Permalänk
Medlem

Rekommenderade fläktar?

Tja,

Just nu har jag min Noctua U12P SE1366, vilket låter en del med det högsta motståndet, fast det är nog inte den som låter högst.

Har nämligen ett Antec 300 och de fläktar som kom med, har de på låg fart också.

Vilka/vilken fläkt är de som kan låta så mycket tro?

Om det nu är de man fick med Antec 300 så skulle de va fint att veta en bra och tyst fläkt man kan köpa ^^

Permalänk
Medlem

Stoppa fläktarna en efter en med fingret så märker du vilken som du tycker låter för mycket, det kan inte gärna någon på ett internetforum göra åt dig.

Permalänk

Borde vara en riktigt tyst dator med dom delarna, kanske mer är grafikkortet? Annars är det som soulis skriver att bara testa och stoppa dom lite snabbt med fingret och se om du märker någon skillnad. Kanske byta ut Antec fläktarna till Noctua också eller så kanske alla fläktar som du har igång inte behövs, beror lite på vad du har i lådan

Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk
Medlem

Har:

i7 som ligger på 3,6GHz
6GB minne
Sapphire 4850

Edit: efter att jag testade lite så var de grafikkortet som lät så mycket

Testade att ha fläkten på 20% i CCC men det låter väldigt mycket ändå

Permalänk
Medlem

Ok, då har du ju alltid alternativet att byta grafikkortskylaren till exempelvist en accelero s1 v2 eventuellt med en tyst 120mm fläkt på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dasher
Har:

i7 som ligger på 3,6GHz
6GB minne
Sapphire 4850

Edit: efter att jag testade lite så var de grafikkortet som lät så mycket

Testade att ha fläkten på 20% i CCC men det låter väldigt mycket ändå

Sök på Dualslot fansink om det är en sådan du har, jag mfl. har gett bra tips i flertalet trådar om just det kortet.

Eller riktigt förkortat, Fanmate 2 gör det tyst. (~30-40kr)

Är det ett vanligt sapphire med standardkylaren så är det nog bara att skaffa en ny kylare.