Permalänk

värde på 9800?

sitter med ett geforce 9800gt 1gb minne av gigabyte med zahlman kylare, vad skulle ni värdera detta kort till ?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=337517

Permalänk
Medlem

Begär 1600 så får du se vart det landar.
Men jag tror du kan få 1300 för de rätt lätt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

900 skulle jag säga. Det är nog inte många som är intresserade av det där kortet.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem

Det är så sjukt olika egentligen...

Jag fick ju mitt HD4850 för 800kr, som faktiskt är bättre än ett 8800GT/9800GT (kanske inte minnesmässigt då, men definitivt i prestanda).

Men ser många beg. 4850 som säljaren begär 1200kr för också...

Permalänk

funderade själv på 1200 ungefär men jag lägger nog ut det för 1300 så får man se är ute efter ett tystare kort

Permalänk
Medlem

Annars är de bara byta kylare på den? Montera Accelero S1 R2 så har du ett knäpptyst kort.

Men 1300kr tror jag aldrig du kommer få tyvärr... Fast man vet ju aldrig...

Ger någon så mycket för de så tycker jag du ska sälja direkt.

Accelero kostar 200-300kr annars.

Permalänk

aa men vill inte lägga ut mer pengar på kortet betala för mycket för det i början... var tvungen köpa kortet eller leva utan kort nån vecka....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragzilla
aa men vill inte lägga ut mer pengar på kortet betala för mycket för det i början... var tvungen köpa kortet eller leva utan kort nån vecka....

Om du köper ett litet motstånd för max 1kr så kan du löda på det så att fläkten snurrar segare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

har funderat på de, men kollade om det fanns någon färdig lösning att köpa, ingen verkade iaf passa 2 pins :/

Permalänk
Avstängd

Löd på 1 gb minne också medans du ändå håller på

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk

kanske borde fila upp kortet etsa om det och löda till det så det blir ett gx2 i samma sväng

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Löd på 1 gb minne också medans du ändå håller på

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragzilla
kanske borde fila upp kortet etsa om det och löda till det så det blir ett gx2 i samma sväng

Är ni seriösa eller har ni dålig humor?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragzilla
har funderat på de, men kollade om det fanns någon färdig lösning att köpa, ingen verkade iaf passa 2 pins :/

http://www.bmh.nu/image/Motstand.JPG
köp ett motstånd av typen som är i mitten och lite krympslang så är det en baggis att fixa dit om man har kunskaper av ohms lag och lödning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb