Kan man ha DVD-brännaren lodrätt?

Permalänk

Kan man ha DVD-brännaren lodrätt?

Jag sitter och funderar på hur jag ska placera min brännare i chassit jag ska bygga. Det slår mig att man kanske kan ha den ståendes lodrätt, kan man ha det utan några problem?

Permalänk
Permalänk

Problemet är bara att lägga skivan i släden?

Visa signatur

Ghetto-mod <3

Permalänk
Medlem

Brukar finnas små spärrar att fälla ut på släden! Kolla om du ser något sådant, många dvd brännare/spelare har sådana.

Mvh
milkacid

Permalänk
Avstängd

DVD-brännare lodrätt?

Det går. Jag köpte en Samsung slim line DVD brännare för min laptop och USB. Den kan man ha lodrätt. Kan den kan Samsungs andra för internt också. Kolla min på Kjell&company:s sida. Och där hittar du den på:
Datorer&kringutrustning/Datorkomponeneter/CD-ROM/DVD/DVD-brännare
Art nr: 9497. Läs texten för denna.

Ha det!

Visa signatur

ASUS Rampage Gene-Intel i7 940-HIS 4890 Turbo-220E skarm--Vaio VGN-FZ11/WD MyBook 1TB/Packard Bell 100GB extern/Samsung optisk

Permalänk
Medlem

Det går fint på min interna samsung kan jag bekräfta. 4 st. små hållare.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Jupp, det går, hade det på min desktop-dator (HP med stativ så att hela datorn stod lodrätt).

Permalänk
Medlem

Ställ datorn på sidan o prova?

99% av DVDROM har som sagt små hållare som om man är lite försiktig när man lägger i/ur skivor och inte sparkar för hårt på datorn så lär det funka.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Antielefant

Spelar väl ingen roll i och med att skivan inte direkt slirar på släden ens vågrätt, utan hovrar nån millimeter ovanför fasthållen av rotorn.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync