Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putt3
Finns det fler filmer på karaktärerna än de man ser i slutet?

Känns inte som de är speciellt tillfredsställande Man vill ha mer liksom!

Släpptes ju en film i samband med spelet, dom som köpte Collectors Edition fick tydligen den till. Har inte sett den själv men tro att klippen från spelet är tagna från filmen, ren gissning dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tack för tipset krOowe , klarade äntligen normal var inte så jobbigt

gott är det Gouken och seth upplåsta hmm gäller det komma på vad man skall göra nu hehehe

Nice, kul att att kunna vara till någon hjälp. (: Själv började jag låsa upp färger efter jag låst upp karaktärerna då det finns en del rätt snygga. Tycker det är synd att man får köpa dom nya kläderna då jag inte hade tackat nej till fler roliga saker att låsa upp. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag hatar Crimson Viper!! Har försökt i 3 h nu på Seth på easy och hon är så dålig, jag klarar det med alla andra. Nån som har något tips på vad som funkar med sugiga C.Viper?

Visa signatur

Losers always whining about doing there best, winners go home and fuck the promqueen

Permalänk
Medlem

Går det att komma undan/avbryta Zangief förbannade snurrgrepp? Snurrgreppet är ju det enda han gör. Är ju totalt J*VLA omöjligt att vinna över skiten med Fuerte. Försökt i 30 min och är riktigt less på skiten.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Går det att komma undan/avbryta Zangief förbannade snurrgrepp? Snurrgreppet är ju det enda han gör. Är ju totalt J*VLA omöjligt att vinna över skiten med Fuerte. Försökt i 30 min och är riktigt less på skiten.

Har du klarat det? Jag är där nu och skulle behöva några tips

Visa signatur

Losers always whining about doing there best, winners go home and fuck the promqueen

Permalänk
Medlem

Nej, har inte orkat försöka. Vetefan om jag ens kommer försöka igen. Har ju låst upp alla karaktärer förutom Gouken och Seth så det känns som att jag lika gärna kan skippa att spela igenom med Fuerte.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Vill bara göra er uppmärksamma på att vi nyligen startat en ny sida för att lyfta vår Street Fighter IV communityn i Sverige så mycket som möjligt.
Vårt mål är att skapa en bra grund för Street Fighter IV i Sverige och även få igång träffar och turneringar.
Hoppas vi ses på http://www.sf4.se

Permalänk
Medlem

Jag har klarat spelet med Ken på easy. Sen tyckte jag det va roligt att köra med honom på Challenge Mode. Men nu har jag fastnad på hard.

Det är den här: http://www.youtube.com/watch?feature=channel_page&hl=en&v=JFz...

Jag lyckas komma så långt att jag gör EX Focus och cancela den (genom att dasha framåt) men att hinna göra en EXF och dasha fram och SEN göra ultra fattar jag inte hur man ska hinna göra. Om man gör det för fort så gör han annat istället (typ hadoken).

Har ni några tips fram till EX Focus (cancel/dash)?

PS. Kör 360 på vanlig handkontroll.

EDIT:
Den där kombon visas ju i slowmotion på filmen. Och där noterar jag att han knappt hoppar upp i luften nånting efter "Light Shoryuken". Är det för att han direkt gör en Ex Focus som tar bort fokus på hans shoryuken? Det känns som att man kan vinna tid på att han inte åker upp i luften nånting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kismo
EDIT:
Den där kombon visas ju i slowmotion på filmen. Och där noterar jag att han knappt hoppar upp i luften nånting efter "Light Shoryuken". Är det för att han direkt gör en Ex Focus som tar bort fokus på hans shoryuken? Det känns som att man kan vinna tid på att han inte åker upp i luften nånting.

Han avbryter Light Shoryuken efter första slaget med hjälp av en ex fokus cancel så att han stannar kvar på marken och kan dasha in under för att sedan kunna göra ultran så att den träffar motståndaren i luften. Om jag nu inte har helt fel.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ok han gör knappkombinationen för en Light Shoryuken och sen avbryter den genom att göra en EX Focus direkt efter? Fast själva Shoryuken-slaget gör han, men själva hoppet han gör kanske avbryts när han gör EX Focus.
Jag vet ju att jag är inne på rätt spår eftersom jag va rätt nära typ 3,4 gånger igårkväll. Men jag kom aldrig hela vägen. Det närmsta jag kom var att han efter dashen också gjorde ultran fast för sent, motståndaren han redan hamna under kens midjehöjd så att han missa ultran. Men jag antar att jag bara behöver nöta?
Det jag undrar mest är om det är EXF jag behöver göra snabbare så jag sparar tid att han inte hoppar upp eller om det är ultran i sig jag behöver göra bättre.

Snacka om detaljer...

Permalänk
Medlem

Du ska inte åka upp i luften alls när du cansela en shoryuken med EX focus, tyvärr kan jag bara säg träna mer, satt själv i ett par timmar tills jag lyckades. Egentligen har du ju bara den lätta biten kvar (ultran) men som sagt inget ovanligt att det blir en Hadoken eller Shoryuken på grund av att IV inte är lika petig med att man trycker rätt. Ta tex Zangief, man behöver ju inte ens göra en 360/720 för att lyckas med hans skills.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Ja, jag har märkt det. Jag misstänker att jag gör min EXF för sent så han hinner hoppa lite grann. Jag ska hem o nöte lite till ikväll när jag kommer hem från jobbet.

EDIT:
Nej jag blir trött på det här. När ska det gå? Han missar sista ultran ibland för att skitmotståndaren är en millimeter för långt ner. Nu har jag ont i tummen. Jag började istället med annat framför datorn för att inte spela:

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske men du håller inne MP, MK medan du dashar va? Annars hinner du aldrig fram.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

jarå, det gör jag. jag har ju varit väldigt nära flera gånger, så jag vet att jag gör rätt. men det är den j*vla ultran som strular till det. när jag redan dashat med spaken (fram fram) så ska spaken tillbaka och göra nerhöger, nerhöger. det strular till det för min vänstra tumme. och efter typ 60 försök så blir det bara svårare för jag blir lam i tummen

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på att köpa detta men jag kommer nog bara att lira single player och inget online. Har en Hori EX2 sticka som jag skulle lira med men är det värt 350 spänn om man kör själv?

Permalänk
Testpilot

Spelade idag med några kompisar, vi är inte alls så bra och kör inga avancerade arkadstickor eller liknande utan var bara för skoj på en förfest. För att låsa upp alla karaktärer googlade jag fram en guide som visar vilka man ska klara spelet med för att låsa upp olika gubbar och jag hittade en konstig sak; att i vår version (och amerikanarnas) har Balrog, Vega och M. Bison bytt namn med varandra gentemot den Japanska versionen och det verkar ha varit så även i 2:an men det hade jag inte heller nån aning om.

Finns det nån bra förklaring till detta konstiga namnbytande?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Spelade idag med några kompisar, vi är inte alls så bra och kör inga avancerade arkadstickor eller liknande utan var bara för skoj på en förfest. För att låsa upp alla karaktärer googlade jag fram en guide som visar vilka man ska klara spelet med för att låsa upp olika gubbar och jag hittade en konstig sak; att i vår version (och amerikanarnas) har Balrog, Vega och M. Bison bytt namn med varandra gentemot den Japanska versionen och det verkar ha varit så även i 2:an men det hade jag inte heller nån aning om.

Finns det nån bra förklaring till detta konstiga namnbytande?

Indeed. Det hela hängde på att Capcom vart paranoida över stämmnigsglada amerikanare. M Bison vart ju boxaren och det fanns en tydlig likhet gentemot en viss herr MR Tyson, såldels bytte de namn på de olika slutbossarna i SF2.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Som Bi99uy sa så var Amerikanska Capcom rädda för att bli stämda på grund av att en boxare hette M.Bison, låter ju rätt likt M.Tyson och fick därför namnet Balrog. (: Därför fick våran Bison namnet Bison istället för Vegas då dom tyckte Bison passade bättre till en stor, ond person som Bison medan Vega passade bättre till våran lilla Vega. Hm lite rörigt men jag tror jag fick det rätt.
Även Akuma har ändrat namn då han egentligen heter Gouki och varför dom ändrade hans namn har jag ingen aning om. Lite synd med tanke på att hans bror fick behålla sitt namn Gouken.

En annan intressant sak är att just de gubbarna har fått smeknamn på grund av namnbytena. Våran Bison kallas för Dictator, Vega för Claw och Balrog för Boxer.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Testpilot

Aha, det var en så enkel förklaring, bra att nån har koll på läget

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Kom även på en sak till som har med SFIV:s sub att göra. Kör du med Japanska röster så kommer du märka att dom säger Vega istället för Bison men på den engelska suben står det Bison så det kan bli lite rörigt om man inte vet om namnbytena. (:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Går det att komma undan/avbryta Zangief förbannade snurrgrepp? Snurrgreppet är ju det enda han gör. Är ju totalt J*VLA omöjligt att vinna över skiten med Fuerte. Försökt i 30 min och är riktigt less på skiten.

Lite sent kanske men bättre sent än aldrig? Då jag själv var osäker på hur man undvek den tills du frågade så tog jag reda på lite info om hur man egentligen undviker den. Enda sätten att undvika hans grepp är att hoppa, ligger du ner och du reser dig upp och motståndaren planera att greppa dig på vägen upp så funkar det dock med att dasha bakåt så fort du reser dig, detta funkar även om motståndaren laddar en FA. Annars brukar min taktik vara att springa fram slå några slag för att sedan hoppa tillbaka och sedan på han igen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Om du har PS3, ändra PS3 system meny till Japanska, då heter kommer den heta på Japanska. Men för att lyckas med alla Combos osv, så e det bara träna som f*N. Eller skaffa en Arkade stick, när man e van då e det mkt med lättare att göra de, eftersom det e mkt med snabbare respons..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
Om du har PS3, ändra PS3 system meny till Japanska, då heter kommer den heta på Japanska.

Ok det visste jag inte. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Kom även på en sak till som har med SFIV:s sub att göra. Kör du med Japanska röster så kommer du märka att dom säger Vega istället för Bison men på den engelska suben står det Bison så det kan bli lite rörigt om man inte vet om namnbytena. (:

Lite sent kanske men bättre sent än aldrig? Då jag själv var osäker på hur man undvek den tills du frågade så tog jag reda på lite info om hur man egentligen undviker den. Enda sätten att undvika hans grepp är att hoppa, ligger du ner och du reser dig upp och motståndaren planera att greppa dig på vägen upp så funkar det dock med att dasha bakåt så fort du reser dig, detta funkar även om motståndaren laddar en FA. Annars brukar min taktik vara att springa fram slå några slag för att sedan hoppa tillbaka och sedan på han igen.

När vi ändå är inne på Zangief, hur gör man för att undvika hans snurr där han sträcker ut armarna och snurrar runt? Jag höll på att bli galen när jag spelade mot en polare i helgen och han gjorde den attacken hela tiden och tryckte in mig i ett hörn, kunde inte göra något.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Lite sent kanske men bättre sent än aldrig? Då jag själv var osäker på hur man undvek den tills du frågade så tog jag reda på lite info om hur man egentligen undviker den. Enda sätten att undvika hans grepp är att hoppa, ligger du ner och du reser dig upp och motståndaren planera att greppa dig på vägen upp så funkar det dock med att dasha bakåt så fort du reser dig, detta funkar även om motståndaren laddar en FA. Annars brukar min taktik vara att springa fram slå några slag för att sedan hoppa tillbaka och sedan på han igen.

Tack för svaret!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
När vi ändå är inne på Zangief, hur gör man för att undvika hans snurr där han sträcker ut armarna och snurrar runt? Jag höll på att bli galen när jag spelade mot en polare i helgen och han gjorde den attacken hela tiden och tryckte in mig i ett hörn, kunde inte göra något.

Jadu, funderade själv på att slänga handkontrollen genom TV:n när jag mötte en Zangief spelare på nätet som bara gjorde den attacken hela tiden. Att folk ens tycker det är kul att spela om man bara använder en attack, kan verkligen inte förstå mig på sådana spelare, vill dom inte bli bra eller? Ska försöka ta reda på hur man kontra den på bästa vis för det är som sagt en attack jag med har stora problem med men förhoppningsvis tröttnar dom och man kan börja möta bra Zangief spelare som faktiskt gör mer än en jävla attack.

EDIT: Hm var så säker på att jag testade hopp attacker mot han jag mötte på nätet men tydligen inte. En vanlig hopp spark stoppar hans snurrattack. (:

Banishing flat (gröna handen) tar sönder Hadoukens och Banishing flat EX går igenom hadoukens.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Jadu, funderade själv på att slänga handkontrollen genom TV:n när jag mötte en Zangief spelare på nätet som bara gjorde den attacken hela tiden. Att folk ens tycker det är kul att spela om man bara använder en attack, kan verkligen inte förstå mig på sådana spelare, vill dom inte bli bra eller? Ska försöka ta reda på hur man kontra den på bästa vis för det är som sagt en attack jag med har stora problem med men förhoppningsvis tröttnar dom och man kan börja möta bra Zangief spelare som faktiskt gör mer än en jävla attack.

EDIT: Hm var så säker på att jag testade hopp attacker mot han jag mötte på nätet men tydligen inte. En vanlig hopp spark stoppar hans snurrattack. (:

Banishing flat (gröna handen) tar sönder Hadoukens och Banishing flat EX går igenom hadoukens.

Ok, men problemet i mitt fall var att jag blev intryckt i hörnet och hann inte komma upp igen innan han började attackera. Får väl se till att inte spela så defensivt helt enkelt

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

först och främst, vem spelar du?
Akuma/ken/Ryu/sakura kan alla göra shoryokens från liggande position vilket straffar honom hårt om han står i dig.
Ken kan t.o.m göra ultra liggandes.
De flesta spelare kan göra attacker liggandes eller resandes, utför du attackerna medans du reser dig så har du invoulnerability-frames (frames i spelet där du inte kan bli slagen).

Trycker han in dig i väggen och ställer sig nära dig, straffa honom grovt med en ultra i ansiktet så ska du se att han slutar campa dig

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk

Det räcker knappt att göra shoryokens mot zangief tycker jag. Hans grepp och slag gör mer skada än så eller så gör jag fel xD
Har oxå haft en del problem med zangief men så hittar man den karaktären man är bäst med så ska de gå bra själv kör jag med sagat, han har liknande shoryokens och tiger shots som man kan spamma på zangief så håller han sig borta xD kommer han nära så kör jag tiger uppercut så ligger han lite chicken style men de funkar

Permalänk
Medlem

Jag har skaffat street fighter 4 men jag har inte spelat det mer än 1 minut för det är beyond äckligt att spela med 360-dosan. spelar sf3 3rd strike på ggpo ist

kanske ska köpa en fightstick men det är så jääääävla dyrt

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Mo0rbid: GGPO? Ja länge leve 3rd Strike! Trode 4an skulle kunna sparka 3an från tronen men icke.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Nu har man fixat en arcade stick, jösses måste jag säga.. Den var svårt att använda, måste nog träna mkt mer med den, tar tid det där,,
Sen e det ju tragiskt när det laggar när man lirar via PSN

Visa signatur

------------