Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Vad sägs om att du backar upp dina påståenden med länkar som stödjer ditt inlägg? Hur ska vi veta om du har något vettigt att säga, eller bara postar propaganda? Vad sägs om att vi lämnar propagandan utanför denna tråd?

Vadå propaganda?

Jag minns att Frej i min klass sade att judar var giriga, han blev kallad anti-semit och jag personligen tyckte också att det var fel att kalla en hel folkgrupp för giriga.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Din debatteknik är så antiintellektuell,din logik så bristfällig och de kopplingar du gör är är rent ut sagt skrattretande.

Om nu min logik är bristfällig så kanske du kan peka ut var jag gör felen? Kan du även peka ut de andra sakerna du skriver om mig? Eller kan du inte peka ut felen, precis som Kazen inte kunde det? Säger alla pro-israeler saker om andra som inte stämmer? Är det vanligt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Så Israel styr inte över USA nu alltså? Och du påstår nedan att du inte bryr dig så mycket om det. Dåså.. vad är det vi diskuterar mer än att du är en oseriös galning med antisemitiska drag och en allmänt felaktig världsbild?

Nja, jag trodde vi kom överens om att det var du som var en oseriös galning? Och det är ju du som har en felaktig världsbild. Du tror ju att Israel vill ha fred.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Israel hotas på riktigt och har hotats på riktigt i över 60 år, den som påstår något annat är totalt historielös.

Israel hotar andra och har hotat andra i 60 år. Den som säger annat är totalt historielös. Du kanske inte känner till att Israelerna fördrev och terroriserade samt massakrerade araber?
http://biologyandpolitics.blogspot.com/2008/05/etnisk-rensnin...

Du kanske inte vill kännas vid t.ex. Deir Yassin massakern 1948 när 100 araber mördades i syfte att fördriva araberna så Israel kunde bildas?
http://www.deiryassin.org/

Israelerna har fördrivit araber i stor skala, det känner du kanske inte till.

Här är en intressant länk. Den jämför Israels arme mot Palestinas arme:
http://www.normanfinkelstein.com/courageous-israel/
Man ser att Israel ligger mycket risigt till och är militärt underlägset. Tur att Israel har sina kärnvapen, för det behöver Israel när man ser hur sårbart Israel är. Och den lilla lilla armen, har Israel byggt upp med amerikanska pengar. USA skulle varit mycket rikare utan Israel som suger ut alla pengar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
När du är klar med det här kan du ju upplsya om arabernas aggresion mot Israel

Det ska jag göra. När skedde det? Menar du när Israelerna fördrev och massakrerade araberna? VARNING! Otäck video. En arab fredsdemonstrerade tills det fredsälskande IDF fick tag på honom:
http://www.youtube.com/swf/l.swf?swf=http%3A//s.ytimg.com/yt/...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Du är uppenbarligen en lika stor pajas och idiot som irans president som jämför karikatyrer av muhammed med ett av de värsta folkmorden i historien, hur kan du ens göra det? Förstår du att folk blir upprörda när vissa förnekar det kanske mest välkända folkmordet av alla? Hur i helvete rent ut sagt kan man starta en sådan konferens som svar på karikatyrbilder?!?

Jag trodde yttrandefriheten gällde? Men den gäller bara för Muhammed bilderna, men inte emot Israel? Är det alltså en regelbok för andra och en annan regelbok för Israel? Är det så du menar? Jag anser att man ska få diskutera vad som helst utan att bli fängslad. Det anser du också, så länge det inte är kritik mot Israel? Är det så? Förstår inte pro-israeler att folk blir upprörda när de skymfar Muhammed? Hur i helvete kan man göra det för att provocera fram en reaktion?!?

Vad är det för fel på er pro-israeler? Varför räknas inte andra massakrer? Varför är det bara erat lidande som är så speciellt? Är det för att vi andra är gojim, dvs boskap, och israelerna står över alla andra raser? Det är inte så bra att vara gojim i eran värld, va? Då ligger man risigt till och har inga rättigheter, va?

Ariel Sharon säger att Israeler står över all boskap:
“Israel may have the right to put others on trial, but certainly no one has the right to put the Jewish people and the State of Israel on trial.”
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1241371.stm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Liberal demokrati mot diktatur och religiös fanatism, fundamentalistisk islamsim och antisemitism. Och det är galna araber som vägrar fred, helt rätt.

Israel är inte en demokrati. I realiteten är det en apartheidliknande sionism vid makten. Verklig fred i Mellanöstern kräver att Israel omvandlas från en judisk kolonialstat till en sekulär demokrati.

Det är en utbredd myt att Israel är en vanlig demokrati.
"Judar utanför Israel har rätt att omedelbart invandra och bli israeliska medborgare, medan cirka 800 000 fördrivna palestinier förvägras rätten att återvända till sina hem.
"Icke-judiska medborgare (20 procent) i Israel kan inte förvärva statsägd mark.
"Ett stort antal arabiska byar i Israel har inte legal status som bosättningsorter och saknar därmed tillgång till allmän service, energi, vatten m m.
"Judar i Israel kan inte gifta sig med icke-judar.
"Israeliska ID-kort visar om innehavaren är jude eller icke-jude.
"Arabiska israeler får inte göra värnplikt (med få undantag), vilket medför diskriminering avseende sociala förmåner, studier m m.
"Som jag tidigare visat, har Israel förbjudit 2 arabiska partier.

Shulamit Aloni, förre utbildningsministern i Israel:
http://www.counterpunch.org/aloni01082007.html
"Why?" I asked the soldier. "It's an order--this is a Jews-only road", he replied. I inquired as to where was the sign indicating this fact and instructing [other] drivers not to use it. His answer was nothing short of amazing. "It is his[the arab's] responsibility to know it, and besides, what do you want us to do, put up a sign here and let some antisemitic reporter or journalist take a photo so he that can show the world that Apartheid exists here?"

Demokrati my ass.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Du är en pajas som inte har förstått det mest grundläggande i den här konflikten. Det är araberna som attackerar och Israel som försvarar sin existens och så har det varit hela tiden. Det enda araberna behöver göra för att få fred är att sluta attackera. Om det var tvärt om, att Israel hade något intresse av eller någon vilja att föra krig mot och utplåna palestinaaraberna, då hade man gjort det för länge sen.

Du har gått på den israeliska propaganda maskinen som är mycket effektiv. Professor Finkelstein avslöjar en del saker du inte kände till:
http://sabbah.biz/mt/archives/2009/01/15/norman-finkelstein-t...

"Every year, the United Nations General Assembly votes on a resolution entitled "Peaceful Settlement of the Palestine Question." And every year the vote is the same: it's the whole world on one side; Israel, the United States and some South Sea atolls and Australia on the other side. The vote this past year was 164-to-7. Every year since 1989-in 1989, the vote was 151-to-3, the whole world on one side, the United States, Israel and the island state of Dominica on the other side.

We have the Arab League, all twenty-two members of the Arab League, favoring a two-state settlement on the June 1967 border. We have the Palestinian Authority favoring that two-state settlement on the June 1967 border. We now have Hamas favoring that two-state settlement on the June 1967 border. The one and only obstacle is Israel, backed by the United States. That's the problem."

Det du försöker lura i folk här, stämmer inte. De går inte på ditt säljsnack. Tyvärr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Hamas vill utplåna alla judar, landet Israel spelar inte så stor roll då.
Och varför skapades inga arabiska stater när araberna hade kontrollen över de områden du kallar ockuperade före 1967?

Hamas vill ha fred, har de sagt flera ggr. Det finns en liten fraktion av Hamas som motsätter sig fred, men de representerar inte hela Hamas.
http://www.thenews.com.pk/daily_detail.asp?id=159644

Du har svalt den israeliska retoriken med hull och hår. Du är lurad. Eller så vet du om att Hamas vill ha fred och ljuger medvetet. Det skulle inte förvåna mig, såsom Kazen ljugit? Pro israeler verkar ljuga en hel del. Kanske pga Israel gör det? Israels propaganda maskin är inte att leka med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Ingenting händer eftersom bollen ligger hos araberna, men de vill inte ha fred.

Fel igen. Du ljuger medvetet, eller är lurad. Det är israel som inte vill ha fred, vilket protokollen visar. Det är alltid Palestina som backar och Israel kommer med orimliga krav. Professor Finkelstein, samma länk som ovan:

"The record shows that in every crucial issue raised at Camp David, then under the Clinton parameters, and then in Taba, at every single point, all the concessions came from the Palestinians. Israel didn't make any concessions. Every concession came from the Palestinians. The Palestinians have repeatedly expressed a willingness to settle the conflict in accordance with international law."

Det är Israel som inte vill följa lagen. Om Israel gjort det, så hade vi haft fred för längesen. Du erkänner väl att Israel skiter i FN resolutionerna och lagen? Det är så allmänt känt att du inte kan ljuga om det. Eller tänker du försöka ljuga om det också?

"The law is very clear. July 2004, the highest judicial body in the world, the International Court of Justice, ruled Israel has no title to any of the West Bank and any of Gaza. They have no title to Jerusalem. Arab East Jerusalem, according to the highest judicial body in the world, is occupied Palestinian territory. The International Court of Justice ruled all the settlements, all the settlements in the West Bank, are illegal under international law."

http://www.jatonyc.org/UNresolutions.html
"Israel's occupation of Palestine is Illegal." - Security Council Resolution 242, Nov. 22, 1967

"Israel's settlements in Palestine are Illegal." - Security Council Resolution 446, March 22, 1979

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Du yrar, det är rent pinsamt hur du ens kan få för dig att skriva något sådant. Noll koll verkligen.

Jasså, jag yrar om att Israel får enormt mycket bistånd och att Israel tack vare biståndet kunnat bygga upp en ekonomi som Spanien? Jag har noll koll, va? Jag undrar vem det är som har noll koll och vem som är påläst. Du, en pro-israel som ljuger ihop saker utan att backa upp nånting, eller jag som länkar till forskningsartiklar?

http://www.lrb.co.uk/v28/n06/mear01_.html
"Since 1973, Washington has provided Israel with a level of support dwarfing that given to any other state. It has been the largest annual recipient of direct economic and military assistance since 1976, and is the largest recipient in total since World War Two, to the tune of well over $140 billion (in 2004 dollars). Israel receives about $3 billion in direct assistance each year, roughly one-fifth of the foreign aid budget. This largesse is especially striking since Israel is now a wealthy industrial state with a per capita income roughly equal to that of South Korea or Spain."

Påstår du alltid att folk har fel, utan att själva veta något om saken? Det kommer automatiskt va? "Lögnare! Du ljuger! etc"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Rent nonsens, Palestinierna har aldrig varit fler än de är idag.

Du är ju... lite märklig. Bara för att palestinierna är fler idag än förr, så pågår det inte ett folkmord? Om judarna aldrig varit fler än förr vid andra världskriget, så pågick inget folkmord, enligt dig? Stämmer ditt resonemang, eller är det kanske lite ologiskt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Om du hade den minsta insikt i vad FN består av och vilka länder det är som lägger fram de resolutioner du hänvisar till så skulle du inte uttala dig såhär dumt. Demokrati mot diktatur.

Det finns ingen demokrati. Se ovan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Du fortsätter komma med rent nonsens. Och ja, de FN-organ som är till för att hjälpa palestinska "flyktingar" och palestinierna har snarare bidragit till att hålla konflikten vid liv, de vill inte lösa den.

Ah. Då förstår jag. FN vill inte lösa konflikten. Israel har inget med saken att göra. Israel har väl ignorerat flest resolutioner i världen, men det har inte med saken att göra. Allt är FNs fel. Eller hur? Din logik är märklig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Arabvärlden har mkt att tjäna på att konflikten inte löses med annat än Israels utplånande. Om Israel kunde lösa konflikten på egen hand skulle man gjort det för länge sen, men bollen ligger inte hos Israel. Araberna vill inte ha fred.

Se mina länkar ovan. Hamas vill ha fred. Israel vägrar. Israel vill expandera mera.

http://lassewilhelmson.wordpress.com/2004/06/30/isolera-apart...
"I Israel är de politiska ambitionerna öppna: “De judiska samhällena i Judéen, Samarien (Västbanken vår amn.) och Gaza är förverkligandet av sionismens värden. Bosättning på marken är ett tydligt uttryck för det judiska folkets oantastliga rätt till Israels land och konstituerar en viktig ägodel i försvaret av staten Israels vitala intressen. Likud kommer fortsatt att stärka och utveckla dessa samhällen och kommer att förhindra att de utrotas. – - – Israels regering avvisar blankt etablerandet av en palestinsk arabisk stat väster om Jordanfloden – Jordanfloden kommer att förbli staten Israels permanenta östliga gräns.” (Likuds valplattform i valet i januari -03)"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Så vad föreslår du? Mer avancerade vapen som dödar fler oskyldiga Israeler?

Vad sägs om FN personal i området så israelerna inte kan döda folk hur som helst längre? När en arab dödas och det anmäls, så görs en intern utredning i Israel. Som ALLTID visar att inga fel begicks.

Militär hoppar av i vånda. En av de många avhoppade militärerna, Arik Diamond, säger att “sanningen är att vi i dag kan skjuta araber hur som helst utan att bli straffade”.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Araberna behöver inte försvara sig, om det inte fanns några vapen på den arabiska sidan skulle det inte finnas någon konflikt. Om det däremot inte fanns några vapen på den Israeliska sidan skulle Israel inte finnas.

Israel ockuperar Palestina sedan 1967(?) och Palestina har rätt att försvara sig mot en fientlig militärmakt. Vem är det som försvarar sig, och vem är det som angriper? När motståndsrörelsen i Polen försvarade sig mot de ockuperande nazisterna så mördade nazisterna hela byar. Nazisterna sade förstås att de måste "försvara sig". Vilket var lögn. Eller hur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Ja, Israel är en demokrati, kände du inte till det? Palestinaaraberna däremot lever under hamas terror och förtryck. Både hamas och fatah är så långt ifrån några demokratiska ideal man kan komma.

Du har inte hört talas om den "demokratiska" muren som är 5m hög som skiljer araber från israeler, och en reporter på Bonnierägda tidningen DN sade att hon tyckte "muren var vacker"? Demokrati my ass.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
De som begår övergrepp är Hamas, fatah och div. andra terrororganisationer på den arabiska sidan. En ev. FN-trupp på plats ska inte skydda araberna mot Israel, den ska jaga och eliminera/avväpna terrorister och se till att vapensmugglingen upphör.

Oj, så Hamas är en terrororganisation? Och hur kommer det sig? Hur kommer det sig att Hamas har klassificerats som en terrororganisation, ganska nyligen? Jo, kanske pga USA under George Bush lade fram förslaget. Och vad har AIPAC med saken att göra? Ingenting? AIPAC har terroriststämplat Hamas som terroristorganisation. Men Ryssland delar inte den uppfattningen att Hamas är terrorister. Sen har ju flera Israeliska ministrar bakgrund inom israeliska terroristgrupper, såsom t.ex. Irgun.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Israel drog sig tillbaka helt från Gaza för flera år sedan, sophuvud. Det enda som hände då var att de arabiska attackerna intensifierades. Gaza ska inte attackera alls, fattar du inte det? Om man bara slutar attackera kommer konflikten att upphöra, direkt!

Israel drog sig tillbaka, javisst. Men Gaza är fortfarande under Israelisk kontroll. Inget kommer in eller ut, utan godkännande från Israel. Gaza är helt instängt med Israeliska vakter. Gaza är fortfarande under Israelisk kontroll, fastän Israel inte har trupper därinne längre. Om bara Israel försökte föra dialog med Hamas som flera ggr önskat fred, så skulle vi ha fred. Men det ska istället skapas ett stor-israel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Precis, det stämmer inte. Det korrekta svaret är arabvärlden, hamas, fatah och det övriga antisemitiska arabiska ledarskiktet.

Ok, så det är dom som egentligen förtrycker palestinierna. Då förstår jag hur det egentligen ligger till. Israel är helt oskyldigt och har inget med saken att göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Ja, både oseriös och okunnig.

Vad sägs om att du som är så seriös och kunnig kanske backar upp lite av dina falska påståenden? T.ex. när du uttalar dig om hur mycket bistånd Israel får (som Spanien) utan att veta något? Tycker du det är seriöst att kalla den andre för "sophuvud"? Det är seriöst va? Så om jag vill också vara lika seriös som du, så måste jag börja använda tillmälen som du? Nja, då föredrar jag att vara oseriös.

Permalänk
Entusiast

Hamas klassas som en terrororganisation just eftersom de har en väpnad gren som envisas med att skjuta raketer mot Israel. Inte så konstigt att de blir klassade som terrorister då för det är just vad de är.
Sen har de andra grenar som gör mycket vettigt för det Palestinska folket.
Det är lite det som ställer till problem. Att de försöker vara hjälporganisation, seriöst politiskt parti och "frihetskämpar" samtidigt.
Få för guds skull inte för dig att jag är för Israel nu bara för de är minst lika mycket terrorister med sina olagliga bosättningar och ständiga checkpoints.
Skillnaden är att Israel är en stat och Hamas är en organisation.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Om nu min logik är bristfällig så kanske du kan peka ut var jag gör felen?

Jag ska ta det mest uppenbara nedan.

[QUOTE]
Nja, jag trodde vi kom överens om att det var du som var en oseriös galning? Och det är ju du som har en felaktig världsbild. Du tror ju att Israel vill ha fred.
[/QUOTE]

Jag vet att Israel vill ha fred.

[QUOTE]
Israel hotar andra och har hotat andra i 60 år. Den som säger annat är totalt historielös. Du kanske inte känner till att Israelerna fördrev och terroriserade samt massakrerade araber?
http://biologyandpolitics.blogspot.com/2008/05/etnisk-rensnin...
[/QUOTE]

Hur mycket vet du om historien i området egentligen?

Du har verkligen ingen aning om vad du pratar om, noll kunskap i ämnet och den lilla information du har har du snappat upp från div. antiisraeliska bloggare och debattörer.

[QUOTE]
Jag trodde yttrandefriheten gällde? Men den gäller bara för Muhammed bilderna, men inte emot Israel?
[/QUOTE]

Vad, exakt vad har Israel att göra med muhammedkarikatyrerna?

[QUOTE]
Vad är det för fel på er pro-israeler? Varför räknas inte andra massakrer? Varför är det bara erat lidande som är så speciellt? Är det för att vi andra är gojim, dvs boskap, och israelerna står över alla andra raser? Det är inte så bra att vara gojim i eran värld, va? Då ligger man risigt till och har inga rättigheter, va?

Ariel Sharon säger att Israeler står över all boskap:
“Israel may have the right to put others on trial, but certainly no one has the right to put the Jewish people and the State of Israel on trial.”
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1241371.stm

[/QUOTE]

Du förstår ju inte ens innebörden i det du länkar till.

[QUOTE]
Israel är inte en demokrati. I realiteten är det en apartheidliknande sionism vid makten. Verklig fred i Mellanöstern kräver att Israel omvandlas från en judisk kolonialstat till en sekulär demokrati.
[/QUOTE]

Du har fått saken om bakfoten, Israel ÄR en sekulär demokrati, det är arabvärlden som är full av diktatur och fanatism. Fred i mellanöstern kräver att den arabiska sidan reformeras demokratiskt.

[QUOTE]
Det är en utbredd myt att Israel är en vanlig demokrati.
"Judar utanför Israel har rätt att omedelbart invandra och bli israeliska medborgare, medan cirka 800 000 fördrivna palestinier förvägras rätten att återvända till sina hem.
[/QUOTE]

Redan här blir det helt fel, de araber du pratar om flydde p.g.a. ett krig de själva startade. Israel även på den tiden leva i fred med araberna. Det var araberna som inte tålde Israels existens och bestämt skulle utplåna det.

[QUOTE]
Demokrati my ass.
[/QUOTE]

Du vet inte vad demokrati är.

[QUOTE]
Du har gått på den israeliska propaganda maskinen som är mycket effektiv. Professor Finkelstein avslöjar en del saker du inte kände till:
http://sabbah.biz/mt/archives/2009/01/15/norman-finkelstein-t...

"Every year, the United Nations General Assembly votes on a resolution entitled "Peaceful Settlement of the Palestine Question." And every year the vote is the same: it's the whole world on one side; Israel, the United States and some South Sea atolls and Australia on the other side. The vote this past year was 164-to-7. Every year since 1989-in 1989, the vote was 151-to-3, the whole world on one side, the United States, Israel and the island state of Dominica on the other side.

[/QUOTE]

Varför tror du att det finns de som röstar emot? Vad kan det bero på? Vad är Israels/USAs/Australiens mål med och anledning till att man röstar mot?

Och är en resolution i FN som heter "peaceful settlement om the palestine question" likamed fred i mellanöstern? Du kan ju inte mena allvar.

Dina slutsatser och din logik är verkligen pinsamma.
Vad får dig öht att tro det blir fred med 1967 års gränser? Varför blev det då krig 1967 från första början? Och du svarade inte på frågan varför det inte bildades någon arabisk stat på de områden du kallar ockuperade före 1967, då hade ju araberna möjligheten, varför tog man den inte?

[QUOTE]Hamas vill ha fred, har de sagt flera ggr. Det finns en liten fraktion av Hamas som motsätter sig fred, men de representerar inte hela Hamas.
http://www.thenews.com.pk/daily_detail.asp?id=159644
[/QUOTE]

Nej, hamas vill inte ha fred, hamas vill döda alla judar. Vad man säger är en del av taktiken att uppnå det.

[QUOTE]
Det är Israel som inte vill följa lagen. Om Israel gjort det, så hade vi haft fred för längesen. Du erkänner väl att Israel skiter i FN resolutionerna och lagen? Det är så allmänt känt att du inte kan ljuga om det. Eller tänker du försöka ljuga om det också?
[/QUOTE]

Dessa FN-resolutioner är inte värda pappret de är skrivna på.

[QUOTE]
http://www.jatonyc.org/UNresolutions.html
"Israel's occupation of Palestine is Illegal." - Security Council Resolution 242, Nov. 22, 1967

"Israel's settlements in Palestine are Illegal." - Security Council Resolution 446, March 22, 1979

[/QUOTE]

Här har FN gjort några rejäla tabbar. Vad exakt är "Palestine", kan du definiera det? Sanningen är ju den att dessa områden inte tillhör någon.

Huvudsaken är ju att araberna uppenbarligen inte vill ha någon stat på dessa områden, då hade man ju skapat en för länge sen, chanser har inte saknats.

[QUOTE]
http://www.lrb.co.uk/v28/n06/mear01_.html
"Since 1973, Washington has provided Israel with a level of support dwarfing that given to any other state. It has been the largest annual recipient of direct economic and military assistance since 1976, and is the largest recipient in total since World War Two, to the tune of well over $140 billion (in 2004 dollars). Israel receives about $3 billion in direct assistance each year, roughly one-fifth of the foreign aid budget. This largesse is especially striking since Israel is now a wealthy industrial state with a per capita income roughly equal to that of South Korea or Spain."
[/QUOTE]

Detta är inte några som helst belägg för dina påståenden, förstår du inte det?

[QUOTE]
Du är ju... lite märklig. Bara för att palestinierna är fler idag än förr, så pågår det inte ett folkmord?
[/QUOTE]

Jag lät dig smaka på din egen logik ett kort ögonblick. Det var du som påstod att palestinierna höll på att försvinna.
Det är precis såhär skev logik du har, känns det jobbigt?

[QUOTE]Ah. Då förstår jag. FN vill inte lösa konflikten. Israel har inget med saken att göra. Israel har väl ignorerat flest resolutioner i världen, men det har inte med saken att göra. Allt är FNs fel. Eller hur? Din logik är märklig.[/QUOTE]

Nej, allt är arabernas fel.

[QUOTE]
Vad sägs om FN personal i området så israelerna inte kan döda folk hur som helst längre?
[/QUOTE]

Du har fått det om bakfoten som sagt, det FN skulle göra på plats var som sagt att jaga terrorister, stoppa smuggling och upprätthålla lag och ordning på de palestinska områdena.

[QUOTE]
Militär hoppar av i vånda. En av de många avhoppade militärerna, Arik Diamond, säger att “sanningen är att vi i dag kan skjuta araber hur som helst utan att bli straffade”.
[/QUOTE]

Det är väl bra då att man inte gör det? Hur tror du det skulle se ut om det var den arabiska sidan som var överlägsen?

[QUOTE]
Israel ockuperar Palestina sedan 1967(?) och Palestina har rätt att försvara sig mot en fientlig militärmakt. Vem är det som försvarar sig, och vem är det som angriper?
[/QUOTE]

Du har ingen som helst koll på historien, du vet med andra ord inte vad du pratar om. Marsch iväg till biblioteket.

[QUOTE]
Du har inte hört talas om den "demokratiska" muren som är 5m hög som skiljer araber från israeler, och en reporter på Bonnierägda tidningen DN sade att hon tyckte "muren var vacker"? Demokrati my ass.
[/QUOTE]

Vad har hänt med självmordsattackerna sedan barriären kom till?

[QUOTE]
Oj, så Hamas är en terrororganisation? Och hur kommer det sig? Hur kommer det sig att Hamas har klassificerats som en terrororganisation, ganska nyligen? Jo, kanske pga USA under George Bush lade fram förslaget. Och vad har AIPAC med saken att göra? Ingenting? AIPAC har terroriststämplat Hamas som terroristorganisation. Men Ryssland delar inte den uppfattningen att Hamas är terrorister.
[/QUOTE]

Hamas är en terrororganisation eftersom de beter sig som de gör och har de mål de har.

Och för att inte bry sig har du väldigt mycket åsikter om det mesta i den här frågan...

[QUOTE]
Ok, så det är dom som egentligen förtrycker palestinierna. Då förstår jag hur det egentligen ligger till. Israel är helt oskyldigt och har inget med saken att göra.
[/QUOTE]

Det stämmer, och det hade du förstått om du begripit innebörden av ord som demokrati och diktatur.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem

Saddam: Du visar upp alla tecken på att vara en antisemit. Okunnig men uttalar dig och beter dig som om du vet allt, trots att du knappt förstår vad du skriver eller innebörden av det du länkar till, din logik är bristfällig och ja, du är allmänt dum. Dina slutsatser är som jag visat fullständigt uppåt väggarna och dina så kallade "bevis" är rena skämten. Fortsättningsvis måste du skärpa dig om jag öht ska besvära mig med att svara, och det kommer att bli kortare och mer sammanfattat än hittills.

Jag är betydligt mer intresserad av att veta om din bakgrund, du har inte svenskt ursprung, eller hur? Vem har tutat i dig det här?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Det är en utbredd myt att Israel är en vanlig demokrati.
"Judar utanför Israel har rätt att omedelbart invandra och bli israeliska medborgare, medan cirka 800 000 fördrivna palestinier förvägras rätten att återvända till sina hem.
"Icke-judiska medborgare (20 procent) i Israel kan inte förvärva statsägd mark.
"Ett stort antal arabiska byar i Israel har inte legal status som bosättningsorter och saknar därmed tillgång till allmän service, energi, vatten m m.
"Judar i Israel kan inte gifta sig med icke-judar.
"Israeliska ID-kort visar om innehavaren är jude eller icke-jude.
"Arabiska israeler får inte göra värnplikt (med få undantag), vilket medför diskriminering avseende sociala förmåner, studier m m.
"Som jag tidigare visat, har Israel förbjudit 2 arabiska partier.

Har du någon källa på det där? Låter ju förjävligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Vad, exakt vad har Israel att göra med muhammedkarikatyrerna?

http://www.irancartoon.com/120/holocaust/

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
http://www.irancartoon.com/120/holocaust/

Jag frågar vad Israel har med muhammedkarikatyrerna att göra och får ett antal bidrag i en irancartoon-tävling om vad förintelsen har resulterat i som svar?

Jag frågar igen, vad har muhammedkarikatyrerna med Israel att göra?

Muhammedkarikatyrerna var alltså ett antal teckningar som publicerades i den danska dagstidningen Jyllands-Posten 2005.
Vi ska inte glömma hur arabvärlden fick information om karikatyrerna. De ursprungliga karikatyrerna publicerades i september 2005. Men det var inte förrän runt nyår, efter att ett antal danska imamer rest runt i arabvärlden och visat karikatyrerna tillsammans med ett antal andra, mycket grövre bilder som aldrig publicerats, som protester och våldsamheter tog fart, ambassader attackerades etc.

Jag ser ett antal danska imamer bete sig precis som de inavlade idioter de är, ge sig iväg på en uppviglingsresa i arabvärlden där de sprider hatskapande lögner. Men jag ser inte vad Israel har med det här att göra.

Vad jag däremot vet är att Iran årligen sedan 30 år tillbaka anordnar militärparader och presidenten håller tal där man proklamerar att "Israel ska krossas" och liknande.

Detta var bara ett i raden av saddams alla totalt vansinniga påståenden och kopplingar.

Sedan tidigare har andra påpekat att de kopplingar han gör och de slutsatser han drar helt enkelt är helt uppåt väggarna.

Ett påstående, som kan vara korrekt, förvrids sedan till oigenkännlighet och ett antal helt vansinniga kopplingar görs baserat på tyckande och åsikter, detta presenteras sedan som "fakta och forskning". Som sentenced tidigare formulerade det:

Citat:

Att AIPAC har mkt makt innebär inte att de styr USA eller Israel. Det innebär att de har stor makt. Sedan blandar du detta med konspirationsteorier och olika slags privatpersoners uttalanden (må de så vara gud själv eller USAs president så spelar det ingen roll. Det är uttalanden)

Detta är genomgående metoden som används, det finns säkert ett ord för denna debatteknik. Jag känner inte till det men kallar den antiintellektuell, dum, konspirationsteoretisk pajasdebatterande. I saddams fall med en släng antisemitism.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem

Har tittat lite mer i tråden och kan konstatera att det kryllar av fantastiska uttalanden, ett exempel:

Citat:

Vet du inte att Israel i praktiken tillämpar Apartheid och rasism? Vet du inte att Israel nyligen förbjöd 2 arabiska partier? Skulle en demokrati ens på komma på tanken att förbjuda andra partier? Tyvärr är denna länk till israeliska Haaretz som inte heller är godkänd källa, enligt er.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1054903.html

Här är en annan "början", denna länk är sedan en del i bevisföringen att Israel är en rasistisk apartheidstat. Till bl.a. denna länk hänvisas det längre fram som "bevis". Men vad är det egentligen?
Till att börja med ska vi ha i bakhuvudet att partierna som förbjöds av den Israeliska valkommittén (CEC) vägrade erkänna Israels rätt att existera och gav terrorgrupper sitt stöd.
Den som lade förslaget att förbjuda dessa partier sa något tänkvärt, med tanke på vilken situation Israel befinner sig i:

"[former chief justice] Aharon Barak once said that a democracy does not need to kill itself to prove its vitality. The court threw away this declaration and in fact gave the Arab parties license to kill the state of Israel as a Jewish democratic state," adding that his party will not back down. "In the next Knesset, we will pass a citizenship law that will prevent the disloyalty of some of Israel's Arabs,"

Slutligen, att Israels högsta domstol hävde valkommitténs beslut att förbjuda dessa partier att delta i valet, vilket visar att Israel är en fungerande demokrati och att argumentet alltså inte existerar, "glömde" saddam att nämna, om han ens kände till det.

Såhär kan man fortsätta att bena ut saddams nonsens, men jag har bättre saker för mig än att försöka tala mentala bergväggar till urblåsta antisemiter tillrätta.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Har du någon källa på det där? Låter ju förjävligt.

håller med om det, källa tack:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Jag frågar vad Israel har med muhammedkarikatyrerna att göra och får ett antal bidrag i en irancartoon-tävling om vad förintelsen har resulterat i som svar?

Jag frågar igen, vad har muhammedkarikatyrerna med Israel att göra?

När bilderna på mohammed publicerades blev det ett jävla liv i mellanöstern medans väst försvarade tryckfriheten.

När bilderna på judar och Israel publicerades blev det ett jävla liv i väst, medans mellanöstern försvarade tryckfriheten.

Grovt förenklat. Hoppas du ser sambandet.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
När bilderna på mohammed publicerades blev det ett jävla liv i mellanöstern medans väst försvarade tryckfriheten.

När bilderna på judar och Israel publicerades blev det ett jävla liv i väst, medans mellanöstern försvarade tryckfriheten.

Grovt förenklat. Hoppas du ser sambandet.

Det saddam påstod var att Irans förintelsekonferens var ett svar på publiceringen av muhammedkarikatyrerna i en dansk tidning. Men Israel har öht ingenting med saken att göra. Att svara på ett antal danska karikatyrbilder genom att starta en konferens som handlar om förnekelse av förintelsen och där en rad kända förintelseförnekare deltar går inte att jämföra samma dag, speciellt i ljuset av att värdlandet tidigare bl.a. hävdat att massakrerna på judar under andra världskriget är en myt. Att förneka och ifrågasätta världens mest väldokumenterade folkmord och brott mot mänskligheten är sjukt i sig, att hävda det är ett svar på några karikatyrbilder av muhammed i en dansk tidning som ett antal danska araber själva har gått in för att sprida till arabvärlden är mer än sjukt. Att det skulle handla om yttrandefrihet är rent nonsens, det är dessa åsikter man har helt enkelt. Iran, Hizbollah, Hamas m.fl. är de ideologiska arvtagarna till andra världskrigets nazister. Det är något de själva gjort fullständigt klart och som stått bortom allt tvivel långt innan några muhammedkarikatyrer publicerades i Jyllandsposten. De står alla för solklara fall av antisemitism, eller rasism om du så vill.

Tänkte kommentera vad du faktiskt skriver med några frågor: Du ser ingen skillnad mellan reaktionen på de båda händelserna? Att bli upprörd över bilder på muhammed och att bli upprörd på att man ifrågasätter och förnekar ett folkmord och brott mot mänskligheten som är ytterst väldokumenterat?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Tänkte kommentera vad du faktiskt skriver med några frågor: Du ser ingen skillnad mellan reaktionen på de båda händelserna? Att bli upprörd över bilder på muhammed och att bli upprörd på att man ifrågasätter och förnekar ett folkmord och brott mot mänskligheten som är ytterst väldokumenterat?

Nope. Yttrandefriheten är det enda väsentliga för mig. Om folk gnäller skiter jag i, folk ska kunna tänka/säga/rita/publicera saker och ting.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Nope. Yttrandefriheten är det enda väsentliga för mig. Om folk gnäller skiter jag i, folk ska kunna tänka/säga/rita/publicera saker och ting.

Ok, det kan jag hålla med om. Det gör inget att de danska imamerna åkte till och runt i arabvärlden och visade bilder som aldrig publicerats?

Och du ser ingen skillnad i hur protesterna yttrade sig i de båda fallen?

Varför blev det upplopp och varför brändes ambassader i det ena fallet? Varför inte lika kraftiga reaktioner mot förintelsekonferensen? Den genomfördes och kritiserades visserligen men reaktionerna var mer av en pinsam tystnad.

Att antisemiter har skit i huvudet är inget nytt, så jag förstår att det är en svår prövning för dig och att det pågår en intern kamp i ditt huvud just nu. Ska du lyssna på det sunda förnuftet eller ska du strunta i det, låta hatet och rasismen ta över och köra vidare i de antisemitiska spåren..? Jag tror jag vet svaret.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem

anledningen till att vi i väst inte brände Irans ambassad under konferensen är väl ganska självklar? vi i väst är lite mer civiliserade på den punkten?:p

ps: Dave R: hur många på forumet ska du peka ut som antisemiter egentligen?:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
ps: Dave R: hur många på forumet ska du peka ut som antisemiter egentligen?:p

Alla som är antisemiter eller visar sådana tendenser. Tror man exempelvis det är judar som styr världen och påpekar att "Bonnier" äger DN i en debatt om Israel borde varningsklockorna att ringa hos de flesta, speciellt när man samtidigt påstår att man egentligen inte bryr sig så mycket om konflikten.

Låter man som saddam och Crippa90 är det inte mycket att orda om egentligen. De må vara unga och dumma, duperade och inte förstå innebörden av vad de säger eller ha någon koll på någonting, men det förändrar inte faktum att det de häver ur sig är antisemitisk, rasistisk dynga. De har gjort sig själva till megafoner åt Iran, Hizbollah och Hamas.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Att antisemiter har skit i huvudet är inget nytt, så jag förstår att det är en svår prövning för dig och att det pågår en intern kamp i ditt huvud just nu. Ska du lyssna på det sunda förnuftet eller ska du strunta i det, låta hatet och rasismen ta över och köra vidare i de antisemitiska spåren..? Jag tror jag vet svaret.

Så sött. Nu var man antisemitiskt igen. Känns bra. Gasa judarna bara. Länge leve Islam-packet!

Jag försöker att se saker ifrån en objektiv syn. Israel gör många fel, men det betyder INTE att Iran/Palestina är 100% felfria. Allt är inte svart eller vitt vettu.

Angående de olika reaktionerna så skiter jag i det.

EDIT: Och du måste fan ta och skärpa dig att kalla folk för det ena och det andra. Mest för din egen skull om du vill bli tagen på allvar. Jag skiter egentligen vad du kallar mig, jag bryr mig bara om sakfrågorna och där hjälper det inte att kalla mig antisemit eller rasist (tvivlar lite på att du inte helt vet vad de betyder).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
ps: Dave R: hur många på forumet ska du peka ut som antisemiter egentligen?:p

Alla som kritiserar Israel, eller som bryr sig om demokratin.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Hamas klassas som en terrororganisation just eftersom de har en väpnad gren som envisas med att skjuta raketer mot Israel. Inte så konstigt att de blir klassade som terrorister då för det är just vad de är.

Suck. Jag begriper inte varför inte folk läser mina inlägg? Hur många ggr måste jag upprepa detta: Ett land under ockupation har rätt, enligt internationell lag, att försvara sig mot en fientlig militärmakt eller ockupationsmakt med vapen. Faktum är att ett land har SKYLDIGHET och MÅSTE ta hand om sina medborgare och försvara sina medborgare mot en fientlig militär- eller ockupationsmakt.

Israel ockuperar 95% av Palestina emot flera FN resolutioner. Då är frågan nu, vilka är det som försvarar sig och har lagen på sin sida, och vilka är det som angriper? Tänk efter lite nu så kanske vi slipper att du skriver såna felaktiga saker igen.

Och det var USA som drev igenom att Hamas skulle terrorstämplas och isoleras. Dvs, AIPAC med George Bush i spetsen. George Bush är AIPACs gullgosse och bäste vän. Bush har talat på flera AIPAC möten. Hur tror du han kunde vinna över Al Gore, trots Al Gore fick flera röster? Pga AIPACs makt som såg till att han tog vinsten. AIPAC kommer att göra honom rik i efterhand. Det finns länder som inte anser Hamas vara terrorister, som t.ex. Ryssland. Det är USA och Israel som drivit igenom terrorstämpeln.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Har du någon källa på det där? Låter ju förjävligt.
http://www.irancartoon.com/120/holocaust/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
håller med om det, källa tack:)

Taget från Lasses artikel, medlem i organisationen "Judar för fred", JIPF.
http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_5666367.asp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Jag ska ta det mest uppenbara nedan.

Du har inte NÅGONSTANS i detta inlägg gjort ett seriöst försök för att bevisa vilka fel jag gjort. Däremot har du gjort ett seriöst försök i posten längre ned, om att Israel förbjudit två arab partier. Där har du faktiskt länkat och bevisat att jag hade fel. Det är det enda vettiga inlägget jag sett i hela denna tråd av er pro-israeler, trots att jag efterfrågat en vettig debatt. Resten av era inlägg är faktiskt, ren gojja och helt substanslösa. De går i stil med "du har fel", "nej jag tänker inte berätta vad som är fel om du inte själv märker det", "nej det stämmer inte", "du tänker fel", "din logik är fel", etc. Kan någon som påstår något vara fel, peka ut VAD som är fel och vad som inte stämmer? Jag har efterfrågat det gång på gång, men utan något vettigt svar från någon. Har någon pro-israel här, läst vidare efter gymnasiet? Jag tror inte det, pga alla förolämpningar och ren gojja som inte hör hemma i en akademisk debatt.

Ena sidan vill att så mycket information som möjligt ska komma fram och länkar gärna till seriösa forskningsartiklar och efterfrågar seriösa länkar och en seriös debatt. Den andra sidan vill att information ska inte komma fram, det ska vara fängelsestraff på att diskutera saker, det är straffbart att tänka i vissa banor och inga länkar presenteras, argumentationen går mera i stil med "tro mig, jag har rätt". Det är skrattretande. Hade din argumentering varit i den akademiska världen, med dess krav, så hade du fått underkänt på precis allting i denna tråd. Du skulle inte klarat dig igenom första kursen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Jag vet att Israel vill ha fred.

Precis som Hamas. Hamas erbjuder återigen fred, men Israel har inte svarat. Det passar bättre med mediebilden att Hamas är galningar som vill utplåna Israel:
http://www.thenews.com.pk/daily_detail.asp?id=159644

Pro-Israeler säger; "vilket annat land än Israel skulle ge mat och medicin till sina fiender????". På det svarar jag så här: En ockupationsmakt måste ansvara för civilbefolkningens försörjning:

"Fourth Geneva Convention

Article 55

To the fullest extent of the means available to it the Occupying Power has the duty of ensuring the food and medical supplies of the population; it should, in particular, bring in the necessary foodstuffs, medical stores and other articles if the resources of the occupied territory are inadequate."

Det är alltså Israels skyldighet att bistå med mat och medicin, det är inte en vänlig gest.

Här ser vi att IDF tryckt upp t-shirts med texten "shot once, kill two" och en bild på en gravid kvinna. Det finns även motiv med sprängda moskeer, etc. Jag hittar inte de bilderna just nu, men det fanns på israeliska media. Jag postar dem senare.
http://annarkia.blogg.se/2009/march/utkast-den-israeliska.htm...

Här ser vi att Israeliska soldater berättar vad för hemskt de gjort i Gaza kriget. Det är förstås israelisk media jag länkar till. En snabb googling visar MASSOR av östmedia länkar om hemskheter som IDF gjort, men skulle jag postat dem här skulle de avfärdats omedelbart. Skulle du accepterat arabiska länkar? Jag tror inte det va? Varför måste jag länka till israeliska länkar för att inte omedelbart bli avfärdad som lögnare (vilket jag blir ändå) medans du kan länka till vart du vill för att visa att du har rätt, du behöver inte länka till arabiska media?
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1072040.html

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Hur mycket vet du om historien i området egentligen?

Du har verkligen ingen aning om vad du pratar om, noll kunskap i ämnet och den lilla information du har har du snappat upp från div. antiisraeliska bloggare och debattörer.

Jag vet ganska mycket. Men jag känner inte till den Israeliska versionen.

Jag vet att vid tiden för Israels skapelse, FNs norska generalsekreterare Trygve Lie var agent för Israel och träffade Jewish Agency i hemlighet. Han var alltså pro-israel:
http://motbilder.se/2008/04/26/osanna-kommentarer-om-israel-3...

Och sen kom våran svenska greve Bernadotte till FN som tyvärr visade sig vara ej pro-israel så han mördades prompt av utbrytargrupp till terroristgruppen Irgun (som är dagens likudparti), gruppen hette Stern.

Under tiden hade judar köpt 6% av marken från palestinier. Vid tiden för skapelsen så fick Israel 55% av marken. Jag vet även att Palestinierna fördrevs från sina marker samt massakrerades: Deir Yassin massakern som jag länkade till ovan.

Jag vet även att judarna lockades/tvingades till Israel. Bl.a. så planterades bomber ut av agenter i andra länder, som skyllde på muslimer och att judarna var hatade, men välkomna i Israel. Agenterna åkte fast och allt avslöjades, finns på wikipedia (Israel förnekade detta i många år tills nyligen då agenterna fick hedersbevis).

Så ökade Israels folkmängd, eftersom judarna ville inte flytta dit, men de kom med lock och pock pga flera israeliska operationer som nämns på wikipedia och här:
http://motbilder.se/2008/12/30/nej-det-fordrevs-inte-mer-an-8...

Jag vet att före Israel, tvekade judarna mellan att lägga Israel i Argentina (finns många judar där) och Palestina. Tur att de inte valde Sverige. Sionismen var utbredd och Hitler fick mycket inspiration därifrån, som jag tidigare länkat till här. Och i FN resolution 3379 så jämställs Sionismen med Nazismen som rasistiska.

Och jag vet att araberna blev skogstokiga vid delningen. De sa "varför ge land till judarna här? Vi hade inget med Förintelsen att göra. Ge dem land i Tyskland". Och de vägrade delningen och anföll Israel. Israel hade då 90,000 man och 35,000 reservister med vapen från Väst och USA, och araberna var 30,000 man med uråldriga vapen, i början av kriget. Israel vann och tog mark.

Allt det här står i länkarna. Där finns många länkar vidare. Så om ni inte tror på texten kan ni kolla på länkarna direkt istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Vad, exakt vad har Israel att göra med muhammedkarikatyrerna?

Snacket går att israelerna försöker piska upp ett islam hat, och de är på god väg att lyckas. T.ex. Geert Wilders film "Fitna" som det finns lång tråd om här, är ju extremt Islam fientlig. I tråden är det en pro-israel som kräver att filmen ska visas i svensk TV, vad hade hänt om någon krävt att visa en judefientlig film på TV? Ramaskri, det hade säkert tagits upp på dagsmedia. Geert Wilder spenderar långa perioder i Israel och är pro-israel. Han piskar upp Islam hat. Precis som andra pro-israeler och media.

Det är nåt sånt som resonemanget går.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Du förstår ju inte ens innebörden i det du länkar till.

Vad är det jag inte förstår, kan du förklara eller skriver du bara så? Menar du att Israeler inte anser sig stå över alla andra och alla andra raser är mindre värda? Menar du att det inte stämmer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Du har fått saken om bakfoten, Israel ÄR en sekulär demokrati, det är arabvärlden som är full av diktatur och fanatism. Fred i mellanöstern kräver att den arabiska sidan reformeras demokratiskt.

Du vet, det är många som inte håller med dig. Jag håller med dig om att arabvärlden inte är mycket bättre. Men Israel är INTE en demokrati. Jag har visat en punktlista om det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Varför tror du att det finns de som röstar emot? Vad kan det bero på? Vad är Israels/USAs/Australiens mål med och anledning till att man röstar mot?

Och är en resolution i FN som heter "peaceful settlement om the palestine question" likamed fred i mellanöstern? Du kan ju inte mena allvar.

Dina slutsatser och din logik är verkligen pinsamma.

Poängen är inte att resolutionen orsakar fred. Poängen är att den uttrycker en vilja till att samarbete och att vilja lösa konflikten på fredlig väg. Vet du varför Israel och USA inte vill ha en fredlig lösning? De andra länderna som är emot en fredlig lösning, vet jag inget om.

Från FNs egen hemsida:
http://www.un.org/News/Press/docs/1999/19991201.ga9674.doc.ht...

"The General Assembly reaffirmed the necessity of achieving a peaceful settlement of the question of Palestine, which it identified once more as the core of the Arab-Israeli conflict.
...
by 139 votes in favour to 1 against (Israel), the Assembly held that Israel's imposition of its own laws, jurisdiction and administration on the Holy City of Jerusalem is illegal, null and void"

Vad är det för fel på mina slutsatser och min logik, kan du peka ut felen för mig? Finns det fel så borde du väl kunna peka ut felen? Eller hittar du inga fel? Ljuger du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Vad får dig öht att tro det blir fred med 1967 års gränser? Varför blev det då krig 1967 från första början? Och du svarade inte på frågan varför det inte bildades någon arabisk stat på de områden du kallar ockuperade före 1967, då hade ju araberna möjligheten, varför tog man den inte?

Jag tror det blir fred eftersom Hamas vill det. Angående historia så har jag skrivit högre upp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Nej, hamas vill inte ha fred, hamas vill döda alla judar. Vad man säger är en del av taktiken att uppnå det.

Nej, Hamas vill ha fred. Hamas har sagt det flera ggr nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Dessa FN-resolutioner är inte värda pappret de är skrivna på.

Vad är felet med dem då? Varför är de värdelösa? Bobengotot:
"Frågan är om Israel över huvud taget fortfarande har rätt att kalla sig för en stat. Om jag inte är helt fel på det så gäller väl det att om man ingår ett avtal vilket Israel gjorde med FN anno 1948 så bör väl bägge parter hålla sig till detta, annars får väl avtalet anses som brutet. 1948 skrev Israel under på följande (efter ett initiativ från USA, Storbritanien lade ner sin röst) : FN´s resolution 273, 11 maj 1949 (Resolutionen ger Israel medlemskap i FN, men hänvisar också till försäkringar som Israels regering gjort att följa FNs delningsplan och tillåta palestinaflyktingarna återvända) Dessutom staten Israels deklaration att den "oreserverat accepterar förpliktelserna i Förenta Nationernas stadga och åtar sig att hedra dem från den dag som den blir medlem av Förenta Nationerna". Dom har även brutit mot följande: FN resolution 242, FN resolution 338, FN resolution 425,FN resolution 194 samt FN resolution 3236. Detta är bara ett litet urval. Det finns ytterligare avtalsbrott som Israel har gjort sig skydiga till, bla. Genevekonvesionen. Därför bör, och skall ALLA avtal med Israel, även diplomatiska, omedelbart upphöra, samt alla dereras diplomater utvisas. Detta bör gälla inom HELA EU med omedelbar verkan!!!"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Detta är inte några som helst belägg för dina påståenden, förstår du inte det?

Jasså, jag yrar om att Israel får enormt mycket bistånd och att Israel tack vare biståndet kunnat bygga upp en ekonomi som Spanien? Och när jag visar länk som visar precis det jag påstår så är det inga som helst belägg för mina påståenden? Nej jag förstår inte riktigt. Exakt vad är det som är fel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Jag lät dig smaka på din egen logik ett kort ögonblick. Det var du som påstod att palestinierna höll på att försvinna.
Det är precis såhär skev logik du har, känns det jobbigt?

Jag använder inte sån logik som du påstår. Kan du ge ett exempel på när jag använder logik felaktigt? Jasså inte? Varför påstår du saker som inte stämmer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Nej, allt är arabernas fel.

Är det sånt här som kallas för fanatism?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Du har fått det om bakfoten som sagt, det FN skulle göra på plats var som sagt att jaga terrorister, stoppa smuggling och upprätthålla lag och ordning på de palestinska områdena.

Men varför vägrar Israel FN patruller då? Vore det inte bra med soldater där i problemområdet? FN skulle avbryta alla försök till raketbeskjutning, eller hur? Kanske det är så att FN skulle bli vittnen istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Det är väl bra då att man inte gör det? Hur tror du det skulle se ut om det var den arabiska sidan som var överlägsen?

Ja, inte så här i alla fall:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/israels-fosforbomber-dodade-...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Du har ingen som helst koll på historien, du vet med andra ord inte vad du pratar om. Marsch iväg till biblioteket.

Kan du peka ut var jag har fel? Eller kör du Sentenced argument? "Nej jag tänker inte berätta vad som är fel, men du har fel. Tro mig."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Vad har hänt med självmordsattackerna sedan barriären kom till?

Jag har läst på flera ställen att de har minskat pga Hamas förlorade världsopinion. Det har inget med muren att göra, som för övrigt är emot lagen och ska bort.

Men vad har självmordsdåden med saken att göra? Det är inte attacker. Hur ska man istället stoppa Israels attacker, menar du? Som vi konstaterat så försvarar sig Palestina med lagen på sin sida. Och Israel ockuperar. Det är inte attacker som Palestina sysslar med, det är försvar. Det Israel sysslar med, är attacker, eftersom det är en ockupationsmakt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Saddam: Du visar upp alla tecken på att vara en antisemit. Okunnig men uttalar dig och beter dig som om du vet allt, trots att du knappt förstår vad du skriver eller innebörden av det du länkar till, din logik är bristfällig och ja, du är allmänt dum. Dina slutsatser är som jag visat fullständigt uppåt väggarna och dina så kallade "bevis" är rena skämten.

Du har inte visat nånting om mina slutsatser. Du har inte lyckats beslå mig med felaktigheter någonstans. Kan du eller någon ge ett exempel på när du avslöjar mina fel? Nehej. Tänkte väl det.

Dessutom, du vet inte vad antisemit betyder. Både araber och judar är semitiska folkslag. Jag har inget emot någon av dem, och har kompisar från båda folkslagen. Om man är antisemit så är man alltså emot judar och araber, vilket jag inte är.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Fortsättningsvis måste du skärpa dig om jag öht ska besvära mig med att svara, och det kommer att bli kortare och mer sammanfattat än hittills.

Åh va bra. Då kan vi återgå till att diskutera Israels makt, istället för att tjafsa med någon obildad pro-israel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Jag är betydligt mer intresserad av att veta om din bakgrund, du har inte svenskt ursprung, eller hur? Vem har tutat i dig det här?

Du har frågat detta flera ggr tidigare. Jag har sagt att du har inget med saken att göra. Men jag kan svara. Jag brydde mig inte om Israel-Palestina, och trodde som alla andra. Att allting var de galna arabernas fel. Att Israel ville ha fred. Jag kollade på alla Förintelsefilmer som Hollywood pumpade ut, och köpte flera böcker. Jag var faktiskt starkt Pro-Israel förrut faktiskt. Jag har alltid värnat om de svaga. Om en stor kille slår en liten, så reagerar jag. En dag hittade jag en bok av professor Norman Finkelstein i biblioteket. Den hette "Förintelseindustrin". Jag trodde den handlade om att judarna förintades i maskiner och blev förfärad. Men... när jag läst den så vändes hela min värld upp och ned. Han pekade ut så mycket konstigheter som inte höll nånstans. Och om du är akademiker med dubbla examina som jag, så märker du alla konstigheter direkt. Jag läste på mer och mer, och stötte på bl.a. AIPAC. Allting blev glasklart, varför stödjer USA alltid Israel? Allting hänger ihop så snyggt. Jag är fortfarande lite omtöcknad. Om man verkligen sätter sig in i och läser lite, så ser man att det är så många konstigheter så något är tokfel. Men jag har läst lite, och dessa två bloggar nedan var faktiskt ögonöppnare för mig. När jag läst lite där, så "vaknade" jag och insåg hur jag blivit indoktrinerad av Israel även här i Sverige. Jag visste t.ex. inte att Israel ockuperade 95% av Palestina emot många FN resolutioner. Det döljs ganska bra, svenska ungdomar vet knappt att Palestina är ockuperat av världens enda(?) nuvarande ockupationsmakt. Börjar man surfa lite, om man har tråkigt, så ser man att det är så många konstigheter som inte kan vara sant. Man blir lite skraj faktiskt, om man läser den andra sidan eftersom man fattar att man varit lurad hela livet.

Jag läste nyligen att 80% av israelerna är Khazar judar. Judarna har ju bott i mellanöstern tusentals år och har därför rätt till marken. Eller hur? Men runt 1700(?) talet i Sovjet fanns ett krigiskt nomadfolk som behövde en ny religion av olika skäl. De valde judendomen. Det folket, Khazarerna, spred sig och dominerar nu i Israel. De israeler som nu bor i Palestina är alltså från Sovjet och har flyttat dit nyligen, och inte alls funnits där i tusentals år. Här är de 2 bloggarna som öppnade mina ögon:

http://motbilder.se/2009/01/12/hasbara-brigaden-slar-till-ige...

http://jinge.se/allmant/israellobbyn-och-det-amerikanska-pres...

Jag kan även lägga till en tredje blogg nu:
http://lassewilhelmson.wordpress.com/2009/04/28/varstingen-in...

Så jag är ingen vit-makt snubbe eller muslim eller nåt sånt. Jag bara är nyfiken och läser mycket och råkade läsa fel bok. Tidigare skulle jag skrattat åt folk som pratade om AIPAC och Israels makt. Jag var ju starkt pro-israel. Men jag är för nyfiken och läshungrig för mitt eget bästa. Råkade läsa fel bok, helt enkelt.

Och du då, vad kan du berätta om dig? Har du alltid varit pro-israel? Läser du mycket israeliska tidningar och har gått på propagandan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Alla som är antisemiter eller visar sådana tendenser. Tror man exempelvis det är judar som styr världen och påpekar att "Bonnier" äger DN i en debatt om Israel borde varningsklockorna att ringa hos de flesta, speciellt när man samtidigt påstår att man egentligen inte bryr sig så mycket om konflikten.

Ja det är ju tur då att ingen här påstår att judar styr världen, eller hur?

Angående att Bonnier äger Expressen, DN, TV4, Stockholm City, DI, TT reuters, etc nämndes därför att någon påstod att det var riskfritt att kritisera Israel och att censur inte råder här i Medie sverige. Men jag har ju visat länkat ovan, som visar att det visst är censur. Journalister kan inte skriva vad de vill. Inte heller i England, t.ex:
http://www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4251392,00.h...

I all västmedia står alltid:
Israel - försvar, vedergällning, motangrepp, etc
Palestina - provokation, terror, attack, etc
när det egentligen är helt tvärtom. Väst media vinklar grymt. T.ex. får man inte läsa om att Hamas erbjudit fred längs 1967 års gränser flera ggr. Man får läsa att Irans President vill utplåna Israel, vilket inte stämmer. Det är mycket snack om terror och att muslimer är farliga. Och Muhammed nidbilder är bara bra. "Ska vi ge efter för muslimerna? Vågar vi publicera bilderna?" Och folk blir upprörda och hatiska. När öst startar en revisionist konferens så skriker folk om att man ska bomba Iran. Och tidningarna gör sitt bästa att piska upp hatet.

Typiskt vinklad Expressen artikel som piskar upp muslimhat, och att Israel försvarar sig, ockupation sedan 1967(?) nämns inte:
http://www.expressen.se/kronikorer/ulfnilson/1.1421179/ulf-ni...
"Israel har funnits i femtio år, alltid stöttat av USA. Hur ska man kunna förhindra att ett växande islamistiskt hat - kanske förstärkt med nya vapen, läs: kärnladdningar - leder till en katastrof?
Israel har rätt, all rätt i världen, att försvara sig mot raketangrepp från Hamas i Gaza."

T.ex. här ser vi en typisk vinklad DN artikel:
http://www.dn.se/opinion/fel-tvastatslosning-1.702196
Det pratas om "terror", att Israels soldat kidnappades och var orsaken till kriget (I arabisk media nämns att Israel gjort en räd dagarna innan och kidnappat araber, men detta döljs i Svensk media), att Hamas är gangstrar och terrorister (de är folkvalda), etc.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Har tittat lite mer i tråden och kan konstatera att det kryllar av fantastiska uttalanden, ett exempel:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Vet du inte att Israel i praktiken tillämpar Apartheid och rasism? Vet du inte att Israel nyligen förbjöd 2 arabiska partier? Skulle en demokrati ens på komma på tanken att förbjuda andra partier? Tyvärr är denna länk till israeliska Haaretz som inte heller är godkänd källa, enligt er.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1054903.html

Här är en annan "början", denna länk är sedan en del i bevisföringen att Israel är en rasistisk apartheidstat. Till bl.a. denna länk hänvisas det längre fram som "bevis". Men vad är det egentligen?
Till att börja med ska vi ha i bakhuvudet att partierna som förbjöds av den Israeliska valkommittén (CEC) vägrade erkänna Israels rätt att existera och gav terrorgrupper sitt stöd.
Den som lade förslaget att förbjuda dessa partier sa något tänkvärt, med tanke på vilken situation Israel befinner sig i:

"[former chief justice] Aharon Barak once said that a democracy does not need to kill itself to prove its vitality. The court threw away this declaration and in fact gave the Arab parties license to kill the state of Israel as a Jewish democratic state," adding that his party will not back down. "In the next Knesset, we will pass a citizenship law that will prevent the disloyalty of some of Israel's Arabs,"

Slutligen, att Israels högsta domstol hävde valkommitténs beslut att förbjuda dessa partier att delta i valet, vilket visar att Israel är en fungerande demokrati och att argumentet alltså inte existerar, "glömde" saddam att nämna, om han ens kände till det.

Såhär kan man fortsätta att bena ut saddams nonsens, men jag har bättre saker för mig än att försöka tala mentala bergväggar till urblåsta antisemiter tillrätta.

Spelar roll om förbudet upphävdes. Det viktiga är att Israel ens kom på tanken att förbjuda andra partier, och vad värre var, verkligen förbjöd arabiska partier, men högsta domstolen fick till slut upphäva förbudet. Det är inte vidare demokratiskt att förbjuda partier, eller hur? Nonsens? Menar du att Israel aldrig förbjöd partier? Är det ett "fantastiskt" uttalande av mig? Hände det aldrig?

Och vad var motivet till att förbjuda partierna då? Jo, en viss minister Avigdor Lieberman var den drivande kraften bakom förbudet. Ni kanske känner till honom? Inte? Han är en ganska typisk vanlig Israelisk minister. Han ville förbjuda partierna eftersom de är terrorpartier. Israeliska ministrar ser terrorister överallt. Han som fått många röster och massivt stöd. Han som pratar t.ex. om att atombomba Gaza, vill avrätta arabiska ledamöter i Knesset som för en dialog med Palestinska tjänstemän (hans definition på terrorpartier är att de försöker föra samtal med palestinska myndigheten), han har flera ggr sagt att han vill etniskt rensa Israel, etc.

Lite flera klämkäcka uttalanden av honom, en typisk Israelisk minister:
http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=693768
"We are not a democratic state; one of our fundamental laws is the Law of Return, which applies only to the Jews. We have to build up the state in such a way that it stays Jewish forever.

Nor do the Palestinians have any interest in the establishment of a Palestinian state. The truth is that all they want is to destroy the State of Israel." - jag tvivlar lite grand på detta.

Vill avrätta arabiska ledamoter av Knesset som för dialog med palestinska myndigheten:
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/103069
"all the [arab members in the Knesset] inciters and collaborators with terrorism that sit in this house should bear ... the penalty for those actions. ... The heads of the Nazi party went to be executed – but not just them, also those who collaborated with them. I hope that this is the fate of the collaborators in this house.”

Inom politiken, när man officiellt kritiserar något säger man "vi är bekymrade/oroade över att...". Vill man verkligen vara extremt skarp i tonen, så heter det "vi är mycket bekymrade över att...". När George Bush förrut sade i ett offentligt tal "Vi funderar på alla lösningar för denna Irak(?) konflikt, och utesluter inte kärnvapen" så är det alltså ett extremt aggressivt hot.

Israels utrikesminister Avigdor Lieberman (som fått grymt mycket röster) om sin lösning på Gaza, under Gaza kriget nyligen: Han jämför med USA och Japan under 2a världskriget, "Israel måste kämpa mot Hamas såsom USA kämpade mot japanerna". Han säger att "kärnvapen gjorde en ockupation onödig". Folk har blivit mycket upprörda över det aggressiva uttalandet.
http://www.maannews.net/en/index.php?opr=ShowDetails&ID=34924

Lite flera saker han sagt/gjort, med länkar vidare till bl.a. israeliska tidningar med flera detaljer för den som vill fördjupa sig:
http://www.normanfinkelstein.com/avigdor-lieberman-threatens-...
* Avigdor Lieberman led the drive in Israel’s Central Election Committee to have Arab political parties banned from running in the most recent election, which passed successfully and was overturned only by the Israeli Supreme Court. (2)
* He has called for the expulsion of Arab Members of the Knesset, threatening them that “a new administration will be established and then we will take care of you.” (3)
* He has called for Arab citizens of Israel to sign an “oath of loyalty” to the state or be stripped of their citizenship. (4) His party has been very clear about what being “loyal” means: If you are an Arab student and dare come to school wearing a kefiyah, you are “disloyal.” (5)
* Lieberman’s party said that if you are a Muslim Israeli and collect money and medicines for Gaza relief, you are “disloyal.” (6)

Sen har vi även Israels minister Tzipi Livni arbetade i en dödspatrull i Mossad. Skäl för internationell arrestering?
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_east/artic...

Hon vill förstås även hon etniskt rensa Israel från alla araber. Allt detta tal om att etniskt rensa Israel
är ganska utbrett i Israels styre. Knappast demokratiskt?
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5hlcC1bkUCB...

Som sagt. Demokrati my ass.

Kan du försöka visa något fel i mina länkar, istället för att sitta och säga att jag har fel? Här gjorde du ett bra försök, men tyvärr. Kan du göra flera bra försök med länkar och fakta istället för att säga "du har fel, tro mig"? Om du bara ska sitta och säga saker utan att kunna visa att jag har fel eller nåt, så kan du vara tyst. Så kan vi fortsätta diskutera AIPAC.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Taget från Lasses artikel, medlem i organisationen "Judar för fred", JIPF.
http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_5666367.asp

Där sjönk min syn på Israel ganska kraftigt. Tack för länken förövrigt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Saddam, ett problem jag har med din argumentation är att du framstår som du vill sprida vad du tycker istället för att diskutera. Ta denna kritik för vad det är, gör vad du vill med det med andra ord.

När du pratar om dessa 95 % kan du förtydliga hur du har räknat fram denna andel när det gäller hur stor area av Palestina som Israeler "ockuperar" som du beskriver det.

Ett annat stort problem är att den största delen av befolkningen av Israel inte tycker att det är ockuperad mark utan endast gränsdragningstvister. Eftersom Palestina aldrig varit ett land (förväxla inte detta med det brittiska protektoratet eller alla dess andra varianter av protektorat innan dess) erkänt av västvärlden pga dess oorganisation samt ostabilitet. Som jag förstått det så ser Israelerna det helt enkelt som landsvinning i ett krig för mer än 40 år sen.

Blanda inte ihop detta med mina synpunkter jag försöker bara påpeka komplexiteten av konflikten. Något som ofta förenklas alldeles för mycket i en sån här konflikt. Speciellt i ett forum där medelåldern är så pass låg samt vars kunskap ligger helt i andra områden. Läs datorhårdvara och mjukvara

Om du vill fortsätta en diskussion föredrar jag att de sker via meddelanden då jag endast vill läsa svar på mina argument och frågor no offense guys men denna diskussionen håller en riktigt låg nivå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
massa text

Du verkar ha en hyffsat vinklad syn på det hela själv måste jag säga.

Du ser inte problematiken i att Israel river hus och driver bort människor från deras land? Inte särskilt demokratiskt om du frågar mig.

Terror i det läget ser jag som en ganska naturlig reaktion. Såklart inget man ska rättfärdiga, men det kommer ju inte som någon överraskning att människor gör motstånd.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Lasse Willhelmsson tvivlar även på förintelsen, 9/11, ryska revolutionen, attentaten i londons tunnelbana etc. och påstår att det är judiska konspirationer, så det är klart han tycker såhär, det hör så att säga till åsiktspaketet. Han är en förvirrad revisionist och konspirationsteoretiker, precis som du.

Har du någon källa på det eller något som styrker det du säger?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Taget från Lasses artikel, medlem i organisationen "Judar för fred", JIPF.
http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_5666367.asp

Lasse Willhelmsson tvivlar även på förintelsen, 9/11, ryska revolutionen, attentaten i londons tunnelbana etc. och påstår att det är judiska konspirationer, så det är klart han tycker såhär, det hör så att säga till åsiktspaketet. Han är en förvirrad revisionist och konspirationsteoretiker, precis som du.

[QUOTE]
Du har inte NÅGONSTANS i detta inlägg gjort ett seriöst försök för att bevisa vilka fel jag gjort. Däremot har du gjort ett seriöst försök i posten längre ned, om att Israel förbjudit två arab partier. Där har du faktiskt länkat och bevisat att jag hade fel. Det är det enda vettiga inlägget jag sett i hela denna tråd av er pro-israeler, trots att jag efterfrågat en vettig debatt. Resten av era inlägg är faktiskt, ren gojja och helt substanslösa. De går i stil med "du har fel", "nej jag tänker inte berätta vad som är fel om du inte själv märker det", "nej det stämmer inte", "du tänker fel", "din logik är fel", etc. Kan någon som påstår något vara fel, peka ut VAD som är fel och vad som inte stämmer? Jag har efterfrågat det gång på gång, men utan något vettigt svar från någon. Har någon pro-israel här, läst vidare efter gymnasiet? Jag tror inte det, pga alla förolämpningar och ren gojja som inte hör hemma i en akademisk debatt.
[/QUOTE]

Jag har gjort precis det du påstår att jag inte har, problemet är att du inte förstår eller förmår ta det till dig. Du är förblindad av hat, du har troligen aldrig varit speciellt klipsk, men antisemitismen har fördummat dig ytterligare.

[QUOTE]
Ena sidan vill att så mycket information som möjligt ska komma fram och länkar gärna till seriösa forskningsartiklar och efterfrågar seriösa länkar och en seriös debatt.
[/QUOTE]

[QUOTE]
Den andra sidan vill att information ska inte komma fram, det ska vara fängelsestraff på att diskutera saker, det är straffbart att tänka i vissa banor och inga länkar presenteras, argumentationen går mera i stil med "tro mig, jag har rätt". Det är skrattretande. Hade din argumentering varit i den akademiska världen, med dess krav, så hade du fått underkänt på precis allting i denna tråd. Du skulle inte klarat dig igenom första kursen.
[/QUOTE]

Men debatten är inte i den akademiska världen, den är mot en förvirrad konspirationsteoretiker och antisemit. Du är immun mot logik och rationellt, förnuftigt resonemang, du har alltid zog att falla tillbaka på.

[QUOTE]
Precis som Hamas. Hamas erbjuder återigen fred, men Israel har inte svarat. Det passar bättre med mediebilden att Hamas är galningar som vill utplåna Israel:
http://www.thenews.com.pk/daily_detail.asp?id=159644
[/QUOTE]

Hamas ÄR galningar som vill utplåna Israel, det där är bara ett spel för gallerierna. Du verkar tro att det är första gången Hamas "erbjuder" fred, men Israel genomskådade Hamas' "fredsinviter" omgående, för mycket länge sedan.

[QUOTE]Skulle du accepterat arabiska länkar? Jag tror inte det va?
[/QUOTE]

Självkart inte, arabisk media har en minst sagt ambivalent hållning till sanningen.

[QUOTE]
Jag vet ganska mycket. Men jag känner inte till den Israeliska versionen.
[/QUOTE]

Det vet jag väl att du inte gör och därmed kan man konstatera att du har köpt den förljugna arabiska versionen av historien.

[QUOTE]
Under tiden hade judar köpt 6% av marken från palestinier. Vid tiden för skapelsen så fick Israel 55% av marken. Jag vet även att Palestinierna fördrevs från sina marker samt massakrerades: Deir Yassin massakern som jag länkade till ovan.
[/QUOTE]

Men palestinierna fick ju de resterande 45%, plus de 78% av det urprungliga palestinamandatet som blev Jordanien. Araberna fick alltså 90% av palestinamandatet, judarna fick 10%. Men det var inte tillräckligt, araberna nöjde sig inte med mindre än 100%.

[QUOTE]
Jag vet även att judarna lockades/tvingades till Israel.
[/QUOTE]

Samma kan man säga om araber, de lockades till de områden som senare skulle bli Israel eftersom de invandrade judarna fick fart på ekonomin.

[QUOTE]
Jag vet att före Israel, tvekade judarna mellan att lägga Israel i Argentina (finns många judar där) och Palestina. Tur att de inte valde Sverige. Sionismen var utbredd och Hitler fick mycket inspiration därifrån, som jag tidigare länkat till här. Och i FN resolution 3379 så jämställs Sionismen med Nazismen som rasistiska.
[/QUOTE]

Det är egentligen det yttersta beviset på hur antisemitiskt och totalt värdelöst FN är. Om du hade den minsta skam i kroppen och inte var rasist skulle du inte kunna hänvisa till den resolutionen på fullt allvar.
Och du vet kanske att den resolutionen drogs tillbaka?

[QUOTE]
Och jag vet att araberna blev skogstokiga vid delningen. De sa "varför ge land till judarna här? Vi hade inget med Förintelsen att göra. Ge dem land i Tyskland". Och de vägrade delningen och anföll Israel. Israel hade då 90,000 man och 35,000 reservister med vapen från Väst och USA, och araberna var 30,000 man med uråldriga vapen, i början av kriget. Israel vann och tog mark.
[/QUOTE]

Varför anföll araberna? Räckte det inte med 90% av marken? Någon palestinsk stat har aldrig existerat, det var inte deras mark.

[QUOTE]
Allt det här står i länkarna. Där finns många länkar vidare. Så om ni inte tror på texten kan ni kolla på länkarna direkt istället.
[/QUOTE]

Seriösa forskningsartiklar verkligen, bara div. antiisraeliska bloggar och förvirrade konspirationsteoretiker.

[QUOTE]
Vad är det jag inte förstår, kan du förklara eller skriver du bara så? Menar du att Israeler inte anser sig stå över alla andra och alla andra raser är mindre värda? Menar du att det inte stämmer?
[/QUOTE]

Det stämmer inte, nej. Du förstår inte.

[QUOTE]
Du vet, det är många som inte håller med dig. Jag håller med dig om att arabvärlden inte är mycket bättre. Men Israel är INTE en demokrati. Jag har visat en punktlista om det.
[/QUOTE]

Haha! Fantastiskt. Arabvärlden, för din information, är den mest efterblivna regionen i världen. Det enda som är utbrett är fattigdom, misär, diktatur, barbari, religiös fanatism, antisemitism och analfabetism.

Israel däremot är en liberal, sekulär demokrati.

[QUOTE]
Poängen är inte att resolutionen orsakar fred. Poängen är att den uttrycker en vilja till att samarbete och att vilja lösa konflikten på fredlig väg. Vet du varför Israel och USA inte vill ha en fredlig lösning? De andra länderna som är emot en fredlig lösning, vet jag inget om.
[/QUOTE]

Du förstår inte vad du pratar om, helt förblindad av hat.

USA, Israel och den civiliserade världen vill absolut ha en fredlig lösning. Men förutsättningarna för en fredlig lösning saknas. Araberna vill inte ha fred, de vill utplåna Israel.

Och det viktigaste av allt: "En fredlig lösning" är bara tomma ord som egentligen kan betyda precis vad som helst.

[QUOTE]
Vad är det för fel på mina slutsatser och min logik, kan du peka ut felen för mig? Finns det fel så borde du väl kunna peka ut felen? Eller hittar du inga fel? Ljuger du?
[/QUOTE]

Jag gör det hela tiden, men du är inte mottaglig.

[QUOTE]
Jag tror det blir fred eftersom Hamas vill det. Angående historia så har jag skrivit högre upp.
[/QUOTE]

Du är en idiot eftersom du beter dig som en kontinuerligt.

[QUOTE]
Nej, Hamas vill ha fred. Hamas har sagt det flera ggr nu.
[/QUOTE]

Ja, man har sagt det många gånger och ändå står det i deras stadgar att alla judar ska utplånas.

[QUOTE]
Vad är felet med dem då? Varför är de värdelösa? Bobengotot:
"Frågan är om Israel över huvud taget fortfarande har rätt att kalla sig för en stat. Om jag inte är helt fel på det så gäller väl det att om man ingår ett avtal vilket Israel gjorde med FN anno 1948 så bör väl bägge parter hålla sig till detta, annars får väl avtalet anses som brutet. 1948 skrev Israel under på följande (efter ett initiativ från USA, Storbritanien lade ner sin röst) : FN´s resolution 273, 11 maj 1949 (Resolutionen ger Israel medlemskap i FN, men hänvisar också till försäkringar som Israels regering gjort att följa FNs delningsplan och tillåta palestinaflyktingarna återvända) Dessutom staten Israels deklaration att den "oreserverat accepterar förpliktelserna i Förenta Nationernas stadga och åtar sig att hedra dem från den dag som den blir medlem av Förenta Nationerna". Dom har även brutit mot följande: FN resolution 242, FN resolution 338, FN resolution 425,FN resolution 194 samt FN resolution 3236. Detta är bara ett litet urval. Det finns ytterligare avtalsbrott som Israel har gjort sig skydiga till, bla. Genevekonvesionen. Därför bör, och skall ALLA avtal med Israel, även diplomatiska, omedelbart upphöra, samt alla dereras diplomater utvisas. Detta bör gälla inom HELA EU med omedelbar verkan!!!"
[/QUOTE]

Det var araberna som bröt avtalet och sedan blev det som det blev. Du förstår inte att eller varför Israel försvarar sin befolkning från attacker? Hade araberna inte attackerat hade problemt inte uppkommit.

[QUOTE]
Jasså, jag yrar om att Israel får enormt mycket bistånd och att Israel tack vare biståndet kunnat bygga upp en ekonomi som Spanien? Och när jag visar länk som visar precis det jag påstår så är det inga som helst belägg för mina påståenden? Nej jag förstår inte riktigt. Exakt vad är det som är fel?
[/QUOTE]

Jag har strukit under vissa ord ovan som ledtråd. Du är verkligen sanslöst trög i huvudet.

[QUOTE]
Jag använder inte sån logik som du påstår. Kan du ge ett exempel på när jag använder logik felaktigt?
[/QUOTE]

Du gör det hela tiden, i avsnittet ovan exempelvis.

[QUOTE]
Ja, inte så här i alla fall:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/israels-fosforbomber-dodade-...
[/QUOTE]

Vad vill du säga med det?

[QUOTE]
Jag har läst på flera ställen att de har minskat pga Hamas förlorade världsopinion. Det har inget med muren att göra, som för övrigt är emot lagen och ska bort.
[/QUOTE]

Jaha, du har "läst på flera ställen", dåså.

De har minskat p.g.a. att muren har kraftigt försvårat självmordsdåden givetvis. Det är även därför raketattackerna ökat.

[QUOTE]
Men vad har självmordsdåden med saken att göra? Det är inte attacker. Hur ska man istället stoppa Israels attacker, menar du? Som vi konstaterat så försvarar sig Palestina med lagen på sin sida. Och Israel ockuperar. Det är inte attacker som Palestina sysslar med, det är försvar. Det Israel sysslar med, är attacker, eftersom det är en ockupationsmakt.
[/QUOTE]

Det enda vi konstaterat är att du har livlig fantasi och fattat tycke för andra med lika eller mer livlig fantasi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Dessutom, du vet inte vad antisemit betyder. Både araber och judar är semitiska folkslag. Jag har inget emot någon av dem, och har kompisar från båda folkslagen. Om man är antisemit så är man alltså emot judar och araber, vilket jag inte är.

Klassiskt antisemitiskt bullshit. Antisemitism=judehat.

[QUOTE]
Du har frågat detta flera ggr tidigare. Jag har sagt att du har inget med saken att göra. Men jag kan svara. Jag brydde mig inte om Israel-Palestina, och trodde som alla andra. Att allting var de galna arabernas fel. Att Israel ville ha fred. Jag kollade på alla Förintelsefilmer som Hollywood pumpade ut, och köpte flera böcker. Jag var faktiskt starkt Pro-Israel förrut faktiskt. Jag har alltid värnat om de svaga. Om en stor kille slår en liten, så reagerar jag. En dag hittade jag en bok av professor Norman Finkelstein i biblioteket. Den hette "Förintelseindustrin". Jag trodde den handlade om att judarna förintades i maskiner och blev förfärad. Men... när jag läst den så vändes hela min värld upp och ned. Han pekade ut så mycket konstigheter som inte höll nånstans. Och om du är akademiker med dubbla examina som jag, så märker du alla konstigheter direkt. Jag läste på mer och mer, och stötte på bl.a. AIPAC. Allting blev glasklart, varför stödjer USA alltid Israel? Allting hänger ihop så snyggt. Jag är fortfarande lite omtöcknad. Om man verkligen sätter sig in i och läser lite, så ser man att det är så många konstigheter så något är tokfel. Men jag har läst lite, och dessa två bloggar nedan var faktiskt ögonöppnare för mig. När jag läst lite där, så "vaknade" jag och insåg hur jag blivit indoktrinerad av Israel även här i Sverige. Jag visste t.ex. inte att Israel ockuperade 95% av Palestina emot många FN resolutioner. Det döljs ganska bra, svenska ungdomar vet knappt att Palestina är ockuperat av världens enda(?) nuvarande ockupationsmakt. Börjar man surfa lite, om man har tråkigt, så ser man att det är så många konstigheter som inte kan vara sant. Man blir lite skraj faktiskt, om man läser den andra sidan eftersom man fattar att man varit lurad hela livet.
[/QUOTE]

"Historien om hur jag blev en förvirrad konspirationsteoretiker och antisemit", av saddam.

[QUOTE]
Jag läste nyligen att 80% av israelerna är Khazar judar. Judarna har ju bott i mellanöstern tusentals år och har därför rätt till marken. Eller hur? Men runt 1700(?) talet i Sovjet fanns ett krigiskt nomadfolk som behövde en ny religion av olika skäl. De valde judendomen. Det folket, Khazarerna, spred sig och dominerar nu i Israel. De israeler som nu bor i Palestina är alltså från Sovjet och har flyttat dit nyligen, och inte alls funnits där i tusentals år.
[/QUOTE]

Fler antisemitiska lögner.

[QUOTE]
Här är de 2 bloggarna som öppnade mina ögon:

http://motbilder.se/2009/01/12/hasbara-brigaden-slar-till-ige...

http://jinge.se/allmant/israellobbyn-och-det-amerikanska-pres...

Jag kan även lägga till en tredje blogg nu:
http://lassewilhelmson.wordpress.com/2009/04/28/varstingen-in...

[/QUOTE]

Virriga konspirationsteoretiker och vänsterextremister öppnade dina ögon med andra ord.

[QUOTE]
Tidigare skulle jag skrattat åt folk som pratade om AIPAC och Israels makt.
[/QUOTE]

Och nu skrattar folk åt dig istället, vilken utveckling.

[QUOTE]
Ja det är ju tur då att ingen här påstår att judar styr världen, eller hur?

Angående att Bonnier äger Expressen, DN, TV4, Stockholm City, DI, TT reuters, etc nämndes därför att någon påstod att det var riskfritt att kritisera Israel och att censur inte råder här i Medie sverige. Men jag har ju visat länkat ovan, som visar att det visst är censur. Journalister kan inte skriva vad de vill. Inte heller i England, t.ex:
http://www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4251392,00.h...

[/QUOTE]

Vem är det som bestämmer vad som får skrivas då?

[QUOTE]
Israel - försvar, vedergällning, motangrepp, etc
Palestina - provokation, terror, attack, etc
[/QUOTE]

Det stämmer, men att det alltid står så i västmedia är rent nonsens.

[QUOTE]
Och Muhammed nidbilder är bara bra. "Ska vi ge efter för muslimerna? Vågar vi publicera bilderna?" Och folk blir upprörda och hatiska. När öst startar en revisionist konferens så skriker folk om att man ska bomba Iran.
[/QUOTE]

Avbildningsförbudet av muhammed gäller MUSLIMER, de som praktiserar religionen Islam, det gäller inte alla människor i hela världen.

Att bli upprörd över att vissa förnekar det mest väldokumenterade folkmordet någonsin är något helt annat. Och det är ingen som har förbjudit någon att hålla denna konferens, det man har gjort är att uppmana att inte delta i stolligheterna.

[QUOTE]
Typiskt vinklad Expressen artikel som piskar upp muslimhat, och att Israel försvarar sig, ockupation sedan 1967(?) nämns inte:
http://www.expressen.se/kronikorer/ulfnilson/1.1421179/ulf-ni...
"Israel har funnits i femtio år, alltid stöttat av USA. Hur ska man kunna förhindra att ett växande islamistiskt hat - kanske förstärkt med nya vapen, läs: kärnladdningar - leder till en katastrof?
Israel har rätt, all rätt i världen, att försvara sig mot raketangrepp från Hamas i Gaza."
[/QUOTE]

Det Ulf Nilsson säger här är till stor del sant, men det stämmer inte att Israel alltid haft stöd av USA. För övrigt är det en krönika, d.v.s. en persons åsikter som återges. Det finns minst lika många om inte fler krönikor som återger andra personers åsikter, personer med propalestinska åsikter.

[QUOTE]
T.ex. här ser vi en typisk vinklad DN artikel:
http://www.dn.se/opinion/fel-tvastatslosning-1.702196
Det pratas om "terror", att Israels soldat kidnappades och var orsaken till kriget (I arabisk media nämns att Israel gjort en räd dagarna innan och kidnappat araber, men detta döljs i Svensk media), att Hamas är gangstrar och terrorister (de är folkvalda), etc.
[/QUOTE]

Att hamas är folkvalda hindrar dem inte från att vara gangstrar och terrorister.

[QUOTE]
Spelar roll om förbudet upphävdes.
[/QUOTE]

Ja, en avgörande roll.

[QUOTE]
Det viktiga är att Israel ens kom på tanken att förbjuda andra partier, och vad värre var, verkligen förbjöd arabiska partier, men högsta domstolen fick till slut upphäva förbudet. Det är inte vidare demokratiskt att förbjuda partier, eller hur? Nonsens? Menar du att Israel aldrig förbjöd partier? Är det ett "fantastiskt" uttalande av mig? Hände det aldrig?
[/QUOTE]

Du blandar ihop saker. Den Israeliska valkommittén förbjöd två partier, detta beslut överklagades och högsta domstolen upphävde beslutet. "Israel" förbjöd alltså inte partierna. Men det är ingen självklarhet att tillåta vilka organisationer som helst.
Det finns extrema judiska partier och organisationer som är förbjudna i Israel.

[QUOTE]
Och vad var motivet till att förbjuda partierna då? Jo, en viss minister Avigdor Lieberman var den drivande kraften bakom förbudet. Ni kanske känner till honom? Inte? Han är en ganska typisk vanlig Israelisk minister. Han ville förbjuda partierna eftersom de är terrorpartier. Israeliska ministrar ser terrorister överallt. Han som fått många röster och massivt stöd.
[/QUOTE]

Man ser terrorister överallt eftersm det finns mycket terrorister i gaza och på västbanken.

[QUOTE]
Han som pratar t.ex. om att atombomba Gaza, vill avrätta arabiska ledamöter i Knesset som för en dialog med Palestinska tjänstemän (hans definition på terrorpartier är att de försöker föra samtal med palestinska myndigheten), han har flera ggr sagt att han vill etniskt rensa Israel, etc.
[/QUOTE]

Att som politiker i Israel ge terrorgrupper som vill utplåna Israel sitt stöd är inte förenligt med demokrati.

[QUOTE]
Lite flera klämkäcka uttalanden av honom, en typisk Israelisk minister:
http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=693768
"We are not a democratic state; one of our fundamental laws is the Law of Return, which applies only to the Jews. We have to build up the state in such a way that it stays Jewish forever.
[/QUOTE]

Det är hans åsikter, rådde åsiktsfrihet eller hur var det nu?

Hans åsikter är kanske en spegling av historien, det ska inte få göras fler försök att utplåna Judarna och ett bra sätt att uppnå det är genom en egen stat.

[QUOTE]
Nor do the Palestinians have any interest in the establishment of a Palestinian state. The truth is that all they want is to destroy the State of Israel." - jag tvivlar lite grand på detta.
[/QUOTE]

Det gör inte jag, men om du tvivlar så mycket kan du ju svara på frågan varför araberna inte skapat sin palestinska stat, man har haft väldigt många chanser, och istället bara försökt utplåna Israel.

Frågan måste vara svår för en antisemit

[QUOTE]
Inom politiken, när man officiellt kritiserar något säger man "vi är bekymrade/oroade över att...". Vill man verkligen vara extremt skarp i tonen, så heter det "vi är mycket bekymrade över att...". När George Bush förrut sade i ett offentligt tal "Vi funderar på alla lösningar för denna Irak(?) konflikt, och utesluter inte kärnvapen" så är det alltså ett extremt aggressivt hot.
[/QUOTE]

Ja, och? Saddam Husseins regim var en av de värsta sedan Stalin och Hitlers dagar.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem

Kan för övrigt meddela att det är stora problem med att posta inlägg i forumet.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Har du någon källa på det eller något som styrker det du säger?

Det är bara att besöka något av hans seminarier samt läsa vad han faktiskt säger.

http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/torbjorn-elensky-ej-fol...

Citat:

"Lars Wilhelmsson är en tidigare vänsterman som numera utbreder sig om kommunismen som judisk konspiration och kallar historieböckernas skildring av Förintelsen för ”den sionistiska versionen”. I dag anordnar han ett seminarium på ABF i Stockholm kring den amerikanske religionsfilosofen David Ray Griffins bok ”Motsägelser om 11e september”. Griffin är en av dessa som från detaljer i händelseförloppet kring 11 september hoppat till slutsatsen att den amerikanska regeringen själv dödat tusentals av sina egna medborgare. Hans resonemang består av suggestivt ackumulerade antydningar baserade på sakfel och logiska kullerbyttor."

http://www.axess.se/blog/post/2009/05/11/Vart-ar-LO-och-SAP-p...

Citat:

Det seminarium som Elensky diskuteras är anordnat av Lasse Wilhelmsson, som driver en egen blogg där han med jämna mellanrum vädrar sina tvivel om den officiella bilden av Förintelsen. I en intervju med Mohamed Omar säger Wilhelmsson om historierevisionismen:

”Vi var inne på det förut, j-tabut och den officiella bilden av Förintelsen. Eftersom de nykoloniala krigen även motiveras med hjälp av Förintelsen, antisemitism och hela köret, vill man inte röra vid den bilden, man behöver den för att kunna föra de här krigen. Det är verkligen en framgångsrik ideologisk affärsidé, som är svår att demaskera, eftersom den är så känslomässigt laddad. (...) Allting med Förintelsen är heligt. Det får inte ifrågasättas. Siffran 6 miljoner är helig. Redan på 20-talet pratade sionister på Wall Street om 6 miljoner judar som skulle dö. Siffran kommer därifrån. (...) Sionismen behöver det här tabut och behöver Förintelsen för att kunna kontrollera människors tänkande i Västvärlden. För att kunna motivera krigen. Det är därför det är så här. Det är den enkla förklaringen.”

I den intervjun utvecklar Wilhelmsson också sina tankar om att 11/9, den ryska revolutionen samt 7/7 (attentatet i Londons tunnelbana) var judiska konspirationer.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem

Dave R kan inte du posta länkar som kontrar Saddams länkar/info?

istället för att bara avfärda det med vad som verkar vara din egen åsikt?

inget ont menat, MEN det är väl så en vetenskapligt debatt förs? fakta vs fakta:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
Dave R kan inte du posta länkar som kontrar Saddams länkar/info?

istället för att bara avfärda det med vad som verkar vara din egen åsikt?

Snälla du, vad förändrar det om jag postar länkar som stöder det jag påstår?

Är saddam mer seriös eller har mer på fötterna för att han länkar till antisemiter och konspirationsteoretiker som Lasse Wilhelmsson och Jan-Inge Flücht (jinge.se)? Eller oseriösa "forskare" som Norman Finkelstien vars popularitet och integritet utanför nynazistkretsar är både begränsad och ifrågasatt?

Hela debatten är dessutom bara för komisk iom att saddam är så uppenbart dåligt påläst att när man kommer med ett okontroversiellt påstående har han ingen aaaning om det.

Är det något speciellt du undrar över?

[QUOTE]
det är väl så en vetenskapligt debatt förs? fakta vs fakta
[/QUOTE]

Men det saddam presenterar är inte fakta, det är skit. Sedan är han allmänt dum och har livlig fantasi och är även mottaglig för ännu mer dumheter iom sin antisemitism.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Det är bara att besöka något av hans seminarier samt läsa vad han faktiskt säger.

http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/torbjorn-elensky-ej-fol...

http://www.axess.se/blog/post/2009/05/11/Vart-ar-LO-och-SAP-p...

Okej, han verkar inte riktigt bakom flötet. Dock så har han rätt med att siffran 6 miljoner är helig.

Men detta motbevisar dock inte det han säger på något sätt, att det t.ex inte skulle stå jude eller icke-jude på ID-kortet.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Lasse Wilhelmsson tycker till om Radio Islam:

"Hans hemsida är mycket omfattande och faktaspäckad, med en lång rad grunddokument som man kan ladda hem i original (...) Jag har därför haft stor nytta av den. Jag har långt ifrån tagit del av allt, men hitills inte hittat någon rasism, eller några sakuppgifter som inte visat sig stämma med angivna källor." (http://www.radioislam.org/wilhelmson/sv/wilhelmsson-rami.htm)

Radio Islams hemsida, för de som inte känner till det, har beskrivits som
"den främsta samlingen av "hate speech" och antisemitism som i dag finns tillgänglig på svenska språket - för att inte tala om de andra språk som sajten rymmer. Vid sidan av detta är Radio Islam världsberömd som "faktabas" för revisionister som förnekar nazisternas massmord på judar och andra under kriget. Det är framför allt vad Radio Islam är: världens i dag kanske ledande nynazistiska webbplats.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Men detta motbevisar dock inte det han säger på något sätt, att det t.ex inte skulle stå jude eller icke-jude på ID-kortet.

Berätta vad som är så upprörande. Till att börja med är uppgiften om etnisk tillhörighet frivillig, den kan alltså stå tom om man vill. Olika etniska grupper har olika civillagstiftning och så är det i flera länder.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.