Har installerat UIM-SKK och UIM via Fink

Permalänk
Medlem

Har installerat UIM-SKK och UIM via Fink

Detta har hänt:

Kimjongilja:~ alekz$ fink list uim Kimjongilja:~ alekz$ fink install uim-skk

Kimjongilja:~ alekz$ fink info uim Scanning package description files.......... Information about 2521 packages read in 1 seconds. uim-1.4.2-11: Light-weight, full-featured input method lib UIM is a light weight and full featured input method library. . Most of the functionalites in this library are implemented with Scheme. Thus it is simple, secure and flexible. . Maintainer: Todai Fink Team <fink@sodan.ecc.u-tokyo.ac.jp>

Kimjongilja:~ alekz$ fink info uim-skk Scanning package description files.......... Information about 2521 packages read in 1 seconds. uim-skk-1.4.2-11: Light-weight, full-featured input method lib UIM is a light weight and full featured input method library. . Most of the functionalites in this library are implemented with Scheme. Thus it is simple, secure and flexible. . Maintainer: Todai Fink Team <fink@sodan.ecc.u-tokyo.ac.jp>

Så UIM och SKK-modulen till denna bör nu vara installerade, nu är den stora frågan hur man använder det.
Går det att integrera med OS Xs egna tangentbordslayout program tro?

Evigt tacksam till den som får SKK att fungera åt mig / kan hjälpa mig att få SKK att fungera för mig! Skulle verkligen vara guld värt!

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Orelaterat, men är det nåt sånt här du är ute efter?

Permalänk
Medlem

Mjo, fast Kotoeri har jag redan och använder i nuläget, saken är den att jag skulle vilja ersätta Kotoeri med uim-skk.

Skillnaden är hur man skriver japanskan, jag tycker jag skriver mycket snabbare med skk än den vanliga IMEn. Skillnaden är i princip att skk använder en kombination av stora och små bokstäver till input för att snabbare kunna urskilja vilket tecken som ska sitta var medan kotoeri har små bokstäver för hiragana och stora för katakana.
Blir en väldigt stor skillnad i skrivhastighet faktiskt.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)