Plocka ut itunes.db filen ur en iPod.

Permalänk
Medlem

Plocka ut itunes.db filen ur en iPod.

Tjo. Min buggiga gamla barnsjukdomsfulla Macbook á 2006 bestämmde sig för att döda hårdisken igår. Bara en totalfrysning utav OSX för att sedan klicka sönder när man bootar om den. Informationen på den finns det backup utav, dock inte vanliga systemfiler och däribland iTunes biblioteket.

Sålunda, finns det någon möjlighet att plocka ut själva databasen ur min iPod Classic? Musiken är inga större problem att plocka ut, men då majoriteten utav mina spellistor är baserade på betyg samt antal spelningar blir det sjukt drygt att behöva göra om allting igen, för att inte tala om lyssna om på all musik.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Är väl bara att koppla in den, inte svara på frågan och sedan kopiera via terminalen...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Är väl bara att koppla in den, inte svara på frågan och sedan kopiera via terminalen...

Hur är det med alla sökvägar då, referer de inte till iPoden direkt? Är aningen orealealistiskt att behöva sätta om varje sökväg manuellt per låt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Databasen i iPoden och den till iTunes är ganska olika så jag tror det är ett underordnat problem.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Sparas inte betyg och sånt i musikfilerna? :s
Jobbigt, trodde ju min musiksamling skulle vara lätt att överföra till en annan dator eller så.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)