Permalänk

GeForce 6800GT TJUUUTER

Tjenare!

Slaktade min dator igår för städning av damm m.m.

Efter jag plockat ihop skiten och strömsatte mobot så började datorn tjuta. Inte från speakern utan... det lät som moderkortet kved...

Iaf, felsökte idag och satte i komponent efter komponent och när jag sätter i gfxet så börjar det tjuta igen.

Känner någon av er igen detta fenomen?

Det är ett ganska gällt ljud så det är inte den vanliga felkods beepen... tror jag inte iaf.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x | HyperX Fury Beast 2x16GB@3600MHz | ASUS ROG B550-f | RTX 2080ti |

Permalänk
Medlem

Kopplat in strömsladden till grafikkortet?

Permalänk

Oj...Men dra åt helvete....

Citat:

Inlägg redigerad av MaLo: Nu blev det lite tydligare.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x | HyperX Fury Beast 2x16GB@3600MHz | ASUS ROG B550-f | RTX 2080ti |

Permalänk
Medlem

good luck med hjälpen!

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

EDIT: Missförstod tidigare inlägg

Permalänk
Medlem

edit: missförstånd

Permalänk

Jag bad mig själv göra det... frågan, eller snarare mysteriet är hur man kan missa ngt sådant...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pci-e Kabeln ska vara i har själv gjort detta fel men vet inte inte om 6800GT men så var
det iaf på mitt 9800GTX

Permalänk

Jao, jag har AGP, men den vill ju ha egen ström också...

Shit, jag har "jobbat" som pc tekniker, har certifikat inom server hårdvara och skit... Det här var ett riktigt trevligt fel, gammal burk har jag också, jag hann ju bli glad då jag fick köpa nya delar...

Men icke... jag fick hjälp

Tackar för hjälpen

Visa signatur

Permalänk

Ett tyst strömsatt mobo nu iaf.

Nästa problem är att jag inte vet i skallen hur alla powerpins ska sättas, HDD LED, RESET, POWER SW etc.

Förbannade ABIT har ju ingen fungerande länk till manualen heller...

Om det finns ngn vänligt sinnad själ som kan fixa detta blir jag evigt tacksam, jag(tjejen) har städat bort manualen...

ABIT NF7-S2G är moderkortet jag har iaf.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Brukar stå på moderkortet runt kontakterna.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Yes, men det var väldigt dåligt utmärkt må jag säga.

Hittade det tillslut iaf så det löste sig, nu bråkar jag med en XP installation istället med trasig skiva... tur man inte jobbar med datorer längre, man har fan inte tålamod till sådant här längre

Visa signatur