 om dom verkligen skulle kosta 120kr st.

Det som gör mig misstänksam är deras ofantligt stora lager med olika spel samt priserna på vissa produkter, som till exempel Xbox360 bundle.

Blir att avvakta några dar och se om folk får vad dom beställt.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Avstängd

Fakta - Källor inom parantes

-Företaget har precis bytt ägare (Bolagsverket)
-Alla möjligheter att betala i efterhand har plötsligt tagits bort (Websida)
-Priserna ligger långt under inköpspriser (Nordisk film - Sony, PAN-Vision - Microsoft)
-40% dras inte från slutpriser som påstått, du debiteras fulla summan. POLISANMÄL DIREKT!! Detta är det enda polisen kan göra någonting åt just idag. Något annat kan inte anmälas förän varan uteblivit (Denna tråd)
-De är spärrade hos alla svenska leverantörer, alltså kan de INTE ha några produkter (Bergsala, PAN-Vision etc)
-Lagret de har köpt från tidigare ägare innehåller inte de produkter som säljs (Butik)
-Ingen leverantör, journalist eller kund kan få tag på de nya ägarna (Säljare hos alla Svenska spelleveverantörer, Journalister från IDG och kunder)
-Butiken i Malmö var i förra veckan öppnad enligt deras websida, nu plötsligt så SKA den öppna istället (Mig själv)

Beställ inget!!! Även om ni får pengarna tillbaks så gynnar ni bedragare som hinner få ut pengarna. Samtidigt får vi som bankkunder betala deras scam.

----------Ej jag som rotat fram detta, "Danski" på minhembio kan ni tacka, just spreading the word

Permalänk
Medlem

Sitter också och följer tråden.
Det enda som skulle tala emot Danski är att han blev medlem idag.
Men som sagt. blev inga billiga ratchet & clank spel denna gången.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Den nya ägaren är skriven på en adress i Oxelösund är inte det lite långt att åka ifrån Oxelösund till Kalmar/Malmö och jobba.
Dessutom är han född 1989

Befattningshavare Playzone Europe AB

Den andre är skriven på en adress här i Göteborg.

Verkar ju absolut som att det är en blåsning på gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Kan säga att xbox:et de säljer för 1995:- kostar på billigaste ställe i övrigt ca 4700:- så det är ganska solklart en bluff alltså. [/B]

Öhh. Snarare 2400 + några hundra för övriga spel.

Jag ska köpa en Xbox där ifrån, men jag ska nog göra det på kredit så man slipper bli lurad.

EN SAK SOM ÄR VÄRD ATT VETA!!!!

De annonserade i dagens Metro (2:a Mars). Kan ju vara ett sätt att göra saken klar för sig kanske?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake

EN SAK SOM ÄR VÄRD ATT VETA!!!!

De annonserade i dagens Metro (2:a Mars). Kan ju vara ett sätt att göra saken klar för sig kanske?

Nej, många bluffföretag som annonserat i tidningar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Nej, många bluffföretag som annonserat i tidningar.

Inte sett några, menjag tror dig. Nu ville jag inte verka arg eller något, och försvara butiken, men jag tänkte att det kanske var ett tecken. Men om man betalar med kredit, och det går, då är jag väl säker?

Permalänk
Hedersmedlem

Att de annonserar är tyvärr aldrig någon garanti. Ofta lurar företagen även pressen då de inte betalar fakturorna för annonserna. Julen 2007 (eller var det 2006) var det ju t ex ett Elektronikföretag som hade stora annonser i pressen plus stora annonstavlor på bland annat T-Centralen där de sålde platta TV-apparater väldigt billigt. Det var en stor bluff.

Om du ska beställa och betala med kort, se till att det just är kreditkort och inte ett bankkort där pengarna dras direkt från ditt konto. Är det kreditkort så ska kreditföretagen stå för summan. Sen kan jag tycka det är lite onödigt att använda kreditkortsföretagen som någon sorts buffert mot en så trolig bluff. Jag skulle vänta och se om någon annan i denna tråd eller på minhembio.se/cint.se verkligen får några produkter innan jag köpte från butiken.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Jag har försökt å ringa hela jävla dagen!
Jag var på väg att beställa PS3, fast sket i det pga inget svar från dem.
Man kan ju börja undra när man inte får något svar av dem?

Skulle vara kul å få tag i dem där idioterna på riktigt! Ska fanimej ta å ringa han privat!!

Permalänk
Medlem

Värt att notera är ju att upphämtning av varor i butik inte finns att välja som betalningssätt. Jag var ett klick från att beställa, men struntade i det då priset för hela paketet endast är ~1'700kr mer på Webhallen.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

1700 är mycket pengar. O_o

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart jag kan hitta billigaste PS3? Hårdiskens storlek spelar absolut ingen roll för mig!

tack!