Permalänk
Medlem

linux som server

Tjena ja tänkte höra här om det är nån som kan rekomendera en version av linux som ja kan ha till min server data där ja enbart har en cs server på. och hade tänkt ha en vent server. MEN när ja hade vent servern uppe samtidigt så började mitt cs på min spel dator att lagga min ping flög upp till 2000+ när den vanligtvis ligger på 30-40.

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Valfri minimal dist borde väl fungera bra, tex : Archlinux, Slackware, Gentoo etc.

Men om du är en nybörjare på området kanske du ändå ska nöja dig med Ubuntu.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Valfri minimal dist borde väl fungera bra, tex : Archlinux, Slackware, Gentoo etc.

Men om du är en nybörjare på området kanske du ändå ska nöja dig med Ubuntu.

jo är nybörjare när det gäller linux. dock har ja testat ha win xp och lyckats få så ja har 2 op system asså ubuntu och win xp ^^ men de var väl för ja inte installera via en skiva ?

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

jo är nybörjare när det gäller linux. dock har ja testat ha win xp och lyckats få så ja har 2 op system asså ubuntu och win xp ^^ men de var väl för ja inte installera via en skiva ?

EDIT : http://www.ubuntu.com/products/WhatIsUbuntu/serveredition är detta något ja som nybörjare skulle kunna andvända ?

EDIT 2 # de blir ubuntu längre fram Nu till en annan fråga. vilket e det enklaste sättet att lyckas få in spelare på ens server ? nån hemsida där man kan lägga ut sin ip eller vad som helst ?

Visa signatur