Permalänk
Medlem

Partition försvunnit!

Hejsan jag har ett litet irriterande fel:

Det är så här jag installerade om min dator och i samma ögonblick formaterade jag om partitionerna sen när jag skulle installera fanns det bara en partition som låg på 131gb, fast hela min hårddisk ligger på 500?

Hur kan detta gått till? har ingen aning om hur jag ska lösa problemet snälla hjälp!!

MVH// Filil

Permalänk

Låter som du har installerat Windows XP med en gammal skiva som inte har SP1 eller högre inbyggt, då hittar den bara runt 128gb.

Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk
Medlem

Ja tyvärr måste det vara det felet jag hittade nyss en sida där det stod om det men jag vet ändå inte hur jag ska lösa det?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Antingen installerar du SP2 eller SP3 och löser allt så eller så gör du så här

- Start>Kör>regedit

- Leta upp: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters

- Välj att lägga till ett DWORD-värde: Döp de till 'EnableBigLba'

- Datavärdet ska vara 1

- Reboot!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Tack för svaren men det är fortfarande problem!

Jag har nu installerat sp2 men hittar fortfarande inte resten av hårddisken hur ska jag göra?

Det går inte vidare värst bra för mig just nu snälla hjälp!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad återfinns i diskhanteraren?

Permalänk
Medlem

Så jag löste det nu med hjälp av en kompis nya xp skiva!
Men tack så mycket för hjälpen!!