New ocz SSD the Vertex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kulan_78
På min beställning av en Vertex 120Gb från Komplett ändrades statusen från "Bekräftad" till "Släppt för plock" igår vid 17.30. Ni som har har beställt från Komplett tidigare, betyder det att jag förmodligen kan hämta den idag? Isåfall måste jag ju avboka helgens aktiviteter...

Simma lugnt!

Som jag skrev tidigare:

"Vi fick in ett fåtal 120 eller 250gb som gick direkt ut till kunder som sedan länge förbeställt dessa men står nu som restade på hemsidan." / Kompletts kundservice via mail

Permalänk
Medlem

Jag vet, detta är off-topic, men nu känns det som att samtliga delar finns på ssd-marknaden, det enda som saknas är ett assimilerat "happy-medium" och ett kraftigt sänkt pris, först då så kommer HDDs bli obsoleta :]

http://www.nordichardware.com/news,8879.html

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Blir väl en disk till isf.
De sitter faktiskt på ett Adaptec 5405 kort.
Har 2 kanaler till som inte används.. hmm hade iofs tänkt köpa 2st x25-m för lagring.

Svårt det där.

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Medlem

Det verkar som om många raidkort har problem med SSDs, men just adaptecs 2405 samt 5405 fungerar bra.

Här är en bra tråd där folk rapporterar in resultat med vertex och diverse kontrollrtkort/moderkort

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?t=5233...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Nu har Komplett ändrat datumet till 1 april, suck...

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Jajks.. en månad!
Nä.. lilla Sverige är inte högt prioriterat.

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att det är så att komplett inte har fått besked ännu och därför satt 1/4 som datum för att slippa frågor om varför preliminärt leveransdatum... </optimist>

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green

Permalänk
Medlem

våra pengar borde ju vara lika mycket värda som alla andras...

Permalänk

Finns 1 st 30GB Vertex på Webhallen i Stockholm för den som är snabb.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem

Ojdå diskarna försvann direkt från komplett ... Galet stor efterfrågan på dessa vertex nu ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Nu har de 120 och 250 gigare inne.. ingen som är tät?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vemsom
Nu har de 120 och 250 gigare inne.. ingen som är tät?

Detta visar att leveransdatum 1/4 var helt taget ur luften... Hoppas det gäller 30 GB också

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green

Permalänk
Medlem

Jag vär tät tills dess att jag var och hämtade min 120Gb... Återkommer när den är installerad och klar. Nån som vet var jag kan hitta den bästa tweaking-guiden? Jag är helt ny inom detta området... Förresten, är det något jag bör tänka på innan jag sliter ut den gamla HDDn ur laptopen? Förutom att säkerhetskopiera alla bokmärken och dokument osv...

Simma lugnt!

Visa signatur

ASUS UX-32VD
ESXI-server med 3 "fasta" VM + ett antal test-VMs
HP EX-470 MOD(2Gb RAM, AMD LE-1640, 1Tb WD Green 32Mb) Krashad...
Mini-ITX-server(LAMP+filserver) Egen design

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kulan_78
Jag vär tät tills dess att jag var och hämtade min 120Gb... Återkommer när den är installerad och klar. Nån som vet var jag kan hitta den bästa tweaking-guiden? Jag är helt ny inom detta området... Förresten, är det något jag bör tänka på innan jag sliter ut den gamla HDDn ur laptopen? Förutom att säkerhetskopiera alla bokmärken och dokument osv...

Simma lugnt!

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?t=5152...

Permalänk
Medlem

Komigen! upp med testresultat och intryck! du har haft två timmar på dig!

Permalänk
Medlem

Jag fick också leveransbesked från komplett idag på min 30GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vemsom
Komigen! upp med testresultat och intryck! du har haft två timmar på dig!

Det kommer... Men jag har två heltidsjobb, arbetare och pojkvän, dessa två jobb har liten, eller ingen, förståelse för min hobby... Tyvärr... Men till helgen räknar jag med att det ska finns några timmar över. Tills dess får ni vänta!

Simma lugnt!

Visa signatur

ASUS UX-32VD
ESXI-server med 3 "fasta" VM + ett antal test-VMs
HP EX-470 MOD(2Gb RAM, AMD LE-1640, 1Tb WD Green 32Mb) Krashad...
Mini-ITX-server(LAMP+filserver) Egen design

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
Jag fick också leveransbesked från komplett idag på min 30GB.

det var ju smått spännande. Jag avbeställde min 30g idag och köpte en gammaldags istället för att jag inte orkade vänta till april. =S Min order lades 10nde februari. När lades din?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
Jag fick också leveransbesked från komplett idag på min 30GB.

Jag fick också besked i morse om att mina två 30GB:are är på väg.
Jag lade min order den 19:e januari...

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk

Har jag missat/glömt nyheten eller har Sweclockers inte skrivit något om dessa diskar? De verkar ju vara asnicea (asnajsa) med prestanda liknande intels motsvarighet. Nu blev man ju sugen på att beställa asså.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepso
Jag fick också besked i morse om att mina två 30GB:are är på väg.
Jag lade min order den 19:e januari...

Lyckost
Hinner du före Kulan med lite benchmarks osv? Hoppas du får dem imorgon!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepso
Jag fick också besked i morse om att mina två 30GB:are är på väg.
Jag lade min order den 19:e januari...

Jag har inte fått något besked om min, så jag lär väl få vänta till nästa leverans. Beställde dock så sent som 1 mars.

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vemsom
Lite roligt med SSD-diskar

http://www.youtube.com/watch?v=96dWOEa4Djs&fmt=18

vilken kontroller använde dom tro? Även Intels senaste IOP på 1.2GHz cappar ju vid ca 1GBps ...i denna video påstår de att de når upp till 2GBps, under vilka förhållanden och vad som testas framgår ej ,tyvärr...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja , man ska alltid tweaka OSet !

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Bekräftat datum på 30 GB varianten hos Komplett, 19 mars.
Hoppas det verkligen stämmer denna gången.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Var hittar jag tips om hur jag ska tweaka mitt OS? Jag vill optimera laptopen nu när jag har skaffat bra grejjer...

Simma lugnt!

Visa signatur

ASUS UX-32VD
ESXI-server med 3 "fasta" VM + ett antal test-VMs
HP EX-470 MOD(2Gb RAM, AMD LE-1640, 1Tb WD Green 32Mb) Krashad...
Mini-ITX-server(LAMP+filserver) Egen design

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kulan_78
Var hittar jag tips om hur jag ska tweaka mitt OS? Jag vill optimera laptopen nu när jag har skaffat bra grejjer...

Simma lugnt!

Allt du behöver veta om alignment och andra tweak finns här:
OCZ technology forum

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green