Permalänk

Billigaste Macbooken

Tjena! Är fett sugen på en mac men jag tycker de är så dyra! Vilken macbook är den billigaste/mest prisvärda ?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Inaktiv

Den billigaste är den vita macbooken i plast och ligger på 9000 kr och det är en trevlig dator helt klart men om du provklämmer på en i aluminium "unibody" Macbook så blir man lätt kär och är villig att lägga till de tre tusenlappar som krävs för att få den istället. Båda har 13 tums skärm LED skärm och har core 2 duo på 2 ghz

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/macbook...

Permalänk
Medlem

Annars om vi ska prata enbart pris och inget annat så är en Acer Aspire One kompatibel med hackad version av osx, om man byter wlan kort dvs.

Så ska man köra så kräver det lite hårdvarupill och lite mjukvarupill men ska det rulla på.

Det skulle jag kalla billigast lösning men dock ej laglig/lätt.

Men personligen tycker jag du ska köra på en unibody sjukt värt de extra lapparna.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Har haft den i plast och så här i efterhand hade så är jag ganska nöjd men tror det extra tusenlapparna unibodyn kostar är värt det. Plast leder ju som bekant inte värme överdrivet bra. Räckte med att gå in på aftonbladet.se för att fläktarna skulle varva upp på orimligt höga varvtal. En temp på ca 70 grader var inte helt ovanlig heller. Iofs körde jag då med ett virituellt os ovanpå osx men i alla fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Billigaste Macbooken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeovinceZX
Tjena! Är fett sugen på en mac men jag tycker de är så dyra! Vilken macbook är den billigaste/mest prisvärda ?

Den vita kostar 9500kr. Hittar du en polare med CSN kort så får du den för 8500kr. Ca 10% billigare. Kör på det!

Observera, det framgår inte av ovanstående talare. Men det är inte bara skalet som skiljer Macbook Vit o Macbook Alu, även interna komponenter.

Jag tycker dock att Macbook Vit för 8500kr är en bra deal.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Re: Re: Billigaste Macbooken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Den vita kostar 9500kr. Hittar du en polare med CSN kort så får du den för 8500kr. Ca 10% billigare. Kör på det!

Observera, det framgår inte av ovanstående talare. Men det är inte bara skalet som skiljer Macbook Vit o Macbook Alu, även interna komponenter.

Jag tycker dock att Macbook Vit för 8500kr är en bra deal.

8925,- går den på med rabatten. Rabatten ligger på 6%

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Billigaste Macbooken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
8925,- går den på med rabatten. Rabatten ligger på 6%

Nope. 6% är vid uppvisande i butik. Går man via mercenat är det 10%

Macbook 13" Vit.
Apple Store för konsumenter: 9 495 kr
Mecenat Apple Store: 8 545 kr

Detta förutsätter att man köper via apple.se. Men dom har iof Gratis fakt så vad gör det ?

För er som inte visste detta sedan tidigare och har CSN kort. Aktivera kortet. Logga sedan in på www.csnkortet.se och gå till apple.se via dom. Riktigt najs rabatter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rekommenderar verkligen den billigaste alumacen framför plastvarianten. Kvalitetskänslan är stor i jämförelse mellan de 2 & det finns alltid en risk att du ångrar dig efter inköp. Tänk över beslutet noggrant innan du slår till.

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk

Tycker båda 2 verkar för dyra fast jag har tillgång till csn-rabatten. Men vad finns det annars för hyfsat "bra" begagnade macbooks?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Finns inte, de går loss på runt 7k. Lika bra att köpa nytt.

Du ser folk är nöjda med sin mb i ca 3år

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Båda har 13 tums skärm LED skärm och har core 2 duo på 2 ghz

Vill bara flika in att den vita plast-Macbooken inte har LED-skärm. Det är endast Unibody-modellerna som har det.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Vill bara flika in att den vita plast-Macbooken inte har LED-skärm. Det är endast Unibody-modellerna som har det.

Ja det e mera som skilljer, annat moderkort, annat ram o diverse.

*EDIT*

Ang. frågan beg macbook, ja folk begär absurda summor och får ej sålt dom. Flesta är nöjda o vägrar gå ner i pris. Istället så mail trackar dom en 1 månad efter man lagt sitt bud om det är "aktuellt".

Med tanke på att 2009 års Macbook lev med 9400M grafikkort och allt annat före ligger inne med Intel integrerat hade jag aldrig gett över 5000kr för en beg macbook, isf ska det vara 2,4ghz modellen. 2,16 och 1,83 o dom gammla tycker jag e värda 4 o neråt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Med tanke på att 2009 års Macbook lev med 9400M grafikkort och allt annat före ligger inne med Intel integrerat hade jag aldrig gett över 5000kr för en beg macbook, isf ska det vara 2,4ghz modellen. 2,16 och 1,83 o dom gammla tycker jag e värda 4 o neråt.

Vad du tycker och vad marknaden säger är skilda saker

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Becker
Vad du tycker och vad marknaden säger är skilda saker

Ja det e sant, saker o ting kan vara annat än man tycker.

Isf real case detta som pågår nu:

Macbook Vit 2,4ghz 2gb ram 160 disk (Early 2008, Macbook 4,1).

Blev utlagd på annons för nästan en månad sedan. Han ville ha 7000. Jag bjöd 5500kr.

Blev strikt nej. Sen med 1 veckas mellanrum kom mailen. 6500 ? 6000 ? 5800 ? 5500?

Jag har sagt inte ens 5500kr nu. Han har ej fått sålt den enu.

Så folk som håller priserna uppe som tror dom sitter på någon guld gruva bör tänka om

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Visst du har helt rätt, men som sagt, det är unibodyn man ska ha, in med en Intel SSD och man har en sjukt fin holk som visserligen är dyr men inte omotiverat dyr för vad man får. Går ju att dual-boota med Vista/win 7 så får man ju en PC på köpet också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Visst du har helt rätt, men som sagt, det är unibodyn man ska ha, in med en Intel SSD och man har en sjukt fin holk som visserligen är dyr men inte omotiverat dyr för vad man får. Går ju att dual-boota med Vista/win 7 så får man ju en PC på köpet också.

Citat:

Ja det e mera som skilljer, annat moderkort, annat ram o diverse.

Ja, självklart är det annat som skiljer och tycker även att det bara är dumsnålt att inte köpa Unibody-modellen. Ville bara påpeka skärmen så att inte någon blir lurad.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, självklart är det annat som skiljer och tycker även att det bara är dumsnålt att inte köpa Unibody-modellen. Ville bara påpeka skärmen så att inte någon blir lurad.

Jag anser att LED skärm är underbart absolut, har det på min MB Pro. Jag tycker bara att när pengarna rasar iväg emot 14k o så för en 2,4 Macbook så kanske det e lika bra att slå på en Pro

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag anser att LED skärm är underbart absolut, har det på min MB Pro. Jag tycker bara att när pengarna rasar iväg emot 14k o så för en 2,4 Macbook så kanske det e lika bra att slå på en Pro

Ja, LED-belsyningen är riktigt fin. Både och, man kan ju faktiskt vilja ha en mindre och smidigare dator.

Visa signatur