New ocz SSD the Vertex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
vilken kontroller använde dom tro? Även Intels senaste IOP på 1.2GHz cappar ju vid ca 1GBps ...i denna video påstår de att de når upp till 2GBps, under vilka förhållanden och vad som testas framgår ej ,tyvärr...

Nej jag vet. De behöver väll dessutom ganska ordentliga doningar för att få hela 24 enheter ihop.

Permalänk
Medlem

Nu är den inne på lager hos Komplett, finns 34 stycken

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk

Mina 3 30GB:are plockas i detta nu.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte

Spännande! hoppas ha den imorgon då!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MustangGT

Spännande!! (Igen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Benchmark!! Benchmark!! Benchmark!!

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk

Kommer förmodligen vänta med installation av Win7, då ny firmware förhoppningsvis kommer under nästa vecka.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Citat:

Kommer förmodligen vänta med installation av Win7, då ny firmware förhoppningsvis kommer under nästa vecka.

Vidareutveckla

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vemsom
Vidareutveckla

OCZ håller på att skriva ny firmware med bättre prestanda. Läs mer här:

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?t=5222...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej! så det är ännu en uppdatering efter att de dragit tillbaka diskarna tidigare.
Frågan är när den kommer. Det verkar ju ligga väldigt snart i tiden. Men det går ju alltid att installera en gång till.

Permalänk
Medlem

Det är ju tydligt att man ska avvakta åtminstånde 6 månader till med att köpa en Vertex, alla dessa firmwareuppgraderingar, det måste ju vara nya barnsjukdomar i varenda en av dom.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Det är ju tydligt att man ska avvakta åtminstånde 6 månader till med att köpa en Vertex, alla dessa firmwareuppgraderingar, det måste ju vara nya barnsjukdomar i varenda en av dom.

Finns inga barnsjukdomar med Vertex.
Deras firmware är helt enkelt olika former av optimeringar.
Liknande bios uppdateringar för moderkort.

läs på innan du skriver om ett ämne

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

De har dessutom extremt god kommunikation med sina kunder. Därav har vi fått möjligheten till att uppdatera firmware. Vi har dessutom fått en firmware som prioriterar smidighet istället för hög hastighet. Med den kommande uppdatering ska hastigheten ökas samtidigt som smidigheten bibehålls.

Permalänk
Medlem

Okejokej, my bad.

Vad händer om man uppdaterar firmware på en redan färdiginstallerad Vertex då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Okejokej, my bad.

Vad händer om man uppdaterar firmware på en redan färdiginstallerad Vertex då?

Det kommer radera all data på disken. Det går ju dock att lösa med back-up så om man har fler diskar så är det ju inget egentligt problem annat än att det är besvärligt och tar litet tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kommer radera all data på disken. Det går ju dock att lösa med back-up så om man har fler diskar så är det ju inget egentligt problem annat än att det är besvärligt och tar litet tid.

Så länge OCZ inte betalar mej eller reducerar priset avsevärt för mej i egenskap av betatestare så väljer jag då att avvakta tills dom kommit med en firmware som inte kan kallas beta.

Köpa en viktig komponent som systemdisk och sedan behöva göra uppdateringar med dom konsekvenserna det innebär för att få ut så mycket som möjligt är inte jämförbart med de flesta bios-uppdateringar vi sett.

Men jag berömmer ändå det som sker med just Vertexen nu. Många personer som ivrigt jobbar på att förbättra produkten, både inom och utom OCZ, det gillar jag.

Permalänk
Medlem

Nu är min Vertex 30GB påväg, har den imorgon eller fredag Ska bli spännande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

beställd 16:56, tagits ut för plock 17:00, skickad 17:25

tusan vad det går undan, lär ju ha den ikväll med det där tempot

men skall bli väldigt intressant att testa det här. de som använder ssd pratar ju om en hel upplevelse och en dator med direkt respons. skall bli sjukt kul. och för 1600kr så är det billigt nöje

Permalänk
Medlem

Hehehe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf

men skall bli väldigt intressant att testa det här. de som använder ssd pratar ju om en hel upplevelse och en dator med direkt respons. skall bli sjukt kul. och för 1600kr så är det billigt nöje [/B]

Precis! helt min åsikt. Skulle det dessutom visa sig vara för lite utrymme får man även chans att testa raid, vilket de ju nästan eg. skall användas i. Och sååå skönt med tysta diskar för en gång skull!

Min order står också som skickad! Hoppas bli väckt av SMSet imorgon bitti

Permalänk
Avstängd
Citat:

Hehehe

Precis! helt min åsikt. Skulle det dessutom visa sig vara för lite utrymme får man även chans att testa raid, vilket de ju nästan eg. skall användas i. Och sååå skönt med tysta diskar för en gång skull!

har man haft ssd, kör man inte med mekaniska längre.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

men skall bli väldigt intressant att testa det här. de som använder ssd pratar ju om en hel upplevelse och en dator med direkt respons. skall bli sjukt kul. och för 1600kr så är det billigt nöje

Citat:

Hehehe

Precis vad jag tyckte tills dom ändrade datum till 1 April. Då kändes det mer som "orka vänta" så jag avbeställde och nu får jag veta att jag skulle fått disken imorrn >(

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Citat:

Orättvist!!!

Skickade in min order den 26:e januari. Släpptes för plock igår ca 15:30 och skickad ca 18:30. Så nu får man väl vänta ytterligare en dag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har min anlänt till Kompletts hämtbutik, åker och hämtar den nu

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte

Nu är de slut i alla fall...

Permalänk
Medlem

08:10 "PIP PIP"

"vafan, satte inte på väckning förräns kl halv nio"

åkte in direkt och hämtade paketet innan jobbet, så nu väntar jag bara på att få gå hem och börja leka

Permalänk
Medlem

Hämtat min med! hemma och installerar nu. Brb

Permalänk
Medlem
Citat:

Så länge OCZ inte betalar mej eller reducerar priset avsevärt för mej i egenskap av betatestare så väljer jag då att avvakta tills dom kommit med en firmware som inte kan kallas beta.

Köpa en viktig komponent som systemdisk och sedan behöva göra uppdateringar med dom konsekvenserna det innebär för att få ut så mycket som möjligt är inte jämförbart med de flesta bios-uppdateringar vi sett.

Du behöver inte uppdatera den. Väntar du 6 månader kanske det finns en ny bättre disk ute som är i "beta"-stadiet. Jag tycker precis som du att det är bra att de forsätter att utveckla firmware, men finns det mycket mer optimeringar att göra i ssd jämfört med mekanisk?

Min disk hos komplett blev packad 19.28, vet inte om det hade att göra med att jag köpte ett demomoderkort så ordern inte packades automatiskt. Men det gör inget för jag har nog inte tid att fixa med datorn förrän nästa vecka, och då kan man kanske uppgradera firmwaret lagom till dess.

Permalänk
Medlem

Det är klart jag behöver uppdatera den. Skulle man sitta med en sån disk nu och dom släpper en firmware som ökar prestanda med 10-15% eller mer är det klart man behöver uppdatera. Det är ju prestanda man främst vill åt med dessa diskar och dom är dyra som fasen så behovet av att uppdatera kommer ju att finnas.
Väntar man då hellre i sex månader till produkten är optimerad sånär som kanske nån liten lätt bugg eller kompatibilitetstillägg så slipper man kanske känna behovet av att uppdatera. (som moderkorts biosar är, moderkorts biosar behöver man bara uppdatera om man stöter på problem men skulle det komma en bios som vesäntligt ökar datorns prestanda skulle man även behöva uppdatera den)

Permalänk
Medlem

Sådär.. Har installerat disken nu och lagt in OSet på den. Fungerar klanderfritt måste jag säga

Några siffror.
Inget häftigt moderkort, en disk. Direkt från butik.

Enl. Atto
Cirka:
Skriving: 147MB/s
Läsning: 200MB/s

HDtune:

Ang. Tweekandet får någon gärna göra en liten guide

Permalänk

Om det går dåligt på programmeringstentan imorgon så får jag nog beställa 60gb varianten. Jag behöver dock lite argument för varför jag verkligen behöver en ssd. Datorn är ju inte dålig som den är så det är lite svårt att motivera ett köp.

Sen tror jag CPU Usage är lite fel på föregående bild. Om inte kan ni förklara hur det kan stämma.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Sen tror jag CPU Usage är lite fel på föregående bild. Om inte kan ni förklara hur det kan stämma. [/B]

Får minus resultat på alla diskarna. Så tänk inte på den