Styra program på PC från Mac

Permalänk

Styra program på PC från Mac

Finns det någon möjlighet att enbart styra program på distans, dvs att man inte behöveröppna ett fönster med hela desktop utan enbart kan ha programmet uppe?

Jag har en PC som stationär som ja har diverse program ja vill komma åt men den har hög upplösning så ja vill inte ha ett stort fönster på min stackars MacBook. Nu kanske det är så att man kan ändra upplösning på remote-desktop men det skulle iaf va skönt att bara kunna ha programet man vill komma åt synligt.

Finns det nå möjlighet till detta?

// Threepwood

Permalänk
Medlem

Om det är X11-program ( Vilket jag inte tror det är iofs) så går det utmärkt att köra X-forwarding. Annars vet jag faktiskt inte.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

Hmm.. dom ja kommer på nu att ja skulle vilja ha tillgång till är dc, ftp, mirc, foobar, explorer (eller allternativ) men det finns säkert fler som j ainte kommer på just nu.
Och ja vet att det finns irc till mac men ja har inte hittat nå ja är nöjd med.

Permalänk
Medlem

Remote desktop som ingår i windows är upplösningsoberoende. Du ställer in upplösning, färgdjup osv osv i klienten när du loggar in. Det är helt klart smidigast om det är en windowshink du ska styra.

Annars finns det ju givetvis alternativ till alla program du listade.

dc - shakespeer
ftp - transmit, cyberduck, fetch...
foobar - itunes givetvis
mirc - xchat aqua, colloquy, linkinus för att nämna några
explorer - dvs windows explorer eller internet explorer? Webbläsare finns det ju femtielva olika och om du inte är nöjd med Finder som filhanterare kan du dra in Pathfinder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Remote desktop som ingår i windows är upplösningsoberoende. Du ställer in upplösning, färgdjup osv osv i klienten när du loggar in. Det är helt klart smidigast om det är en windowshink du ska styra.

Annars finns det ju givetvis alternativ till alla program du listade.

dc - shakespeer
ftp - transmit, cyberduck, fetch...
foobar - itunes givetvis
mirc - xchat aqua, colloquy, linkinus för att nämna några
explorer - dvs windows explorer eller internet explorer? Webbläsare finns det ju femtielva olika och om du inte är nöjd med Finder som filhanterare kan du dra in Pathfinder.

Nä motsvarande till Mac har jag. Kör Filezilla till både PC o Mac för ftp och Cog för musik (fast ja gillar inte något av dom mediaspelare ja hittat till Mac =/ ).
iTunes gillar ja inte alls men använder det för att lyssna på shoutcast då det finns en bra lista med kanaler.

Transmission för torrent på mac:en men jag vill kunna styra programen som går på PC mer. Kanske får ta o köra nå klassiskt remote-desktop bara =/