Permalänk
Medlem

Sekvencia tillbaka.

www.sekvencia.se är tillbaka igen som enskild firma med samma ägare. (Före detta Netsuperstore, Sekvencia, PcSuperstore)

Det går att hålla på i evighet eller?

Permalänk
Medlem

Vissa ger aldrig upp... så är det bara

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Med rätt pris så lurar man alltid någon.
Från prisjakt:
19 974 priser indexerade
(110 130 totalt)
Är billigast på 6 971 av dessa.

Det är förvånansvärt många svenskar som tänker med plånboken i första hand.

Permalänk
Medlem

Jag har besökt dem en gång för ett antal år sedan och jag sätter aldrig min fot i denna affär igen.

Det är min plikt att AVRÅDA alla att överhuvudtaget befatta sig med denna affär och ägare

Med bestämda åsikter
/zonar

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk

Helt otroligt! Att de aldrig ger upp... :-S

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Handlade en hel del i deras butik i stan för ett par år sen. Då funkade det fint iaf.

Dock bara smågrejer som inte kräver någon support, service eller retur.

Permalänk

än är den sista idioten inte född så enkelt är det, därför kan dom hålla på o det är ju inga straff o tala om

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk

Usch... sekvencia minns man med fasa. Butiken var alltid fylld med vänner och släktingar till butikspersonalen och trots alla människor var det inte lätt att få betjäning. I den lokala sekvenciabutiken var det också alltid förhandling om priser som gällde.. oftast fanns det inte ens priser utsatta i butiken utan kassapersonalen slog till med ett så högt pris de trodde de kunde få ut av aktuell kund :/ Ibland fick man grekisk stickpropp istället för svensk osv.. bevittnade också hur en anställd tar en programvara ute från produkthyllan och läser upp serienumret till en kund i telefon. Exemplaret ställdes sedan tillbaka ut i butiken, jag höll på att smälla av. Den klart sämsta butiken jag någonsin handlat i.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Sekvencia var de datorbutiken som låg på Friggagatan i Göteborg brevid Ica Frigga?

Permalänk

Jag handlade en hel del i Sekvenciabutiken som fanns i Linköping. Inga problem alls. Trevligt folk som jag pratade med iallafall.

Permalänk
Medlem

Favorit i repris?
Starta upp ny firma i gammal regi, samma personer bakom styret, så fort det börjar gå dåligt så konkar man skiten och låter kunderna skita i det blå skåpet för att de valde det gamla typiska "billigt, billigt"

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

Jag har fattat ett beslut. Orkar inte stödja alibaba och alla hans vänner och andra skitbutiker längre.

Det som inte finns på Inet är inte värt att köpa

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Måste säga att det här vad nog nåt av det roligaste jag sett någonsin.
Dom säljer alltså ett hus för 2kr på hemsidan?

http://www.sekvencia.se/PartDetail.aspx?q=p:10500081

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morango
Sekvencia var de datorbutiken som låg på Friggagatan i Göteborg brevid Ica Frigga?

jag tror det och jag kommer så väl ihåg att jag köpte ett ljudisolerat chassi därifrån på den tiden då man nästan blev utskrattad i en vanlig butik om man frågade efter tysta produkter. Men mycket har väl ändrats sedan dess.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Måste säga att det här vad nog nåt av det roligaste jag sett någonsin.
Dom säljer alltså ett hus för 2kr på hemsidan?

http://www.sekvencia.se/PartDetail.aspx?q=p:10500081

vilket kap

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Herre min skapare... När ska de ge upp? Är så förbannat trött på dessa skojjare.

Shitvencia

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

Vilken äcklig design.. usch man vill ju bara stänga ner skiten..

Permalänk

Sekvencia - Bra eller dålig, avgör själv

Varit inne på Sekvencias hemsida... Ja.. vad ska man säga ?.
Där skryter dom om ” Årets tillväxtföretag 2001 ” ” Årets Entreprenör 2001 ” ” Sekvencia störst på PC i Norden 2002”

HALLÅ !!! en liten enskild firma med mycket tvivelaktig rykte... Här skrivs då inte hur många konkurser dom varit med om, hur många kunder dom lurat, att grundaren av gamla Sekvencia suttit i finkan och har näringsförbud.. Man blir så irriterad när man läser skiten.

http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=3802

http://www.ehandel.com/ehandel/visa-nyhet/visa-nyhet.php?item...

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=568761

http://www.wn.se/t35551.html

https://www.flashback.info/showthread.php?t=158509

http://archive.corren.se/ostergotland/?articleId=4365089 LÄS DENNA !

Permalänk

Ska man beställa där ifrån och man är osäker så går det att köpa med postförskott, vad är problemet om den förra ägaren är kriminell handlar du inte på datorbutiken heller bara för att dom kursat en gång?

Tycker inte man ska sparka på dom som ligger ner

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warper_89
Ska man beställa där ifrån och man är osäker så går det att köpa med postförskott, vad är problemet om den förra ägaren är kriminell handlar du inte på datorbutiken heller bara för att dom kursat en gång?

Tycker inte man ska sparka på dom som ligger ner

Jaha.. men om man försöker profilera sig på gamla "Meriter" som dom gör på sin hemsida, då får man tåla detta...

Permalänk
Medlem

Har handlat av de och hämtade ut varan i deras hämtlager. Det var en komplikation i leveransen så det drog ut på tiden men jag fick 500kr i rabatt så det var ett bra plåster på såret.

Skulle inte banga på att beställa något därifrån igen.
Alla kan göra fel så frågan är nog snarare hur man löser det.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Dåtiden är inte alltid lika med nutiden.

I fallet Sekvencia skulle jag dock säga att ingen tid kan göra dem till en affär värd att ens överväga.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
I fallet Sekvencia skulle jag dock säga att ingen tid kan göra dem till en affär värd att ens överväga.

Vad baseras detta på?

/R

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warper_89
Ska man beställa där ifrån och man är osäker så går det att köpa med postförskott, vad är problemet om den förra ägaren är kriminell?

Att de fortfarande skyltar med hans namn och bedrifter på hemsidan som om inget har hänt.[QUOTE]Tycker inte man ska sparka på dom som ligger ner [/QUOTE]Att de nya ägarna ens behållit namnet på en sån butik tyder ju på att de antingen inte är riktigt klara i knoppen eller att de tänker fortsätta i samma rövarstil.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Vad baseras detta på?

/R

Egna och andras erfarenheter. Maken till rövarpack finns inte i den branschen.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Egna och andras erfarenheter. Maken till rövarpack finns inte i den branschen.

Dela gärna med dig av dina erfarenheter!

Jag har iaf bara goda erfarenheter utav de.
+ de har en hämtbutik så man blir inte blåst mm om man hämtar och betalar på plats. Eller mindre troligt iaf.

/R

Permalänk
Hedersmedlem

Tyckte väl jag kände igen namnet.
Kolla 2009-05-13 här: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=466
Då var det rabalder vill jag lova. Goa gubbar...

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Köpte en processorkylare härifrån för ett bra tag sedan... inget har hänt.. mejlat, ringt osvosv.. betalade 900 spänn för skiten, och det verkar inte som den kommer överhuvudtaget och jag vet inte vad jag ska göra...

Fattar inte överhuvudtaget att skiten fortfarande existerar.

Permalänk
Avstängd

Sekvencia har öppnat en hämtbutik i Stockholm så jag har lagt en beställning nu på ett par högtalare som bara dom och ett fåtal andra butiker har.

Dem tar 47:- extra för att jag väljer betala vid avhämtning men jag vågar inget annat. Bara kontanter också. Med deras rykte får det mig tro att momsen jag betalar stannar hos Sekvencia :-S

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Avstängd

Har hämtat min beställning nu. Tog 4 arbetsdagar och då fanns varan i lager.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Jag har väntat två veckor på ett HDAV1.3, 800 spänn billigare än närmaste butik ovanför. Har nära till hämtbutik från högskolan så tänkte att det kan ju inte bli värre än att jag inte får det. Ligger ju inte ute med några pengar.

Skulle absolut INTE rekommendera dessa jönsar.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.