Permalänk
Inaktiv

Aha, nu verkar det äntligen som jag förstår det här. Tillsammans med den typ och modellbeteckning som du angav (1706-25j) så kan man kolla specen på Lenovos hemsida:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/quickPath.do?quick...

Och där står det "Wireless upgradeable" dvs den saknar mini-pci kortet utan har bara antenn framdraget till kortplatsen :-(. Tyvärr är det också att dom där korten är mycket dyra om du inte hittar ett beggat på Ebay tex. Du kan INTE köpa ett annta kort och skruva i, det finns en white-list (lista över godkända kort) i datorn BIOS och den kommer att vägra boota om du stoppar i ett kort som inte kommer från Lenovo. Detta går att hacka men inget jag rekommenderar då du kan få problem med att uppdatera till ny BÍOS och risk att bricka hela maskinen....

Ledsen, visste faktiskt inte att de fanns X60 som helt saknar wifi från fabrik....

Edit: jag såg just att IBM bara tar drygt 300 kr för kortet (!)

Ange reservdel nr 39T0499 här:

http://www.ibm.com/shop/se/parts/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Aha, nu verkar det äntligen som jag förstår det här. Tillsammans med den typ och modellbeteckning som du angav (1706-25j) så kan man kolla specen på Lenovos hemsida:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/quickPath.do?quick...

Och där står det "Wireless upgradeable" dvs den saknar mini-pci kortet utan har bara antenn framdraget till kortplatsen :-(. Tyvärr är det också att dom där korten är mycket dyra om du inte hittar ett beggat på Ebay tex. Du kan INTE köpa ett annta kort och skruva i, det finns en white-list (lista över godkända kort) i datorn BIOS och den kommer att vägra boota om du stoppar i ett kort som inte kommer från Lenovo. Detta går att hacka men inget jag rekommenderar då du kan få problem med att uppdatera till ny BÍOS och risk att bricka hela maskinen....

Ledsen, visste faktiskt inte att de fanns X60 som helt saknar wifi från fabrik....

okej men tack so mkt for allt

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Inaktiv

jag editera min post, de finns lite hopp ändå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
jag editera min post, de finns lite hopp ändå!

okej.. tycker du det er loent att uppgradera ?
eftersom jag har en usb wireless adapter som du kanske sog
men hur blir det med bluetooth doe, finns inte den heller med i denna upplaga

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Inaktiv

Wifi kan vara värt att uppgradera om du tycker du får dålig täckning med din usb-pinne (det finns en antenn i skärmen) eller om du ska flytta runt den mycket (då kan de ju vara trevligt att inte ha pinnen), i annat fall kan du nog köra som du redan gör.

Din dator har inte bluetooth heller men det är lite svårare att eftermontera, du måste skruva sönder hela skärmen så jag hade nog hellre köpt en usb-bluetooth i det fallet. Typ en sån här billig som inte sticker ut så mycket från usb-porten så slipper man riskera att bryta av den:

http://www.dustinhome.se/pd_5010129433.aspx

Permalänk
Medlem

aha okey tack so mkt mannen riktigt schysst e du

men du otergor jag igen till det der med fingerpring.. den vet jag att den finns o fungerar men drivers... och mjukvara behover jag
har letat en del po google och installerat ett par saker utan resultat

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Inaktiv

För mig funkar drivarna i mitt första inlägg, tyvärr så verkar bara Lenovos fingeravtrycksprogram krascha i Win 7 (funkar i Vista) så där får du nog tyvärr vänta till Win 7 kommer skarpt och supporteras av Lenovo (då släpper dom drivrutiner + program som funkar). Har du tur så bör det även gå att registera fingeravtrycket med Vista, uppgradera/ominstallera till Windows 7 och installera drivarna i mitt första inlägg. Informationen om ditt fingeravtryck sparas i ett speciellt chip som heter TPM på moderkortet och "överlever" en ominstallation av operativet. Detta är inget jag provat men bör funka rent teoretiskt men för att pröva måste du tyvärr installera Vista. Har du recoveryskivor så är det ju enklare, annars är det ganska tidsödande tyvärr...

Permalänk
Medlem

Hmm, jag lyckades få igång fingeravtrycksläsaren på min X60s i Win7 (64bit) med vista drivarna, dock kraschade programvaran ett par gånger först. Jag kunde även registrera fingeravtrycken också.

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trracer
Hmm, jag lyckades få igång fingeravtrycksläsaren på min X60s i Win7 (64bit) med vista drivarna, dock kraschade programvaran ett par gånger först. Jag kunde även registrera fingeravtrycken också.

aha de var som tusan, för mig funkar själva drivaren (i enhetshanteraren) men så fort jag startar själva programmet så kraschar det så jag kan inte regga fingeravtrycket. Jag vet att de finns 2 olika hårdvaror för fingerscannern (och såldes drivare/program) så de kanske skiljer sig mellan min t61p och x60:an.

Permalänk
Medlem

för mig fungerar drivern utan problem och utan crash
tack för allt... btw nu har jag upptäckt hur man skriver åäö på den kinesiska datorn
ha det gött grabbar

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.